Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 181)
Po Šestém smyslu, Vesnici a Vyvoleném jsem se dostal i k posledímu Shyamalanovu filmu z jeho velké čtyřky a říkal jsem si, že už mě nemůže ničím překvapit. A měl jsem pravdu. On mě ohromil. Postupně houstnoucí atmosféra a gradující napětí, i když se na scéně vystřídá asi šest lidí, z toho jeden je právě Shyamalan, mě prostě dostaly. Režisér staví diváka do role učástníka děje, ne do role pozorovatele, navíc s mistrnou precizností, jak to umí jen on. Jen škoda toho závěru, který tentokrát dech nevyrazil. ()
Soundtrack James Newton Howard : 1. Main Titles ,2. First Crop Circles ,3. Roof Intruder ,4. Brazilian Video ,5. In The Cornfield ,6. Baby Monitor ,7. Recruiting Office ,8. Throwing A Stone ,9. Boarding Up The House ,10. Into The Basement ,11. Asthma Attack ,12. The Hand Of Fate - Part I ,13. The Hand Of Fate - Part II , ()
Předem se musím přiznat, že Šestý smysl i Vyvolený se mi líbily, nicméně i přes svá překvapivá vyústění jsem z nich neměl tak úžasné dojmy, jako většina diváků. To už se ale nedá říct o mých dojmech, které mě plně ovládly během a zejména pak po skončení filmu Znamení. Musím uznat, že Shyamalan je naprosto geniální. Natočit sci-fi thriller, až skoro horor, a to s minimem speciálních efektů a šokujících masek (navíc poměrně jednoduchých), to totiž nedokáže každý. Už úvodní tóny grandiózní hudební složky od Jamese Newtona Howarda mě nenechaly na pochybách, že tohle nebude jen takový standartní thriller. A taky že nebyl. Přiznávám, že místy jsem měl nervy napjaté k prasknutí, přičemž paradoxně největší úlek u valné části diváků vyvolávaly zvuky běžného života (např. zazvonění telefonu), zasazené ovšem do onoho správného momentu napětí. Velice pozoruhodná je také konfrontace v posledních desítkách let stále sílícího fenoménu UFO s otázkou víry. Myslím, že Mel Gibson se do role pastora, jenž svou víru pozbyl, hodí velice dobře, a i když tentokrát nepodává oscarový výkon, nenechá nikoho na pochybách o tom, že je velkým hercem. Joaquin Phoenix mě mile překvapil. Jeho role mi připadala napsaná tak nějak "dvourozměrně", ale on jí dokázal vtisknout i ten chybějící třetí rozměr (na rozdíl třeba od Gladiátora, kde z "třírozměrné" role udělal naopak "dvourozměrnou"). Obě děti hrají také velice dobře, zbytek postav už pak nemá dostatečný prostor. Jediná drobná vada na kráse je pak poněkud slabší pointa (a nesouvisí to s tím, že není šokující), na ní se dalo určitě ještě zapracovat. Nicméně to je jen drobný detail, který celkové úrovni filmu rozhodně nemůže výrazně ublížit. Netrpělivě očekávám Shyamalanův další film. ()
Nadprůměrný thriller (variace na Den nezávislosti) v typicky Shyamalanovsky ukecaném stylu, budující znepokojivou atmosféru od začátku až do konce, kdy ale značně upadá kvůli na pohled ne příliš povedenému emzákovi. Mel Gibson celý film táhne, z obrazovky v podstatě nesleze. Na absolutní hodnocení Signs nedosáhnou kvůli závěru, který je příliš americký a do atmosféry zbytku snímku celkově nazapadá. ()
Výborné a netradiční drama o slabosti, strachu a víře... Řemeslně velmi zručně natočený psychologický scifithriller s hororovými prvky a náboženským nádechem. I když po skvěle budovaném napětí v úvodu filmu M.N.S. trošku podléhá >svým vlastním< klišé, Mel Gibson by mohl >trošku méně< hrát (očima a mimikou vůbec :-) a ty dětičky by nemusely být tak dokonalé, krásné, inteligentní a statečné - a nakonec i reálné záběry >emzáků< trošku shazují tu mysterióznost děje, pointa je nakonec tradičně shyamalanovsky vydařená. Ano, nakonec vše je osudově dáno, vše do sebe zapadá a je tak, jak je předurčeno a jak má mýt... Vlastně - jak osudově? Ne! Vše je otázkou víry, neboť vše je řízeno tak, jak předurčil Bůh! A vlastně nakonec ani tak nejde o to náboženství... - - - P.S. Bůh není! Není důvod... °-| ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Mel Gibson (Graham Hess) byl při natáčení na denních seznamech pracovníků uváděn pod jménem Lem Nosbig (což je samozřejmě jeho jméno pozpátku). Bylo to kvůli tomu, aby zmátl přihlížející, kteří chtěli vědět, kdy bude přítomen na place. (becki_tu)
- Když se Merrill (Joaquin Phoenix) dívá na plakát k náboru do armády, ve skutečnosti jde o verzi plakátu k jednomu z jeho předcházejících filmů Ukradni, co můžeš! (2001). (simmiem)
- Mel Gibson (Graham Hess) si dlouho neuvědomoval, že režisér Shyamalan hraje ve filmu veterináře, dokud se s ním poprvé nesetkal před kamerou při natáčení první společné scény. (becki_tu)
Reklama