Reklama

Reklama

Adaptace prvního románu autora knižních bestsellerů Johna Grishama, jejíž režií byl pověřen Joel Schumacher. Afroameričan Carl Lee zastřelí v soudní budově dva muže, uvězněné za znásilnění a těžké poranění jeho desetileté dcerky. Sám nakonec stane před bělošskou porotou, která má rozhodnout o jeho vině. Vybere si jako obhájce začínajícího bílého advokáta, který po jistém váhání přijme pomoc emancipované studentky práv. Z případu se stane politická záležitost, která aktivizuje i členy Ku-klux-klanu. V poklidném městečku zavládne napětí a bílí rasisté začínají řádit. Jake a jeho blízcí se ocitají v nebezpečí. Výsledek procesu je ovšem po obhájcově emotivní závěrečné řeči jasný. Osvobozující výrok poroty však vzbuzuje pochybnosti o tom, zda jedinec opravdu může brát právo do svých rukou... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

H34D 

všechny recenze uživatele

Jen málokterý film pojednávající o černých a bílých je schopen je vykreslit jinak než černobíle, ani Čas zabíjet toho není schopen. Když však přistoupíte na to, že se zde uvažuje spíše srdcem než mozkem, když akceptujete i tu špetku patosu, nebudete zklamáni. Nelze vyčítat Schumacherovi, že se zaměřil více na emocionální prožitek než akademické zpracování tématu, film se mu v tomto ohledu velmi povedl. Postavy i herci jsou skvělí, film má velice pěkný lidský rozměr a vlastně svým vyzněním připomíná Kult hákového kříže zkombinovaný s Vyvolávačem deště. Pokud se vám podaří sesednout z vysoko postaveného filozofického bidýlka, tak vás závěrečná řeč jistě dostane. 8/10 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Hodne kvalitni thriller, kterej neni pouze nejaky nudny soudni drama, ale tim, ze je zasazenej nekam na jih, tak se taky venuje rasismu, buranum a Ku Klux Klanu. Navic u soudu se resi fakt hodne zajimavej pripad. Krome toho sem Schumacher natahnul hromadu kvalitnich hercu, i kdyz nektery maj min prostoru, nez by zaslouzili. Nicmene i takovej McConaughey se docela snazi a mezi borcema typu Spaceyho, Jacksona nebo staryho Sutherlanda se neztrati. Delka necely dve a pul hodiny je mozna trochu prehnana, ale zadna scena nepusobi zbytecne a celou dobu je film hodne napinavej, i kdyz ve vysledku v podstate cely to soudni preliceni rozhodne jedna dojemna zaverecna rec, lepsi by bylo postupne presvedcovat porotu, ale budiz. Prijemny prekvapeni a jeden z Schumacherovo lepsich kousku. ()

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

V dobách, kdy psal Akiva Goldsman dobré scénáře, Matthew McConaughey se nebál jít do těžké role a Sandra Bullock byla sexy, natočil Joel Schumacher jeden z nejlepších filmů z právnického prostředí, který se nebál řádně zakousnout do tématiky rozlišování barvy kůže a ještě u toho stíhal vykreslit zajímavou romantickou linku. Pro fandy žánru povinnost. P.S. Zajímalo by mě, kolik lidí žije v přesvědčení, že McConaugheyho manželka nechala dítě u rodičů :-) ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak sice mi to celý připadalo takový moc šablonovitý. Černoši tam jsou všichni takový slušný, pohodový lidi a běloši banda dementních rasistickejch buranů a ten Ku-klux-klan mi připadal jak nějaký bratrstvo kočičí pracky. Závěrečná řeč obhájce, kdy se celá soudní síň rozbrečela, mi přišla spíš k smíchu, ale tak celkově to nebyl špatnej film. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Devadesátky byly zlatým věkem kinematografie. Téma rasismu se v amerických filmech objevuje hojně a v té době se mi zdá, že šlo spíše o dozvuky osmdesátých let a Vietnamu.  O tom se říkalo, že do džunglí na druhé straně světa byli odvedeni primárně černí kluci z amerických ulic se kterými si nikdo moc nevěděl rady... V devadesátkách co vím se už říkalo, že v Americe je nejlepší být svobodná matka se třemi dětmi ideálně Afroameričanka nebo Latinoameričanka, protože se sociální podporou pro takovou sestavu okolností se už dá slušně vyjít aniž by člověk musel chodit do práce. V té době začínal rasizmus naruby a i když určitě někde ještě zhusta přetrvával, pořád to bylo o level jinde než v šedesátkách nebo dokonce v třicátých a čtyřicátých letech. To ovšem nikdo netušil jak se to otočí v dnešních časech... Jak se bude v ulicích amerických měst klekat, jak se budou bourat sochy mořeplavců... Pokud mohl být hrdina filmu plně osvobozen, pak americký právní systém nechápu. Samozřejmě jsem mu tu plynovou komoru nepřál, ale že vraždil byl fakt. Samozřejmě člověk chápe jeho pohnutky obzvláště pokud je tátou. Ale jak by svět vypadal kdyby se spravedlnost brala do vlastních rukou? Jeho čin bych chápal třeba po mírném rozsudku těch dvou, ale ne ve chvilce kdy jdou k soudu. Film byl doslova prošpikován hereckými hvězdami, taková koncentrace se tedy hned tak nevidí. Závěr byl samozřejmě protirasistický a svým způsobem si píchnul i do chování Afroameričanů. Na mně to bylo až moc sluníčkové.. Celý soudní proces byl super, všichni hráli skvěle soudce nevyjímaje, ale pak došlo na závěrečnou řeč a bylo vymalováno. Scénka se špatným poldou ta tam snad ani být nemusela... Dávám tedy za 3 krevety a neskrývám zklamání. Mám rád hezké konce, ale nesmí se moc tlačit na pilu... Tady ke konci dost kvílela... * * * ()

Galerie (26)

Zajímavosti (29)

  • Donald Sutherland chcel, aby jeho postava vynikla niečím iným ako notorickým alkoholizmom, no režisér Joel Schumacher nesúhlasil a chcel, aby vo filme o takých vážnych problémoch bolo všetko dramatické. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel herec M. Emmet Walsh

Zemřel herec M. Emmet Walsh

21.03.2024

Ve věku osmaosmdesáti let zemřel v americkém Vermontu herecký veterán M. Emmet Walsh. Výrazný představitel zejména vedlejších rolí ve filmech jako Blade Runner, Zbytečná krutost a Potíže s Arizonou… (více)

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

19.03.2021

Další důkaz, že dnes už je ve světě filmů a seriálů možné všechno, je oznámení streamovací služby HBO Max, že se krimi drama Čas zabíjet od režiséra Joela Schumachera z roku 1996 dočká seriálového… (více)

Reklama

Reklama