Reklama

Reklama

Starci na chmelu

  • angličtina Green Gold
TV spot
Československo, 1964, 88 min

Obsahy(1)

Do hezké studentky Hanky se na chmelové brigádě zamiluje její zásadový spolužák Filip. Dívka se přestěhuje do mladíkova útočiště v podkroví, jejich čistá láska však naráží na závist jejího zhrzeného nápadníka a na nepochopení dospělých, kteří nedokázali zůstat mladí. Rychmanův muzikál o první lásce a o prvním „hříchu" dodnes zaujme mladistvým idealismem, ale také generační revoltou vůči pokrytecké morálce duševních starců všeho druhu i věku. (AČFK)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (337)

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Ne, opravdu jsem tomu nepřišel na chut. Je to sračka. Ten film je mně svým pojetím odpudivý. Je slabě natočený i zahraný a propagandistický. Blbci na silnici s kytarami, to mělo být co?! Nebylo to napsané v brožuře. Prostě do odpadu s tím. Zlatý současný filmy, než tyhle vyčpělé a nic neříkající opusy. 0% ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Film je pravděpodobně vtipnější, než v době svého vzniku a hlavní hrdina je sice outsider, ale taky tak trochu blázen. Podle jeho chování bych soudil, že kdyby se situace ještě trochu vyhrotila, měl by zaděláno na ústav. V podstatě bych mohl tvrdit, že nakonec spolu nežili štastně až do smrti. Ale nezbývá, než pochválit Vladimíra Pucholta za skvělý výkon a netradiční hlavní postavu, tahouna celého filmu. Muzikálová čísla jsou docela legrační, moc se mi jejich vyznění líbilo, písničky jsou hudebně naprosto mimo tehdejší twist, jak se zmiňuje ve filmu. Respektive jsou mimo ten pravý "zahraniční twist", ale k takové té pozlátkové chmelové atmosféře tehdejšího socialismu se skvěle hodí. ()

Reklama

kulyk 

všechny recenze uživatele

Zatímco se pokrokoví lidé snaží dát najevo, jakou jedinou správnou barvu mají ty důležité životy, zde, v zaprděném Knedlíkolandu, zcela prostém kvalitního vývoje, televize vysílají podobné hnoje (rým je zcela náhodný). Z pohledu člověka, co si každý den hned po ránu flagelantsky sešlehá zádíčka bičem provinění za svůj původ i orientaci a urputně se pak snaží fixkami tmavších odstínů uvést obličej do společensky přijatelného stavu soudím, že film je naprosto rasistický! Kde jsou Afričané, Afroameričané, Asiaté, Indiáni, Inuité, o Sinhálcích nemluvě? Pepík Laufer to se svým španělsko-židovským původem sám nevytrhne, neboť zbytek osazenstva svítí jako halogenka v nosorožčí řiti. Pravda, najdou se polehčující okolnosti. FIlip četl zajímavou literaturu, kupříkladu. Celkové vyznění snímku naleptává autoritu.... autorit. Kolektiv působí chvílemi velice komunitně (ovšem pozor, nepleťte si nás, nové, pokrokové lidi, s komunisty! Na to jsme hákliví. S nimi nemáme pranic společného, a každého, kdo to nepochopí, zkádrujeme, společensky vyčleníme, znemožníme mu pracovní uplatnění a donutíme jej veřejně si posypat hlavu tunami popela). Avšak, bohužel, výše zmíněné klady jsou oněmi pověstnými rarášky, co mají nalákat nevědomé a pomoci ukrýt skutečné zlo, které je v díle obsaženo. Kupříkladu takový gender, že. Na první pohled vypadá film vyváženě, neboť zastoupení jednotlivých pohlaví je prakticky shodné, ovšem! Kde jsou translidé? Pokud tak někdo vypadá, tak je to dáno pouze tím, že svazácká móda vycházela z veliké části z přešívání poválečných přebytků z UNRRY, a vrcholem kadeřnického umu byl účes zvaný ,,na blbečka". Pragmatický Jeník sice působí velice nadějně, co se propagace LGBT týče, autoři se však rozhodli přiděliti mu vztah se starší dámou. Což sice boří hranice trapných stereotypů, ovšem proč! nemohl být oním partnerem starší pán? Josef Kemr se přímo nabízí! Jak jinak by působila scéna v potoce, kdyby si tam s Honzíkem nelovili jen raky. Stejně tak se dá nalézt až úmyslně nevyužitý potenciál ve snovém párování brigádníků a brigádnic. Stačila by snad jen polovina dvojic stejného pohlaví a snímek mohl vyznít úplně jinak. A Libuše Havelková s rukama ve škopku, máchající, ždímající, drhnoucí? Výsměch rovnoprávnosti. Takto skutečně ne, prosím. Vyzývám k umístění filmu na index, za kterýmžto účelem rozjíždím petici. Spolu se svými spolupracovníky budeme velice bedlivě sledovat (jak jen nám to ganja dovolí), zda se připojíte, nebo zda zůstanete opodál mezi zpátečníky. Važte dobře. Doba se mění, dlouhý pochod institucemi je dokonán a brzy budeme mít setsakra jiné prostředky, abychom vás poučili, polepšili, případně podrtili. Přijde ten den..... ()

svik 

všechny recenze uživatele

Když vynecháte většinu písniček o ničem, tak vám zbude lyrický příběh s trochou nadsázky. Velice upřímné podání Vladimíra Pucholta, ketrý předvedl netypický mužský postoj k ženě. Samozdřejmně na konec Happyend s klasickou písničkou ...Chodili spolu z čisté lásky a 17 jim bylo let.... ()

swed 

všechny recenze uživatele

Rychman pečlivě odkoukal vše, co dělá Hollywoodské muzikály jedinečnými, jeho režie je proto bezchybná a vizuální stránka filmu se klidně může měřit se svými zámořskými kolegy. Naproti tomu stojí upocený scénář o chmelové brigádě v dobách komunismu a písně s texty typu "Hopsa hejsa do Brandejsa", což působí přinejmenším směšně a v tom horším případě tragicky. Je obrovská škoda, že režisér nedostal lepší materiál, protože se svým talentem by mohl natočit něco hodně velkého, leč nestalo se. 5/10 ()

Galerie (11)

Zajímavosti (31)

  • Vladimír Pucholt ve filmu původně nechtěl vůbec hrát, protože se mu nelíbil scenář ani muzikálové zaměření snímku. (Reiniš)
  • Finančný rozpočet aj natáčací plán bol prekročený natoľko, že vedenie Barrandova pozastavilo preplácanie prémií. (Raccoon.city)
  • Píseň "Milenci v texaskách" se ozve ve filmu celkem pětkrát, ovšem pokaždé s jiným textem a ani jedna verze nekoresponduje s nahrávkou hranou v rozhlase, pouze v pátém provedení se shodují poslední čtyřverší. (Hans.)

Související novinky

Retro biják 60. – 90. let

Retro biják 60. – 90. let

16.06.2018

Fanoušci retro filmů, zbystřete! Jáchyme, hoď ho do stroje!, Postřižiny, Limonádový Joe, Marečku, podejte mi pero!, Starci na chmelu, Adéla ještě nevečeřela, Noc na Karlštejně, Čtyři vraždy stačí,… (více)

Reklama

Reklama