Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lauren je nadějná spisovatelka, která trpí agorafobií. Rozhodne se proto odjet z přecpaného města na venkov, kde objeví starý dům, který jako by z oka vypadl tomu, který vylíčila ve své úspěšné knize. Rozlehlé sídlo si pronajme a pracuje zde na svém novém díle. Jenomže dům postupem času odkrývá svá tajemství a Lauren zjišťuje, že podobnost domu s jejími představami není náhodná. (Šakalík)

(více)

Recenze (10)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Hororová hojdačka, pri ktorej sledovaní ste so svojim záujmom raz hore, raz dole. V mnohých scénach naozaj veľmi kvalitné remeslo, ktoré dokáže nadchnúť tajuplnou atmosférou a očakávaniami. Na opačnej strane sa pravdepodobne môžete dostať do podobného stavu, ako mladá hrdinka tohoto filmu, a to stavu snívania. Vychádza z toho mierne nadpriemerné žánrové pobavenie, ktoré ale očarí viac laika, ako diváka hororom zbehlého. ()

beso74 

všechny recenze uživatele

Poriadna časová anomália z doby, keď prepuklo v hororovom svete šialenstvo menom slasher. Armand Weston sa aj napriek tomu rozhodol natočiť psychologický horor s elementami duchárskeho hororu a strašidelného domu. No a to je asi tak všetko čo sa dá na tomto filme označiť za pozitívne. Hlavná hrdinka, spisovateľka Lauren, je agorofobička. Viete, strach z otvorených priestorov, z množstva ľudí poprípade len z toho, že by to k tomu mohlo dôjsť. Lauren má však strach len vtedy, keď sa to do scenára hodí, preto sa miestami nebojí sa vyliezť na strechu, pohybovať vonku či isť na návštevu k úplne cudzím ľuďom. Aj keď samotný vzhľad domčeka je dostatočne ponurý, jeho úloha je degradovaná takmer na minimálnu úroveň. namiesto toho sa režisér ukája v nekonečne dlhých nudných scénach, ktoré sa slimačím tempom prehupnú do vyvrcholenia, ktoré v podstate žiadnym vyvrcholením ani nie je. A tak sa divák dozvie po 100 minútach to, čo už vie dobrú hodinu. A tak jedinou vecou, pre ktorú sa to snáď oplatí pozrieť je účasť hereckej legendy menom John Carradine. ()

Reklama

Šakalík 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě moc neoslovil, přestože mám horory o strašidelných domech velmi v oblibě. Jeho hlavním problémem je těžkopádná režie, která působí dost lacině, a dost slabomyslný příběh, který ve své podstatě nemá hlavu ani patu. Ani co se týče faktoru strachu, není vlastně o co stát, byť některé scény vyvolají škodolibý úsměv na tváři (pád ze střechy, srpem do hlavy). Jenomže i v těchto scénách se projevuje topornost režie, protože to všechno působí prostě strašně uměle a nevěrohodně. Ale tak za podívání to asi stojí, byť nijak povznášející zážitek to teda určitě není. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Ale jo mě se to líbilo. Mám slabost pro 80 horory který se odehrávají ve strašidelných domech. Sice tohle nedosahuje kvalit Legendy pekelnýho domu nebo Amityville, ale má to svojí atmosféru a i když je film lehce zmatečný a roztahaný tak jsem se u něj nenudil. Vražd je málo ale jsou poměrně slušné. Jen škoda toho že film neměl více nočních scén protože ty byly natočeny velmi slušně. A ještě sem tam dost velké roztahanosti jak jsem už zmínil. Zbytek je spíše taková naháněčka a snažení se spisovatelky zjistit co se v domě stalo. A to se moc lidem nelíbí. Ono to celkem vypadá že režisér neví co natočit duchařinu nebo buranský horor. Překvapení. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

“The Nesting“ je kokteilom, pretrepaným a zamiešaným. James Bond by si teda nepochutil, zato mne ako konzumentovi dole krkom predsa len zliezol. Nebolo to ale jednoduché stráviť tento mix chutí. Miestami totiž nadúva. ### “The Nesting“ by som teda prirovnal ku “alkoholovému kýblu“ všakovakých chutí a nechutí, zmixovanému nápoju tvrdého filmového jadra značiek ako THE AMITYVILLE HORROR (ročník 1979), THE SHINING (ročník 1980), s primiešaním odrôd ako EXPOSE (ročník 1976), THE CHANGELING (ročník 1980), či tohoročného zberu GHOST STORY. Jediné dve krátkotrvajúce gore príchute, ktoré “The Nesting“ ponúka, sa chuťou podobajú na v prvom prípade Fulciho pálenicu E TU VIVRAI NEL TERRORE - L'ALDILA (THE BEYOND, prepichnuté oko), v druhom zasa na Bavove odrodové REAZIONE A CATENA (sekera v tvári). Vcelku štýlový cover filmu zvádza ku podobnej jazde ako masakrálny Fulciho trhák QUELLA VILLA ACCANTO AL CIMITERO (HOUSE BY THE CEMETERY, 1981), prípadne štýlom ku klasickej vlne slasherov. To je ale omyl. O gore tu až na spomínané dve scénky nejde, aj keď tá druhá (plagátovo titulná), je azda to najpamätnejšie, čím sa film Armanda Westona nakoniec preslávil. Hlavná hrdinka Lauren Cochran (výzorovo trocha pripomínajúca mladú Sigourney Weaver z ALIEN-a) síce trpí agorafóbiou, o kýženú GOREfóbiou sa tentoraz nejedná. Treba si zájsť jednoducho chuť a pripraviť sa na “ghost story“ mladej spisovateľky, keďže agorafóbia sa prejavuje panickým strachom z verejných priestranstiev plných ľudí. Preto Lauren spolu so svojim priateľom Markom (Christopher Loomis) sa po dohode so svojim terapeutom vyberá na cestu odpočinku. New York predsa len nie je ideálne miesto pre agorafobika. Cieľ cesty je jasný, Dover Falls. Počas neplánovanej prestávky uprostred zelenej prírody, ktorá obidvom cestujúcim zmoreným jazdou padne vhod na pretiahnutie svojich končatín, zvedavá Lauren nedopatrením prichádza až ku starému opustenému sídlu uprostred ničoho. Všetko by bolo v poriadku až na to, že Lauren toto miesto pozná, a to aj napriek tomu, že tu nikdy nebola. Vo svojich predstavách toto ošarpané panstvo kresbou zhmotnila na obale svojho predchádzajúceho knižného hororu “The Nesting“. A teraz je tam, skutočne tam. Prečo? Tajomstvo z obdobia Druhej svetovej vojny a odpovede na otázky ťažiace myseľ Lauren sa pomaly vynárajú... ### Miestami atmosférický, ale nemálo krát nudný zlepenec obohranej témy a spracovania, so scénkami náramne pripomínajúcimi skoršie klasiky žánru. Sklamanie. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama