Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (488)
Jestli lze o nějakém filmu prohlásit, že má styl a big balls, tak je to bezpochyby Suburra. Italské podání o podsvětí v porovnání s americkým je o něco atraktivnější a dravější. Absolutní dominance ve vizuálu a překvapivě fungujícím soundtracku. Skvělé postavy a skvostná přehlídka několika sociálních struktur od církve přes mafiánské bossy až po rajcovní děvky. K úplné spokojenosti mi chyběl jen větší tah na branku a efektnější finále. Ovšem v rámci žánru a celkového vyobrazení násilí rozhodně nadprůměr. ()
Vizuální styl jak ze staré francouzsko-italské klasiky kriminálního filmu. Mafie bez skrupulí, jak znám z celé řady filmů. Po dějové stránce nemám co vytknout, soundtrack výborný. Tempo filmu má dravý střih, nečekané rozuzlení je zajímavé, nicméně mi tu chybí něco pozitivnější. Klenot to sice není, spíše jen lepší filmová konfekce. ()
║Rozpočet €7miliónov║Tržby Celosvetovo $5,194,000▐ Prvá polhodinka mi príde taká rozpačitá nesúrodá, necelistvá, príbeh začne na náš chrliť hneď niekoľko postáv, bez toho aby sme sa mali kde poriadne dejovo uchytiť. Našťastie potom sa to rozbehne, začnú čistky, vyhrážania, napätie, postavy začnú mať svoje miesto, začne to dokonca aj gradovať ale ten záver?? Maximálne otvorení a neukončení, hneď niekoľko vetiev ostalo neuzavretých a takto ten pozitívny pocit čo sa začal budovať vyprcháva do prázdna. Určite som čakal ďaleko viac, /65%/ ()
Co máte všichni s tím soundtrackem? Něco podobnýho jsem slyšel naposled u nějakého dokumentu o snowboardu, dyť se to k tomu vubec nehodilo. Jinak se jedná o fajn gangsta film z Říma, ve kterým se proplétají cigánští mafoši, převaděčtí mafoši, gambl mafoši, vysocí politici a drahý kurvy. Mě osobně mrzí strojená killa pointa, která mě hlavně ve vztahu k politickým kuloárům vůbec neuspokojila, a to protože na tuto notu ladí úvod filmu. Na Itálii OK. 75% ()
,,STAČÍ JEDNA KRAVINA A MILIONY JSOU V PRDELI A MY MRTVÍ... /// Pomalá rozehra. Hodně postav a za půl hodiny jen pár dramatickejch situací. Politik s prekérkou v podobě mrtvý děvky, chlápek s dluhem po fotrovi, snaživej magor, co by chtěl bejt kápo, cigoši… tož nepochybuju, že se jejich osudy protnou… Hodně slov provází tohle špinavý italský propojení politiky, mafie a církve. A (záměrně) trvá dlouho, než se začnou špinit ruce a někdo přijde k úrazu. Italskej Iñárritu navíc baví dominovým efektem a tím, že s postavama nemusím soucítit. Stačí věřit v osud. Nebo Boží spravedlnost? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsali Carlo Bonini a Giancarlo De Cataldo, neznám. 2.) Miluju filmy plný lidí. 3. Thx za titule „pablo_almaro“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Režisér Stefano Sollima prezradil, že film sa dočkal rozhorčených reakcii od talianskych politikov i protestov od zástupcov Vatikánu. (Sufferer)
- Starověká Suburra byla čtvrť na úpatí Palatina, ghetto, kde byly nevěstince a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima měl možnost číst první korektury knihy a byl svědkem toho, jak román Suburra vznikal. Na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. (Zdroj: CinemArt)
Reklama