Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl film poprvé tak se mě vůbec nelíbil a nechápal jsem proč něco podobného Martin vůbec natočil. Přecejen tou dobou jsem ujížděl na všech jeho gangsterkách a téměř jsem netušil, že jeho filmografie obsahuje i něco jiného než "What the fucking matter with you". Takže napodruhé jsem mnohem spokojenější a vím určitě, že až film po dalších 5 letech uvidím znovu, určitě přibude další hvězda. 70% ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Snímek vyprávějící o lidech vykonávajících andělské poslání v hroutícím se světě. S jistými náznaky transcendence - panenské početí a celková stylizace do apokalyptického či takřka záhrobního prostředí New Yorku zmítajícího se v hnusu, děsu a beznadějném cyklu drtícím jakoukoliv snahu o změnu či nápravu. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Škoda, že tento Scorseseho veľký prepadák dávajú iba neskoro v noci, pretože sa naňho nikdy nedokážem poriadne sústrediť a na prvýkrát som dokonca asi o jednej v noci v polovici zaspal. Pritom sa na tento film treba pekelne sústrediť, aby sa človek dokázal vcítiť do Cageovej postavy a jej démonov. Scorsese natočil film, ktorý najviac vybočuje z jeho klasickej filmografie. Uvidíme, ako ho posúdim, ak ho uvidím znova v normálnom sledovacom čase. VIDENÉ ZNOVA 7/20: Budem musieť nechať pôvodné hodnotenie, Počítanie mŕtvych predsa len nepatrí medzi najlepšie kúsky Scorseseho filmografie a film pôsobí dojmom, že sa až príliš snaží byť umeleckým dielom, namiesto toho, aby len tak prirodzene plynul a stal by sa tak ním aj reálne. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Halucinogenní, cynický drasťák z doby, kdy Nicolas Cage hrál ve skvělých filmech režisérů, kteří ho dovedli ukočírovat, a nebyl modlou příznivců bizarních podívaných. Docela se mi po té době stýská. Cage je tu totiž vážně perfektní, každý pohled do jeho vyčerpaných psích očí stojí za to a Scorseseho režie vytváří velmi zvláštní, až magickou atmosféru nočních směn, kdy otupělí saniťáci jezdí od případu k případu, snaží se (moc) nemagořit a upouštějí páru. Kdyby se sanitka hlavního hrdiny cestou setkala s taxíkem Travise Bickla, vůbec bych se tomu nedivil, protože tenhle film se odehrává v tomtéž vesmíru jako Taxikář. Jedna nezapomenutelná scéna za druhou, výborná hudba a pocit, že to celé je ne moc příjemný sen, ze kterého se vzbudíte zpocení a chvíli si musíte zvykat na realitu. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má jedno velké kouzlo jmenující se New York v noci. Podobnou atmosféru vykreslil Scorsese již v After Hours. Díky onomu nočnímu života jsou si oba filmy podobnější než by se na první pohled mohlo zdát. Divák by chtěl takhle žít, ale zároveň se mu to příčí. Je zde skvěle vylíčena krása i nebezpečí New Yorku zároveň. Obdiv i respekt. Jinak je příběm filmu vyprávěn skvělými filmařskými prostředky, na druhou stranu jsem až tak úplně nepochopil pointu. Tzn. Scorsese 1, scénárista 3. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (16)

  • Defibrilátor sa nepoužíva k oživovaniu pacienta bez pulzu, ale naopak na vyrovnanie chaotického, nepravidelného alebo príliš rýchleho srdcového rytmu. Je to tiež jeden z najčastejších filmových omylov. (BlackTom)
  • Natáčelo se od 15. září 1998 do 7. ledna 1999 v New York City (New York, USA). (BMW12)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama