Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (176)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Aha, tak teď už naplno beru zpátky svá dřívější prohlášení, že Martin Scorsese je pro mě nezajímavý režisér a že mě jeho filmy většinou míjejí... protože druhá pětihvězda za sebou už nemůže být náhoda! :-) Nebýt prokletého Vlka z Wall Street, asi bych mohl mít tohoto pana režiséra i hodně rád. Já už si dávno přál vidět surrealistický film, v němž hlavní postava bloudí tajuplným prostředím, zažívá na každém druhém kroku různé divné věci a setkává se ještě s podivnějšími postavy. Dokonce jsem už na pár filmů, které by tomuto schématu mohly z větší části odpovídat, narazil, jenže skoro vždy šlo o hodně umělecké snímky typu Black Moon nebo Litan, které mi svým stylem, těžko uchopitelným dějem a často i absencí výraznějšího nadhledu, zase příliš nesedly. Scorsese je režisérem, který se nebojí jít proti mainstreamovým trendům, má svůj osobitý rukopis i smysl pro nadhled, ale současně natáčí divácky vstřícné snímky a obvykle nepodléhá žádným přehnaným bizarnostem, rovněž dokáže zejména z prostředí nočního velkoměsta vybudovat dobrou atmosféru a ačkoliv by mě to před zhlédnutím filmu Po zavírací době vážně nenapadlo, Márty se ukázal coby režisér takového snímku perfektní volbou. Po Královi komedie už navíc podruhé dokazuje, že kdyby se v nasledujícím desetiletí nevyprofiloval jako specialista na mafiánské a gangsterské filmy, mohl se pro spřízněné publikum stát i režisérem originálních černých komedií s prvky thrilleru. Skvěle vystavěný podivný děj má rovnomerně rozložené vtípky, nápady, ojedinělé příhody a setkání s dalšími postavy, řada prvků nalezne dobře vypointované pokračování, noční prostředí dýchá pohlcující atmosférou a pokud jsem si párkrát říkal, zda mě takový film brzy přestane bavit a chvíli se k tomu málem schylovalo, vždy mě dokázal něčím novým překvapit, pobavit, upoutat, zpátky si mě získat, i závěr se hodně povedl... Griffin Dunne se navzdory velmi povedenému zdejšímu výkonu nikdy nestal velkou hereckou hvězdou, takže divák si má možnost v hlavní roli takhle originálního filmu užít neokoukanou tvář a možná tak i lépe se s bláznivými prožitky hlavní postavy stotožnit. Výborná „noční“ jízda, kterou jsem si shodou okolností zvolil den před Silvestrem a nejspíš jsem dobře udělal. :-) [90%] ()

Peytl 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno, do vylepování cedulí "mrtvý člověk", mi to připadalo, neříkám, že jako všední a běžný, ale tak nějak povědomý, protože pošahaných krav jsou všude čtyři prdele a bizarní situace a náhody jsou mojí (ne vždy vítanou) doménou, pro ty, které šokovala už první třetina filmu mám jen slova lítosti a na náhrobek nápis "unuděn k smrti." Pravdou je, že v okamžiku, kdy se šílený shody náhod a Scorseseho imaginace rozjely na plno, nezbývalo mi nic jinýho, než litovat hlavního hrdinu. Na druhou stranu jak jinak zocelit neduživýho ajťáka, ne? Příběh jak ze snu (ze zlýho), kdy nejste pány svého vědomí a mozek s vámi soutěží o první místo v GP docenta Chocholouška, a kdy se člověk chce už, doprdelepráce, probudit. Dost mi to připomínalo Stoneovo U-Turn a Pennovo anabázi. Prostě jedna probdělá noc daleko od své postele, klasicky bez prachů, ale za to s proviněním, že možná můžu za smrt jedný labilní děvy, která namísto polykání mé DNA sežrala kýbl prášků pro extra spánek, šílenej taxíkář (celkem normál) a Calverovo po krvi prahnoucí banda se zmrzlinářským autem zabijákem a další nezapomenutelný, maximálně absurdní zážitky a propletený příběhy, který k takovýmu filmu patří a dodávají mu na atmosféře, ne jak v Haggisovo snímku Crash, kde všechno naopak zazdívají. Jednoduše super pokoukání z doby, kdy jsem ještě nevěděl, že nějakej Scorsese existuje, a proto mi tak dlouho trvalo, než jsem zase název z mé plešatějící lebky po letech vyhrabal. Užil jsem si to jak před léty. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nechal som sa nalákať na meno režiséra a doplatil som na to. Spočiatku ma ešte bavilo sledovať, ako sa mikropríbehy vzájomne reťazia, aj keď mi unikal zmysel tejto scenáristickej kreativity. Neskôr som mal pocit, že sledujem nejakú analógiu Voľného pádu. A nakoniec som iba túžobne očakával kedy to skončí bez toho, aby ma zaujímalo ako. V popiske žánru je uvedená komédia/dráma/thriller. Nenašiel som známky ani jedného z nich. Keby tam bol žáner: režisérovo šliapnutie vedľa, súhlasil by som. ()

campix 

všechny recenze uživatele

Ranou tvorbu Martina Scorseseho nemám tolik nakoukanou, takže mě After Hours poměrně dost a ve finále i vesrkze příjemně překvapilo. Ono je to totiž drama odehrávající se v New Yorku během jednoho večera a hlavnímu protagonistovi se stává jedna bizardnější situace za druhou až vlastně Kafkovského stylu. Konec už je pak jenom symbolickým uzavřením jedné divoké noci. Hodně zajímavá záležitost. Kdo má rád Scorseseho, trošku mysteriózní dramata nebo věci odehrávající se ve více sevřeném časovém rámci, mohu jedině doporučit. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

jeden z menej známych scorseseho klenotov o malých životných náhodách/nehodách, o jednej naozaj dlhej nepokojnej noci a o osude; film obsahuje citáciu známej pasáže z nedokončeného románu Franza Kafku Proces; výborné tempo a skvelý scenár plný bizarností na hrane uveriteľnosti no stále veľmi presvedčivých; ()

Galerie (86)

Zajímavosti (9)

  • Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)

Související novinky

Zemřel herec Dick Miller

Zemřel herec Dick Miller

31.01.2019

Ve věku 90 let zemřel v kalifornském Toluca Lake herec Dick Miller. Smutnou zprávu předal médiím rodinný mluvčí. Rodák z Bronxu má od svého debutu v roce 1955 ve snímku Apache Woman na svém kontě… (více)

Reklama

Reklama