Režie:
Nia DaCostaKamera:
John GuleserianHudba:
Robert Aiki Aubrey LoweHrají:
Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo, Kyle Kaminsky, Tony Todd, Vanessa Williams, Miriam Moss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (244)
Upřímně vůbec netuším, kde se tady vzalo tak špatné hodnocení. Candyman sice není dokonalý, ale na starou klasiku navazuje perfektně a celkově budí velký respekt. Občas má sice člověk problém, aby z toho nevrhnul, protože některé scény jsou opravdu chuťovky, ale to k tomu prostě patří. Mezi hororovou konkurencí, která chodí v posledních letech do kin se tak jedná o jeden z nejlepších počinů, na které jsem měl možnost narazit. ()
Asi by som mal dať repete jednotky, lebo najnovší prírastok do série ma úplne nadchol. Doteraz vrchol z produkcie Jordana Peela. Film skvelo pracuje s motívmi tak vnútorného sveta ságy Candyman, ako aj s jeho priemetom do reality. Skvelým príkladom je motív gentrifikácie, architektúry a ich sociálneho rozmeru, ktorý výborne dotvára filmový svet Candymana. Toho nevracia späť do rovnakého prostredia ako pred 30 rokmi, naopak vierohodne ho situuje do spoločnosti, ktorá sa za tri dekády niekam posunula. Téma umenia sa zrkadlí aj vo vizuálnej stránke, ktorá je precízna a vraždy sú mimoriadne esteticky nasnímané. Jeden z najlepších filmov z vlny "arthouse horror" z uplynulej dekády. ()
Nečekal jsem moc, ale teda tak generický horor aby člověk pohledal. Finále mě vlastně bavilo dost a nabídlo přesně to, co by mělo mít každé finále slesheru. Ovšem do té doby jsem se po rozkoukání vlastně dost nudil a rozhodně jsem kvitoval 90ti minutovou stopáž, která však i tak byla velmi zdlouhavá. Původní filmy jsem neviděl a rozhodně na tom nemám vůli cokoliv měnit, až přijde sequel tohoto Candymana (a že tu vzhledem k tržbám bude brzy), tak to asi ještě jednou zkusím, ovšem hodně doufám, že jsme si nudný origin už odbyli a bude to nářez od začátku. ()
Nejhorší film, jejž jsem letos viděl. Pamatuji si na původní verzi, při níž mě jímal děs a hrůza a dodnes si nedovolím to slovo před zrcadlem vyslovit. Další pokračování jsem neviděl. Nechápu, co z jednoduché hororové zápletky dokázali tvůrci vytvořit za nesmyslný angažovaný blábol s cca třemi hororovými scénami. Jestli v USA budou točit filmy podle šablon, kvót a pseudopolitických a pseudofilozofických předloh, tak to půjde s americkou kinematografií ve všech žánrech pěkně do .... Zkažený sobotní večer a to mám letos tak zatraceně málo času na filmy. ()
Afektovaný černý gay a jeho bílý přítel, banda bílejch polišnácků , tedy bez kleští a letlampy, škoda. A kupa řečí o utlačování či alespoň nerespektování černejch. A na konci zase banda nemyslících polišnácků. Je něco shnilého ve státě dánském, že nebo ne? Pokud tohle má být propaganda, tak je natolik hloupá a křečovitá a zjednodušující, že se dá tak akorát poklepat na čelo. Je-li to ale sociální experiment, tak docela i hm! Na jedné straně totiž stojí tleskající horda spokojených pokyvovatelů nad tezemi a závěry téhle zjednodušující frašky. Prý zrcadlo společnosti, no ty vole a ten afektovaný gay byl jako v cajku? To je přece již dávno překonaná věc, ne? Takhle se gayové nechovají, no fuj, fuj... A na straně druhé hysterická hromada odsuzovatelů a ochránců naší věci, popírajících jakoukoliv formu možné diskriminace, že bambulové? On ty černý nebo cigány nikdy nikdo a dneska už vůbec! nijak a ničím neponižuje.... Někdy si připadám jako ten Švejk na hajzlu : Co blbnete! Dyť jsou tady lidi! Ale to je jedno, nicméně jednou za čas je fajn si něco jen tak zařvat z vokna, že jo? Tak a ke Candymanovi, pominu-li to výše zmíněné. Moc fajn kamera, výtvarná stránka a hudba, ale originál s Toddem je prostě jen jeden. Některý filmy prostě do dnešní doby nepatří. Tři a dost odřený. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (5)
- Tony Todd si roli Candymana zahrál i v dřívějších filmech o Candymanovi (Candyman – 1992, Candyman 2: Sbohem masu – 1995, Candyman 3: Den smrti – 1999). Roli si zopakovala také Vanessa Estelle Williams. Tu si můžeme pamatovat jako postavu Anne-Marie McCoy, obyvatelku Cabrini-Green, jejíž dítě vzal v původním snímku Candyman. (SONY_)
- Kvůli pandemii koronaviru musela být premiéra filmu přesunuta. (SONY_)
- Do role Candymana (Tony Todd) byl zvažovaný i Lakeith Stanfield. (SONY_)
Reklama