Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (309)

plakát

Spider-Man: Bez domova (2021) 

Mírné zklamání, ale to jsem po posledním traileru očekával. Ten už prostě ukázal až moc a divákovo překvapení se rázem vytrácí. Přitom Bez Domova měl potenciál stát se po vzoru Endgame jedním z nejlepších snímků z MCU, ale to se bohužel nepodařilo naplnit (tedy minimálně v první polovině ne). Závěrečný film "Hollandovské" trilogie dojíždí na podprůměrný scénář, který očividně neví, jak příběh kolem Spideyho a jeho gangu ukončit. Takže ve výsledku jen snímek vykrádá Paralelní světy. Bez domova má však velkou oporu v postavách, které již všichni moc dobře známe a rozhodně ty postavy mají ještě co říci. Zejména návrat Dafoa a Moliny spolu s předchozími spidermany (Garfield a Maguire) je skvělý. Ale je škoda, že tyto postavy nedostaly k sobě mnohem lepší scénář. Jon Watts však stále umí a stejně jako v jeho předchozích snímcích i zde je skvělá akce a daří se opět udržet i fajn humor. Škoda, že ale vymizel oproti předchozím dílům skvělý soundtrack. Ten je zde také po hříchu spíše zklamáním. Celkově je první polovina spíše natahovaná nuda, která nemá co říct a trochu přešlapuje na místě. Ta se následně skrze naprosto nepochopitelné rozhodnutí hlavních postav přetočí v sen všech fanoušků sérií. Druhá polovina už nenudí a díky fajn akci a i emocím se dá zapomenout na špatný příběh. A v samotným závěru se i náš hlavní hrdina střetne s realitou a konečně dospěje. Tyto momenty patří možná k tomu nejlepšímu, co série nabízí. Bohužel zbytek je spíše na druhém chvostu. Možná k tomu, abych si ke snímku našel lepší cestu, budu potřebovat další shlédnutí. Pak možná hodnocení přehodnotím. Ale zatím jen takto 6/10.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Don't Look Up je film na který jsem se těšil hodně dlouho. Skvělé herecké obsazení a Adam Mckay, jehož Sázku na nejisto sjíždím pravidelně a nedám na ni dopustit. To vše slibovalo skvělou zábavu. A mně se to do puntíku vyplnilo. Už dlouho jsem se u filmu nebavil jako u tohoto snímku. Don't Look Up rozhodně nebude film pro všechny. Až příliš blízko se pohybuje na hraně směšnosti a sebeparodie. Naštěstí snímek přesně ví co chce říct a to se mu daří naprosto skvěle. Je to dokonalá satira na kterou jen tak nezapomenu. Daří se jí neustále tnout do ožehavých témat (Fake news, sociální sítě, populismus...) a to velmi trefně a mrazivě. Na první pohled je to neskutečně vtipný film, ale zároveň smutně vypovídající o tom, kam a hlavně jak my jako lidstvo kráčíme. Nevím koho z herců vychválit dříve. Všichni zde hrají skvěle ale co je nejdůležitější, tak vždy ve prospěch snímku. Skvělý je ale především trochu neobvyklý střih, který sem však padne jako ulitý. Don't Look Up bych přirovnal ke Kubrickově Dr. Divnoláska, která ve mě zachovala podobné pocity. Jen Don't Look Up je (alespoň pro nás) mnohem aktuálnější. 9/10.

plakát

Král Richard: Zrození šampiónek (2021) 

Král Richard je další povedené sportovní drama, které je zde trošku atypicky vyprávěné skrze otce dvou současných hvězd dámského tenisu- sester Williamsových. Ten se totiž rozhodl, že ze svých dvou dcer udělá nejlepší tenistky historie. A to se mu i přes jeho sebeobětování, víru a jeho ego povedlo. Král Richard se zvládá vyhýbat veškerým neduhům, které sportovní dramata mohou nabízet a dávky patosu tedy nabízí v příjemně přijatelné míře. A i když by lehce mohl sklouznout k dalšímu, který proklamuje Afroameričany a jejich stav v USA, naštěstí i tohle snímek překvapivě zvládá v přijatelné míře. Hlavním lákadlem tohoto snímku je jasně Will Smith, který svou roli zvládl na výbornou a rozhodně si hlasitě říká alespoň o Oscarovou nominaci. Není to pravá kladná postava zbavena věskerých špatných vlastností. Ale je to správně nečitelný otec pohybující se na hraně obdivu a odsouzení. Jeho dilemata ve filmu fungují a vy se s ním velmi rychle ztotožníte. Snímek má překvapivě i přes svou štědřejší délku vcelku vyrovnané tempo a divák se ani chvíli nenudí. Tenisové tréninky či zápasy jsou natočené nápaditě a vy jako divák s napjetím sledujete, jak dané zápasy skončí. To vše ve snímku funguje skvěle. Jen mi přišla trošku větší upozadění Sereny na úkor Venus. Líbil by se mi vyrovnanější prostor pro obě z dcer. Dále však musím pochválit i výkon představitelek sester Williamsových, ale i výkon Jona Bernthala ze kterého se stává velký sympaťák (viz Le Mans 66). Celkově tenhle snímek musím doporučit a to obzvláště fanouškům tenisu, ale i fanouškům sportovních dramat celkově. Tento snímek nabízí přesně to, co by měl sportovní snímek nabízet. A zvládá to na výbornou. Příjemné překvapení 8/10.

plakát

Eternals (2021) 

Bohužel Eternals od režisérky oscarové "pecky" Země Nomádů, kterou můj kamarád trefně přejmenoval na Země Šneků, se hrubě nepovedla. Eternals jsou pro mě nejhorší Marvelovkou, která sice řemeslně od ostatních špatných marvelovek (Iron man 2, Black widow, Thor 2 či Avengers 2) nezaostává tolika, někdy ba naopak. Ale výrazně ztrácí příběhovým mišmašem a postavami. Postavy ostatní Marvelovky zachraňovali a to hlavně z toho důvodu, že jsme je již znali a my k nim logicky již měli nějaký vztah. Nehledě na vždy precizní a charismatický obsazení. I to zde absentuje. Téměř všechny postavy jsou po hříchu zaměnitelné a neskutečně ploché. A za celý film se jejich vývoj téměř rovná nule. Eternals jsou špatní i po příběhové stránce. Příběh nedokáže zaujmout a ve své neopodstatněné stopáži hodně nudí. To samé nudné generické akční souboje nebo ničím zajímavá hudba (byť Time od Pink Floydů byl hodně fajn). Z mnou načtených relativně pozitivních recenzí jsem se alespoň těšil na podnětn na mé myšlenky o smyslu bytí nebo o lidstvu a přírodě celkově. Bohužel to se zde téměř nevyskytovalo a pokud už, tak vše bylo jen malinko nakousnuté. Těžko říct, kde je chyba v tomhle snímku. Jestli přímo jen u režisérky nebo i v celkově nezajímavé látce, jež Eternals dozajista představují. Zajímalo by mě jak moc velkou svobodu Chloe Zhao měla. Ale Eternals rozhodně nejsou filmem, který za vidění stojí. A v kině už vůbec ne. 1/10.

plakát

Poslední souboj (2021) 

Rašomon Evropského středověku od Ridleyho Scotta. Tak by se dal popsat Poslední souboj, jež vypráví jeden příběh třemi různými pohledy. Pohledy tří postav, které si prožité události ohledně údajného znásilnění Margeruitte vypráví po svém. Příběhově čím dál více aktuální film, který se však staví k věci s citem. Musím říct, že ty dvě a půl hodiny utekly rychle a já se ani na chvíli nenudil. Bylo to jako kdybych se ocitl ve středověku ve středu dění tohoto příběhu. Ridley i na stará kolena stále umí. Největším překvapení však bylo, že i Ben Affleck zde působil i jako herec (což naposled bylo u Zmizelé). Scott měl k ruce ale celkově skvělé herce, kteří své party zvládli na výbornou. Scénář také skvělý a je až s podivem, jak komorní tento film je. O to více, když si člověk uvědomí, že na tohle dal někdo v téhle době tolika peněz . Ale zřejmě se jedná o jeden z posledních vysokorozpočtových historických filmů, které v kině na nějaký čas uvidíme. Je však škoda, že se nepodařilo vštípit všem příběhům podobný šmrnc. Linka Matta Damona ční daleko pod ostatními. Byť není kdovíjak zlá a nudná, ale oproti ostatním je až moc nevýrazná a sterilní. Za to závěrečný souboj má, i přes svou nereálnost, neskutečné grády. Poslední souboj není klasickým epickým Scottovým historickým filmem, nýbrž překvapivě komorním zrcadlem k (nejen) středověké společnosti, která za vidění stojí. K dokonalosti ji však schází větší vyrovnanost a také trochu více nejednoznačnosti. 8/10.

plakát

Není čas zemřít (2021) 

Není čas zemřít je přelomovou Bondovkou. Jednak ukončuje veleúspěšnou Craigovskou éru, kterou považuji za jednu z nejlepších ale také kvůli tomu, že se nebojí dělat dosud nevídané věci. Úvodní prolog patří k tomu nejlepšímu, co Craigův Bond dosud nabídl. Má to emocionální náboj a hlavně je to skvěle natočené v nádherných scenériích. I titulní píseň od Billie Eilish je nádherná a skvěle padnoucí. Po prologu se děj přesune na Jamajku, kde Bond tráví svou penzi. Ovšem vyruší ho starý přítel Felix Leither, jenž ho požádá o pomoc s menší misí na Kubě. Přičemž se někdo snaží vypustit jakýsi virus, který mění DNA. Délka Není čas zemřít není nejkratší, přesto je opodstatněná a film uteče jako voda. Film má solidní tempo, a my se do závěru nemám ani čas nudit (natož zemřít nudou). Přitom anabáze na Kubě s nádhernou Anou de Armas je parádní. I Rami Malek přes svůj menší prostor zvládl svou roli padoucha Safina důstojně. Mě však k plnému počtu schází kvalitnější a trochu méně "nucený" závěr. Byť i zde je akce skvělá a nápaditě natočená, ovšem po emocionální stránce  konec nefunguje tak, jak by mohl a hlavně měl. Přesto Není čas zemřít je více než důstojnou rozlučkou Danielem Craigem, kterou je třeba vidět na velkém plátně. Není čas zemřít má sice své menší "mouchy" (především závěr), ale jinak se jedná o další skvělou Bondovku (a pro Craiga tu poslední) kterou fanoušci žánru musí vidět. 8/10.

plakát

Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021) 

Shang-Chi je pro mě příjemným překvapením, které je překvapivě tím lepším z dvojice s Black Widow. Což málokdo určitě čekal. Prolog začíná ve stylu Tygr a Drak a hlavně souboj v něm je prostě nádherný. I následně film pokračuje ve strhujícím tempu, kdy nám představí našeho nového superhrdinu. Který nežije vůbec oslnivým životem, ale je spokojen. Z letargie ho však probudí úchvatná bitka z autobusu, která se může v klidu rovnat i té z filmu Nobody. Ono celkově první část je skvělá a odsýpá. Souboje jsou nápadité. Ale bohužel následně se ve druhé polovině film překlopí úplně nikam jinam a vše dobré z úvodní části je fuč. Žádné zajímavé souboje a ve finále opět dostaneme klasický Marvelovský digibordel tentokráte ve stylu Kung-Fu Panda 3 a Jak vycvičit draka. I postavy zde nejsou už tolik sympatické (Jen Awkwafina mi je překvapivě poprvé sympatická i). Ale na druhou stranu musím pochválit skvělou návaznost na Iron Mana 3 a Doctora Strangea. Najednou ta 4. fáze má jiné grády a o to více se člověk pak těší na nového Spider-mana. Ale celkově je pro mě tento film spíše překvapením. Ale o to více pak zamrzí promarněného potenciálu první části. Prostě jen příjemná zábava, která pobaví ale nenadchne 5/10.

plakát

Králíček Petr bere do zaječích (2021) 

Jednotka Králíčka Petra byla fajn komedií pro děti, kdy se pobavili i dospělí. Byla vtipná, nápaditá a rychle utekla. Dvojka už není tak dobrá jako jednotka. Horší je především příběh, který je hodně úsměvný. Ale Králíčkovi se musí nechat, že je stále vtipný a že snímek dokáže řádně utáhnout. Problémem je zvětšený prostor pro lidi Gleesona a Byrneovou. Ti ač se snaží být vtipnými, tak je to spíše trapné. Všechny lidské postavy jsou strašně jednotvárné a nezajímavé. Naštěstí to králíci dokážou utáhnout. Heist část a samotný neskutečně přepálený ale o to víc vtipný závěr jsou toho jasnými důkazy. Je škoda, že se celkově snímek nevydal více touhle cestou, protože je to mnohem zajímavější než úvodní část. Ale i tak oproti předchozímu dílu stále na míle horší. Ale moc se nelze divit. Jednotka byla vcelku uzavřenými příběhem, který nemá už moc co nabídnout. A to se ve dvojce prokázalo. Ale na druhou stranu nemůžu říct, že bych se úplně nudil. Králíček Petr bere do zaječích ve výsledku příjemně pobavil a i utekl. I když slabších míst tu taky pár bylo... 55%.

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Gump je vcelku koukatelná agitka pro děti, aby se chovaly ke zvířatům s úctou a respektem. A samozřejmě je měly rádi. F.A Brabec film řemeslně zvládnul. Je to vcelku příjemně natočené a herci, zejména Bolek Polívka, hrají dobře. Příběh je sice primitivní až běda, ale snímku pro děti to lze i odpustit. Na délku filmu je toho však moc. Je zde také zbytečně moc postav, které sice hrají zajímavé osobnosti, ale pro snímek a příběh jsou leckdy úplně navíc. Otravná a vlezlá je hlavně hudba, která se snaží ždímat emoce až moc okatě a naivně. I když věřím, že děcka si u filmu i pobrečí. Oni jsou cílovkou filmu a ti odcházeli ze sálu spokojeni všichni do jednoho. Gump celkově není úplně špatným filmem, ale ani nijak zajímavým. Prostě průměrná pohádka, která má být pro děti poučením. 50%.

plakát

Zátopek (2021) 

Nejnovější film Davida Ondříčka Zátopek se hodně povedl. Mé očekávání nebyly nejmenší, ale i ty se podařily naplnit. Je to film, který prostě chcete (a musíte) vidět v kinech. Zátopek je totiž skvěle natočený životopisný film o nejlepším atletovi 20. století. Natočený způsobem, jakým se u nás pohříchu pramálo natáčí. Veškeré vysoké ambice jsou na snímku znát. Všechny závody vypadají jako kdybychom koukali na zrestaurované a obarvené záznamy těch běhů. Párkrát jsem u nich měl i husí kůži (obzvláště u závodů z Helsinek). Prostě nemají chybu. Ono celkově se danou dobu podařilo vystihnout skvěle. Václav Neužil hraje skvěle a jeho moravština překvapivě není k smíchu. Ale nejvíce mě překvapila Martha Issová, která mě nikdy moc neuchvátila, ale roli Dany Zátopkové zvládla bravurně. Jejich společné scénu nejsou trapné a naopak výborně fungují. Jsem rád, že se takovýto film, který mi je dost blízký (rád běhám), natočil. Snad dokáže vylepšit trochu povědomý o Emilovi, který byl jednoznačně jedním z nejlepších atletů všech dob a na jeho galapředstavení v Helsinkách, které se fyzicky zopakovat nejspíše už nedají, se nezapomene (I přes jeho "stranické" prohřešky). 90%.