Reklama

Reklama

Detektivní příběh o záhadné ženě, která s sebou nese smrtelnou kletbu. Rok1925. Slibný mladý advokát Arthur Kidd (Adrian Rawlins) cestuje do Crythin Giffordu, aby vyřídil záležitost náhle zesnulé Alice Drablowé.Ve vlaku potkává Sama Tooveyho (Bernard Hepton), který popisuje paní Drablowou jako samotářku. Příští den je Arthur na pohřbu paní Drablowé pouze jedním ze dvou truchlících - mimo postavy postávající opodál a celé zahalené v černém. Jeho otázky na danou osobu jsou místními zodpovídány velice vyhýbavě a s hrůzou v hlase. Pouze neobydlený dům po paní Drablowé může odhalit tajemství strachu, který dopadá na všechny, jež ženu v černém spatří. (HBO Europe)

(více)

Recenze (72)

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Když už jsem viděla novější adaptaci s Harrym Potterem Radcliffem, tak proč ne původní televizní film, kde opravdu vydařeně straší slečna Lemonová z Poirota (Pauline Moran).. Mladý právník v této verzi je opravdu jen pozorovatel, který přijel do opuštěného domu na blatech uspořádat listiny, a který od začátku slyší zvuky dávné nehody a vidí ženu v černém.. Hledá v minulosti, co se přihodilo, ale když se "strašení" stupňuje, vrací se do Londýna.. Pomůže mu to ale? Když to srovnám s loňským hitem, jehož houpající se křeslo mě vycukalo na nejvyšší míru, tak sice některé scény byly malinko k pousmání, ale zase jsem se párkrát lekla a uvažovala, jestli byl opravdu dobrý nápad mít rozsvícené jen dvě čajovky.. Na televizní produkci a ještě k tomu z konce osmdesátých let více než solidní a dokonce mě to přimělo k myšlence sehnat si předlohu Susan Hillové. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Toto som dlho chcel vidieť, nakoľko remake a jeho sequel/rip-off ma relatívne bavili. A samozrejme aj kvôli kurióznemu faktu, že titulnú rolu v origináli z roku 1989 hral Adrian Rawlins, ktorý neskôr stelesnil (vo flashbackoch) otca Harryho Pottera, hviezdy neskoršieho remaku. Niektoré veci nevymyslíš, to je život. Bohužiaľ, originál nie je jedinečný, strhujúci, nezabudnuteľný a už tobôž nie strašidelný. Sám som bol prekvapený, ako málo ma bavil a ku koncu ma doslova štval tým, že nie a nie skončiť a pritom sa v ňom nič zaujímavé nedialo. Remake je lepší nielen po hereckej stránke („syn“ prehral „otca“), ale i po stránke strašidelnosti. O výprave nehovoriac. Kým v origináli je to bežná televízna nuda, remake ponúkol podmanivú vizuálnu stránku prekliateho domu a priľahlých močiarov. Takže som rád, že som to videl, kvôli doplneniu si vzdelania. Ale to je asi tak všetko. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Nečekaně kvalitní horor na to že to je vlastně TV tvorba a to nikdy nevěstí nic dobrýho, sice první hodinka je typicky pro tyhle starý horory hodně vlažná a vlastně se jen připravuje půda pro výbornej 40ti minutovej hororovej finiš, ve kterým silně houstne atmosféra a napětí stoupá docela strmě nahoru, jedině škoda, že ani ta druhá půlka nedrží tu dusnou atmosféru stále a nechává diváka dost často vydechnout, ale jinak to je velký překvapení a spokojenost ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Ve VŠECH ohledech lepší než remake s Radcliffem (Woman in Black 2012). Což svědčí o tristním stavu novodobých tvůrců, kteří s vícero možnostmi neumí (!!!) natočit lepší film. A tak to už dnes bývá. A. Rawlins se oproti Radcliffovi chová jako člověk, atmosféra je mnohem lepší, není tu vytahování vozu z bažin, není tu přehršel rádoby strašidelných výjevů Ženy v černém (které v novodobém filmu skutečně nejsou strašidelné, ale spíše úsměvné), zato tu je pravěký "magnetofon", elektřina na ruční pohon a Žena v černém, která když už se objeví, tak to vždy stojí za to. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jedna scéna je zde naprosto k posrání, a to si myslím, že už jsem viděl dost hororů. Na televizní film je vidět, že jsou zde určitá omezení, ale všechna jsou využita ku prospěchu atmosféry. Remake, který byl nedávno natočen, je dobrý, ale stejně tak dobrý je i původní film, který by si zasloužil alespoň televizní uvedení v našich luzích a hájích. ()

Zajímavosti (5)

  • Mezi knihou a filmovým zpracováním lze najít několik rozdílů. Například paní Kiddová (Clare Holman) se v knize původně jmenuje Kippsová. (Chatterer)
  • Herečka Fiona Walker, představitelka Madam Toovey, byla ženou režiséra Herberta Wise. (Chatterer)
  • Poprvé byl film vysílán na anglickém televizním kanále ITV na Štědrý večer roku 1989. (Chatterer)

Reklama

Reklama