Režie:
Jules DassinScénář:
A.I. BezzeridesKamera:
Norbert BrodineHrají:
Richard Conte, Valentina Cortese, Lee J. Cobb, Barbara Lawrence, Jack Oakie, Joseph Pevney, Morris Carnovsky, Kasia Orzazewski, Hope Emerson, Edwin Max (více)Obsahy(1)
Nico Garcos se vrací domů z války. Po radostném přivítání ale zjišťuje, že jeho otec, který vydělával peníze jako řidič nákladního auta, přišel za podivných okolností v bouračce o obě nohy a byl okraden. Nico se rozhodne vydat po stopě vedoucí až k italskému obchodníkovi v San Franciscu, kde na něj čeká nejenom drsná realita obchodu s ovocem, ale i něžná náruč nevyzpytatelné Rici. (Artran)
(více)Videa (1)
Recenze (20)
Tohle mi jako noir také moc nepřišlo. Ale líbil se mi skoro realisticky pojatý začátek o obyčejných lidech. Pak se to překlopí do takové té historky jak napálit nováčka a zvrtne se to, jenže postavy mne do té doby nestačily zaujmout natolik, abych jim fandil, včetně hlavního hrdiny. Charaktery postav jsou navíc v tomto černobílém filmu pojaty až moc černobíle a stereotypně na můj vkus (hodní jsou moc hodní, zlí moc zlí, a mezi tím je jen taková ta hodná prostitutka s dobrým srdcem - opět stereotyp). Ale kameru to má fajn a záběry jízd náklaďáků zajímavě natočené, jenže nic víc mi to moc nedalo, nějak jsem se do toho nedostal. ()
Príbeh z prostredia dovozcov jabĺk a ich vzťahu k mafiánskym praktikám talianského obchodníka, ktorý od nich vykupuje ovocie. Dej je zasadený do povojnového obdobia, keď sa hlavná postava Nico ( Richard Conte ) vrátil domov a zistil, že jeho otec - dovozca bol olúpený a prišiel o obe nohy. Jeho cesta za pomstou zmení viacerým aktérom život... Jules Dassin využíva drsnú realitu šoférov znamenite a akčná čiernobiela kamera dodáva snímku punc atraktivity. ()
Téměř celý film se točí kolem ceny jablek a kdo od koho je koupí. Obsahuje zvláštní napjatou atmosféru, protože divák nevím, co kdo komu provede a je těžké se prodívat až do druhé kratší části, kde to začíná být zajímavější a kde se rozkrývají skutečné charaktery jednotlivých postav. Kombinace nudy a tíživé atmosféry. ()
Jó řidič, ten tvrdej chleba má. :) Další Dassinův parádní chlapácký noir mě příjemně překvapil v tomto žánru rozhodně ne častým, výtečně zobrazeným a náležitě drsným prostředím řidičů a obchodu. Trochu škoda jen toho náhlého happy endu, jinak naprostá spokojenost. 90% P.S. Bebáček si dá jabko a mrkne se znovu. :-P ()
Kdyby nebylo spojení "film-noir ze života" contradictio in adjecto, tak by se mělo použít právě pro tento film. Žádní ostřílení nájemní vrazi ani tvrdí detektivové v baloňácích, ale obyčejný dělník, řidiči náklaďáků a bezskrupulózní obchodníček. A jablka. A peníze, o ty jde vždy až na prvním místě a i zde tvoří hlavní spodní proud zápletky. Další oxymorón: noirový realismus. Amerika to byla ještě nedávno země (legálních) imigrantů z celého světa - zde ožívají řečtí novodobí formani, italští podnikatelé nemající daleko k typicky italo-americkému "rodinnému" podnikání, polští pěstitelé ovoce. A všichni v nelítostném boji, jenže ne pomocí Tommy gunů, ale tvrdého vyjednávání o cenu. Zase ty peníze, kvůli nimž jsou lidé schopni všeho. P.S. ten typický americký happy-endový závěr není podle erudovaného pána, jehož komentář zní z druhé zvukové stopy na DVD od Criterionu, nic jiného, než povinná úlitba studia (zde 20th century) neslavnému hollywoodsému cenzurnímu "Hays Code". ()
Reklama