Režie:
Joel SchumacherScénář:
Ebbe Roe SmithKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Michael Douglas, Robert Duvall, Barbara Hershey, Rachel Ticotin, Tuesday Weld, Frederic Forrest, Lois Smith, Joey Hope Singer, Ebbe Roe Smith (více)Obsahy(3)
Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 100)
Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()
Tady zřejmě někomu šiblo a to pořádně. Joel Schumacher se honosí titulem režiséra, který za málo peněz natočí opravdu hodně muziky. Většinou je to znát pomalu průchodným příběhem, který se stále vyvíjí a přitom tlačí na jednu jedinou postavu. To samé jsme mohli vidět v Telefonní budce. Tak jednoduchá myšlenka a tak dokonalý spád. Jen ať takové filmy točí dál. Volný pád je rozhodně jeden z těch nejzajímavějších filmů, co se myšlenek týče. Michael Douglas hraje sice člověka na pokraji nervového zhroucení, ale řeší věci, kteří se lidi snaží přehlížet, které každému vadí stejně jako jemu, ale nejsou schopni s tím nic udělat. Je to pravý Američan a ví co je správné. S jeho myšlenkami bych byl na jeho straně a tak jsem mu překvapivě celou dobu fandil. On dokázal svoji úlohu zahrát naprosto fantastickým způsobem, zatraceně pravdivě. Ať už prochází a pomlouvá životem snobů, životem gangsterů na ulici nebo životem antisemitických parchantů. Vždy má důvod, proč to všechno udělat. Ten, kdo by se s ním nedokázal ztotožnit, by si zřejmě nedokázal oblíbit ani tento film a to by byla velká škoda. ()
Schumacher je machr. Fakt namakanej snímek s výbornou doprovodnou hudbou. Michael Douglas superválí, díky němu je tu humor černější než noc. Sice to byl magor, ale fandil jsem mu. Způsob jak si to šel vyřikat s celym světem, byl hodně radikální a sebedestruktivní, jenže taky neoddiskutovatelně cool. Michael Douglas podle mě v nejlepší roli. ()
Právě v tomto okamžiku se venku čerti žení - lije, fouká a je tam zima. Sahám na topení a zjišťuji, že hřeje, takže ten silný, mrazivý pocit můžu mít jen z dnešního Volného pádu. Michael Douglas se pro tuhle roli snad narodil, všechno jsem mu věřila. Ta beznaděj, kdy sedíte v nekonečné zácpě, je dusno, vedro zákonitě musela na labilního Fostera zapůsobit, že se jednoduše sbalil a pěšky se vydal městem domů. Měl fakt smolný den ... co se mohlo podělat, se podělalo. Lepila se na něj jedna pochybná existence za druhou a bylo jen otázkou času, kdy se v něm naplno probudí potlačované psychopatické sklony. Bylo uklidňující, že se kontroloval natolik, aby cíleně někomu ublížil. Taky zjišťuji, že si nemůžu vůbec vzpomenout na hudební doprovod, měla jsem pocit, že ve filmu je víc hudebního ticha, což bylo super! Člověk takhle mohl víc vnímat dialogy a různé jiné zvuky městských ulic. ()
Pre mňa osobne srdcová záležitosť, film ktorý som videl nespočetne krát a stále ma nenudí. Životná rola M.Douglasa, film o človeku na ktorého sa toho nakopilo naraz veľa a nezvládol to.Takéto ťažké dni zažijeme občas všetci,preto prijať a vcítiť sa do tejto postavy nieje vôbec problém.Výborné gradovanie deja až do "westernového" finále.Krásny a dojímavý hudobný doprovod.Viac takýchto filmov.100% ()
Galerie (49)
Zajímavosti (29)
- Scénář vrátilo každé studio v Hollywoodu. Producent Arnold Kopelson už přemýšlel, že film nabídne kabelové televizi, než se dostal do rukou Michaela Douglase (D-Fens), který jím byl nadšen. (don corleone)
- Poznávací značka na autě Billa Fostera (Michael Douglas) je D-FENS. (don corleone)
- Kapela Iron Maiden byla filmem natolik ovlivněna, že stvořila píseň „Man on the Edge“. (Fenk)
Reklama