Reklama

Reklama

Spider-Man: Bez domova

  • USA Spider-Man: No Way Home (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Vůbec poprvé ve filmové historii je odhalena totožnost Spider-Mana a náš dobrý soused již nedokáže oddělit svou zodpovědnost superhrdiny od běžného života, čímž se jeho nebližší ocitnou ve velkém nebezpečí. Spider-Man požádá Doctora Strange, aby mu pomohl jeho tajemství obnovit. Kouzlo však způsobí v realitě obrovskou trhlinu, jíž do světa proniknou ti nejmocnější zloduši, kteří kdy bojovali se Spider-Manem v paralelním světě. Peter tak musí překonat svou doposud největší výzvu, která navždy změní nejen jeho budoucnost, ale i budoucnost paralelních světů. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 003)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Perfektný fan service, ktorý najviac čerpá z návratu starých známych, ich spoločných dialógov a akcie. Bez nich by však nebol ničím viac než priemernou komiksovkou. Skôr ma však mrzí, že náprava záporákov nedávala z logického pohľadu zmysel a mohla spôsobiť oveľa viac škody, ako úžitku. S vypnutím mozgu však nový Spidey funguje parádne. Úplne rozumiem všetkým skalným nadšencom, ktorý filmu napálili plný počet. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Spider-Man: Bez domova" je v rámci dosavadních komiksáren zázračný úkaz. Na rozdíl od jiných superhrdinských filmů se totiž nepodřizuje taťkovskému étosu stárnoucích fanboyů, ale cílí výhradně na mileniály a mladší ročníky. Ba co víc, dokonce přejímá jejich hodnoty a ještě ke všemu je konfrontuje s v jádru zlou a návodně korozivní černobílou dualitou starších filmů. Stejně jako dnešní (respektive každá) mladá generace je také její Spider-Man zbrkle hyperaktivní, naivní a idealistický. Zásadnější posun, vedle hypermediality a motivu kamarádství, se ale projevuje v proměně spidermanovskýh hodnot a poselství. Ačkoli i zde nevyhnutelně dojde na rozumbradovsky dospělácké "with great power comes great responsibility", Hollandův Spider-Man v rámci oblouku dospívání nemusí přijít o svůj mladický pohled na svět. Ten prostupuje celým filmem a podmiňuje ústřední motiv zdejšího vyprávění, jímž je snaha se záporáky nebojovat, nýbrž hledat cesty, jak jim pomoci. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pocitově zřejmě nejslabší díl z nejnovější trilogie. První polovinu jsem byl solidně naštvaný, uvědomil jsem si že na nás bude v nejbližší době uplatňovat Hollywood nový trik. Nově se mu říká Multivesmír. Když v sérii nebo frančíze nebudeš vědět kudy kam, zkrátka si pomůžeš jinou dimenzí. Zrecykluješ známé postavy a na závěr necháš ideálně ještě hlavního hrdinu, aby vymazal všem paměť a je vyřešeno. Takhle se vlastně bude moct v příštích dílech jet zase pěkně od znova. A to jako vážně? Spider-Man: No Way Home je na povrchu pěkný, ale v minulých dílech jsme měli sympaticky budované postavy, příjemný, trošku středoškolský příběh, kamarádství, první lásky. Tady nic takového bohužel není. Holland se zachoval vlastně jako trošku nezodpovědné hovádko. Nejvíce se mě líbil Garfield, který složil ve své roli pořádný reparát. Člověk si holt nesmí moc připouštět, jak jej Hollywood zase jednou opil rohlíkem. 70% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Už po premiéře Spider-Man: Daleko od domova lákal ředitel Marvel Studios Kevin Feige na to, že třetí sólové dobrodružství Spider-Mana v podání Toma Hollanda bude něco v rámci filmů se Spider-Manem dosud nevídaného. Lákala na to právě i po-titulková scéna, která identitu Spider-Mana po konfrontaci s Mysteriem odhalila světu a život Petera Parkera a jeho nejbližších se tak lusknutím prstů objevil v ohrožení. Už to by vystačilo na speciální Spider-Manovo dobrodružství, Marvel ovšem nastavenou laťku posunul o kus dál. Spider-Man se tak setkává s multivesmírem a Spider-Manovými protivníky z filmů s Tobey Maguirem a Andrew Garfieldem v hlavních rolích. Hrátky s multivesmírem už sice naťukl seriálový Loki a především animovaný seriál What If...?, teprve Spider-Man: Bez domova ovšem multivesmír představí divákům seriály nepolíbenými. Jde ovšem o mnohem víc. Spider-Man: Bez domova není pouze vyvrcholením trilogie s Tomem Hollandem. Jde o vyvrcholení všech hraných filmů se Spider-Manem, které vznikli od roku 2002. A to nejen díky návratu starých zaporáků, ale především i díky tomu, že se se Hollandův Spider-Man vydává ve stopách Spider-Manů Maguiera a Garfielda. Ztvárnění Spider-Mana Tomem Hollandem bylo celkově přijato klqdně, nejvíc výtek ovšem vždy směřovalo k faktu, že se Marvel pokouší ze Spider-Mana udělat učedníka Iron Mana a následně nástupce Iron Mana. Právě Bez domova ovšem vyšlapává cestičku k tomu, aby se Hollandův Spider-Man stal ideálním Spider-Manem, který již nebude potřebovat pomoct Iron Mana, Doctora Strange či jiných Avengers. Scénář v tomhle ohledu bere do úvahy, že je Peter Parker pořád dospívající chlapec, po svých dvou předchozích sólovkách a bokovkách s Avengers ovšem došel k různým poučením. Peter Parker/Spider-Man chybuje a chybuje i v Bez domova. I jeho chyby a následné snahy o nápravu z něj ovšem dělají toho ideálního superhrdinu. Spider-Man si nadále prochází vývojem a Bez domova v součtu skutečně dokáže fungovat jako solidní zakončení jedné kapitoly. Rozebírat Spider-Man: Bez domova je jinak velmi obtížné. Nejen díky spoilerům, ale také díky tomu, že mluvit o tom po první projekci je strašně obtížné a člověk by potřeboval alespoň další dvě, aby si vše dokázal srovnat v hlavě. Nic ovšem nezkazí toto prohlášení: Kdo se bál, že se ho Spider-Man: Bez domova již nemá čím překvapit, mýlí se. Po částečně experimentálních Eternals by člověk mohl snadno očekávat sázku na jistotu, ta ovšem překvapivě nedorazí. Jon Watts jako režisér pořád dokáže nabídnout solidní balancování mezi akcí, humorem a emocionálními momenty, děj Bez domova se ovšem neubíhá prvoplánovým směrem, který by člověk očekával. A je to dobře i díky návratům starých známých. Vidět po letech na plátně znovu Willema Dafoea jako Green Goblina či Alfreda Molinu jako Doctora Octopuse je prostě splněný sen, jehož splnění by pár let nazpátek nečekal nikdo. V rámci hraného média pochopitelně nemůže být Bez domova s multivesmírem tak hravé jako animovaná pecka Spider-Man: Paralelní světy, právě návrat starých známých ovšem dělá svoje. Takovému Electrovi v podání Jamieho Foxxe dělá Bez domova lepší službu než Amazing Spider-Man 2, nejdůležitější je ovšem fakt, že se záporáci skutečně vrací z míst, kde byli viděni naposledy. Nepřichází tak o charakterní vývoj a můžou směle navazovat. Platí to jak o Doctoru Octopusovi v podání Alfreda Moliny, tak Green Goblinovi v podání Willema Dafoea, který si po dvou dekádách dokázal zopakování role očividně náležitě užít. Je to neskutečný pocit po letech ty známé tváře v ikonických rolích vidět a potenciál multivesmíru naťukává solidně. Stěžejní je na tomto místě zmínit i Michaela Giacchina. Tento fenomenální skladatel pochopitelně krom nových skladeb oprašuje hudební motivy z Homecoming a Daleko od domova, záporákům ovšem vrací jejich známé hudební motivy z původních filmů. Slyšet po letech znělky Doctora Octopuse a Green Goblina prostě nastavuje husinu. Je jen škoda, že se nevrací Electrova dupstepová znělka z Amazing Spider-Man 2 od Hanse Zimmera. Bez domova v tomto ohledu prakticky funguje na modelu Avengers: Endgame. Bez znalosti původních filmů se Spider-Manem si film pořád dokáže užít jako vrcholný blockbuster, právě znalost pozadí ovšem při sledování snadno vyvolá nostalgické pocity. Celkově je Spider-Man: Bez domova silnými emocemi prolezlý film. Emoce ovlivňuje zmíněné navázání na závěr předchozího filmu, návrat velmi starých tváří i právě ono chybování Petera Parkera. Tom Holland v tomto filmu předvádí nejsilnější výkon ve své kariéře a dokazuje, že byl pro tuhle roli skvělou volbou. Když si člověk vzpomene na události Homecoming a Daleko od domova, Bez domova mu skutečně utvoří funkční mozaiku s brilantní hrdinskou cestou, kde si hlavní hrdina na jejím konci skutečně sáhne na dno. Je to divoká horská dráha, která rozhodně není bez chyb a v některých momentech se může zdát, že dramaturg využíval své práva na dovolenou. Co ovšem mohlo skončit jako sázka na jistotu ve finále skutečně předvádí šňůru kreativních nápadů, které je radost pozorovat, následně je vstřebávat a jednoduše vlhnout blahem. Ať už v momentech, kdy díky přítomnosti Doctora Strange dojde na hrátky se zrcadlovou dimenzí nebo dojde na finále, které je pocitově až nepopsatelné v tom nejlepším slova smyslu. Spider-Man: Bez domova je nejlepší Spider-Man film všech dob, který Spider-Mana v podání Toma Hollanda představuje na vrcholu. V čemž tkví možná paradoxně problém, protože se snadno nabízí otázka, zda jde aktuálně nastavená laťka ještě výš posouvat. Jisté ovšem je, že Marvel k Vánocům všem milovníkům Spider-Mana nadělil brilantní oslavu uplynulých 20 let, která zároveň Spider-Mana posouvá k světlým zítřkům...... Viděno v kině: 4x () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Další trapný degenerativní sériový prefabrikát Mrvelu, Spájdrgej – No way homo, zoufale zavádí už svým názvem a měj by se rozhodně jmenovat Homo for sure. A tak tu máme třetí a snad už konečně poslední trampoty nesympatického upištěného pubertálního kokota a druhé největší Superbuzny Assvendžrovského homokomanda (Ano, Kapitán Analficka stále vede), jehož neanimální dvě a půl hodiny by se opět a jako obvykle daly lapidárně shrnout jako - úvodních 45 minut přiblblého, utopicky správňáckého dementorování náctiletých i nesvéprávných dospělých dyslektiků ke kolektivnímu marxisticko – leninskému povrchnímu pseudoaltruismu, 45 minut k posrání nudného a špatně omalovaného digitálního mrdníku spojeného se scénáristicky bezradným defilé všech dosavadních slizkých Spájdrřiťopichů a jejich změkčilých, anemických a neméně vyteplených oponentů (snad tedy až na toho chlápka, co napsal Robinsona Crusoe, ten umí být démonický i v sebedebilnější dětské sračce), no a závěrečných 45 minut opětovného přiblblého, utopicky správňáckého dementorování náctiletých i nesvéprávných dospělých dyslektiků ke kolektivnímu marxisticko – leninskému povrchnímu pseudoaltruismu, aby si to celá ta kohorta spotřebitelsky unifikovaných ožužlávačů leporel bez fantazie aspoň ještě hodinu poté pamatovala. Řeknu vám, že takhle se projevovat v pubertě má antikoncepční selhání, okamžitě je prodám Albáncům na porno, aby se aspoň trochu otrkala! Takže opět uleželé hovno, pečlivě účelově pomleté do standardizovaného konzumeristického hamburgru zcela bez chuti a jen se zápachem pro všežravé mongoloidní jedlíky, po kterém musí kdokoliv bez rozštěpu zase hořce zalitovat, že toho otravného pičuse i s tou jeho instáčově vyhajpovanou prkennou cigoškou a až vizuálně bolestivým a megatoporným vyžraným ťamanem už tenkrát lusknutím taky nezanihiloval Tetanus. A pokud něco takového láme světové tržební rekordy, je akorát tak nejvyšší čas se řádně vyděsit a okamžitě emigrovat do nějaké jiné nepřelidněné a aspoň kapku kvocientní dimenze, kam by MuDr. Divný tím svým „čárymáryfuchty“ bezvýhradně zakázal vstup všem nevkusným potratům uklízeček s řidiči hovnocuců. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (159)

  • Ve vitríně plných věcí s Peterem / Spider-Manem (Tom Holland) si můžeme všimnout i několika štítků, na kterých jsou uvedena jména autorů komiksů se Spider-Manem. „Peter Unmasked By J.M. Straczynski“ odkazuje na stejnojmenného autora, který napsal sešit „The Amazing Spider-Man #553 (Civil War: Spider-Man Unmasked)“ z června 2006. „Costume Class Designed by T. DeFalco“ odkazuje na komiks „The Amazing Spider-Man #252“ z ledna 1984 od Toma DeFalca, v němž má Spider-Man na sobě poprvé „černý kostým.“ „Sculpting Class Sculpted By K. Busiek“ vzdává hold Kurtu Busiekovi, jenž napsal například „Untold Tales of Spider-Man“. A „Future Engineers Club P. David“ odkazuje na sérii „Spider-Man 2099“, kterou pomohl Peter David vytvořit. (Kubaaa97)
  • Když Peter (Tom Holland) u Happyho (Jon Favreau) doma zjistí, že je něco špatně, můžeme si za ním v pozadí všimnout modelu Města budoucnosti ze Stark Expa 1974 z filmu Iron Man 2 (2010). (Kubaaa97)
  • Andrew Garfield prozradil, že fotka známého memu vznikla ještě před první klapkou. „Já a Tobey jsme přišli na plac, dali nám kostýmy a řekli: ‚Rychle, uděláme meme.‘ Všechno bylo ještě před natáčením. Stáli jsme tam a jen nám řekli, aby jsme ukazovali jeden na druhého.“ (griph)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

03.03.2024

Před dvěma lety se i měsíce po premiéře kina stále bortila pod nápory nadšených fanoušků, kteří dotlačili tři pavoučí hrdiny k obřím tržbám ve filmu Spider-Man: Bez domova. Právě tento film ukázal,… (více)

Ani Strážci galaxie nepřekonali Super Maria

Ani Strážci galaxie nepřekonali Super Maria

07.05.2023

Čtvrtá, ani začátek páté fáze marvelovského univerza mírně řečeno nenadchla, od vyvrcholení trilogie Strážců Galaxie, které na plátna dorazilo ve čtvrtek, se nicméně očekávaly velké věci. A film,… (více)

Super Mario zdolal 1 miliardu

Super Mario zdolal 1 miliardu

01.05.2023

Snímek Super Mario Bros. ve filmu od společností Nintendo a Illumination oficiálně po 26 dnech od premiéry překonal hranici 1 miliardy dolarů. Dohromady to je 490 milionů ze Severní Ameriky a 532 ze… (více)

Marvel zpomaluje kadenci obsahu

Marvel zpomaluje kadenci obsahu

16.02.2023

Všude kam se podíváte, najdete momentálně na stranu marvelovek jenom samou kritiku. V tuhle chvíli není pochyb o tom, že slavná komiksová franšíza zažívá krizi způsobenou záplavou nových filmů a… (více)

Reklama

Reklama