Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Dvojirakri 

všechny recenze uživatele

Můj nejoblíbenější celovečerák s radou Vacátkem a jeho mordpartou. Těžko říct proč, jestli za to může můj milovaný klarinet, jehož podmanivé tóny provázejí celým snímkem, zapeklitost případu, který komplikují čachry továrníka, jeho syna a prokuristy, zištné ambice rodinných příslušníků melancholického a na smrt nemocného Krále v podání Vlastimila Brodského, jednoho z velikánů české kinematografie, a kapsáře Pepi Kapsy, kterého si střihnul žel už nebožtík Stanislav Fišer, pro něhož je to asi nejznámější role před kamerou vůbec. Zkrátka a dobře jsou to pěkné šachy. A k tomu všemu Kočka ze Záběhlic! Nemůžu jinak než za 5! ()

majky19 

všechny recenze uživatele

Tento díl tetralogie mě bohužel až tolik nezaujal, i když téma zpronevěry státních peněz je jistě zajímavé a nejen filmařsky vděčné. V každém případě jako i v předchozích dílech lze ocenit tradiční detektivní skupinu v čele s radou Vacátkem, hudba Zdeňka Lišky filmu také dodává filmu tu správnou atmosféru, ostatně jako vždy a svými výstupy mě velmi bavil herec Stanislav Fišer, který patřil asi k tomu nejlepšímu, co film nabízel. Celkově tuto sérii TV filmů hodnotím velmi pozitivně a jako nadprůměrnou. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Po přečtení knižní předlohy a po novém shlédnutí ubírám jednu hvězdičku a mám chuť ubrat dvě. Posuny oproti předloze jsou sice pochopitelné. Je to relativně jednoduchá povídka z níž dost dobře nelze udělat celovečerní film, na druhé straně jsou ty posuny většinou k horšímu. Mnohé z nich jsou přitom motivovány snahou po "ideologickém vyostření". Z normální továrny se stane továrna před krachem, z normálních majitelů nezodpovědní defraudanti, ze snahy zjednat spravedlnost vědomí naprosté nespravedlnosti. Svým způsobem je to trochu překvapivě jeden z nejideologičtějších filmů té doby... Škoda. Předloha je výtečná, nesmírně vtipně napsaná a má téměř čapkovský půvab, z něhož ve filmu nezbylo vůbec nic... Celkový dojem: 75% Původní komentář ponechávám níže beze změny: "Osobně si nemyslím, že by to bylo až tak natahované. Zkrátka to není normální detektivka. Prokreslení jednotlivých postaviček je téměř bezchybné, patřičně sychravé a zbytečně nenadlehčované sentimentálními klišé o idylické první republice. Komickou linku dostatečně a přitom velmi jemně a nenuceně zprostředkovává především policejní sbor v čele s radou Vacátkem, břitce pronášejícím skvěle mířené sarkastické poznámky. Scéna notně podroušených postaviček v podání Vlastimila Brodského a Josefa Kemra, vracejících se nad ránem z hospody je snad nejlepším zpracováním tohoto tématu v českém filmu vůbec. Takřka geniální jsou však i mnohá další místa, především skvostné herecké etudy Petra Čepka, o tradičně skvěle hrajícím Marvanovi nemluvě... Zcela subjektivně nejlepší ze všech čtyř celovečeráků." ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tak předně bych byl rád, kdyby se konečně v Česku naučili rozeznávat žánr detektivka a krimi. U kriminálních příběhů známe pachatele a sledujeme, jak ho kriminalista odhaluje. U detektivky pachatele neznáme a tak můžeme do poslední chvíle tipovat, kdo jím je. A u Hříšných lidí, ať už se jedná o seriál či filmy, jde jen a pouze o detektivky. A pokud mohu soudit, tak ze čtyř detektivních filmů z kolekce Hříšných lidí města pražského, je tento film vůbec nejlepší. Jednak se mi nejvíc líbila hudba. Ta nejlépe ze všech filmů navozuje atmosféru té doby. Pak tady máme opět skvělé herce a tím pádem herecké výkony, ale to se týče všech filmů. Tady vše ještě podtrhuje skvělý pan Kemr, Somr a Brodský. Mě se ale stejně nejvíc líbil pan Fišer, který už skvěle zahrál v jedné epizodě seriálu. No a pak je tady to úžasné rozuzlení. Vraždit mohli všichni, ale nakonec nevraždil nikdo. Což není do poslední chvíle jasné. Takže překvapivá pointa. A když si k tomu přičtu legendární mordpartu a ještě lepšího pana Marvana, pak mi z toho vychází jasné hodnocení. Zkrátka a dobře, když mi v hlavě proběhnou české detektivní, ale opravdu myslím detektivní filmy, ne kriminálky, tak se jedná o jeden z nejlepších. A ještě malá poznámka. V zajímavostech o filmu, konkrétně v odkazu Chyby ve filmu, je uvedeno, že ve 35. minutě filmu jde vidět panelák. Není tomu tak. Panelák vidět můžete, ale přesně v čase 14.27! ()

Tomas_PO 

všechny recenze uživatele

Tieto české kriminálky 70tych rokov sú skvostom spravodlivosti, ľudskosti, džentlmentstva, so skvelým hereckým obsadením. No seriálové diely sú predsa len o poznanie lepšie, ako celovečerné filmy, kde vidieť občasnú stratu 'drivu'. Či skôr naopak, zaujmú len scény s panom Radou, čize famóznym Marvanom a inšpektormi Bláhou a Vinklářom. Ostatné scény sú miestami až podpriemerné. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)
  • Približne v 35. minúte filmu, keď sa Král, študent, záhradkár a klarinetista vracajú v noci každý domov, je vidieť v diaľke za rodinným domom záhradkára vytŕčajúci veľký kus paneláka. (Gareth_Jones)

Reklama

Reklama