Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
,,Válka proti drogám je válka, ve které musíme zvítězit, abychom ochránili to nejcennější – NAŠE DĚTI!“..... Drogové kartely, policie, politici. Každý dělá co umí, chce nebo může. A mohli by klidně žít jako jedna velká rodina! Na několika postavách, jejichž příběhy sledujeme a jejichž životy ovlivňují drogy zjistíme, že většinou to stejně odserou ti nevinní. Podobný styl vyprávění, jaký jsme později mohli vidět třeba u Fast Food Nation. Prostě ze života. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci se naučit navázat kontakt v baru pro pány. 2.) Chystám se stát drogově závislým. 3.) Souhlasím s názorem, že vyléčenej feťák je ten předávkovanej. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Drogy na talíři pěkně zasyrova jak pravý biftek nebo krvavý tatarák. Hodně drastické vyprávění formou blízko dokumentární a příjemně civilní herectví, obojí téměř bezchybné i díky citlivé (ne)ukázce násilí. (až na místy roztřesenou kameru) Nejvíc mě zaujal Benicio Del Toro a teď už vím, že dostal Oskara - právem. Jako obvykle uhlazený elegán Michael Douglas potěšil svým lehkým barytonem. Catherine ZJ konečně opravdu něco zahrála, i když o stupínek lepší byla skvěle sjetá Erika Christensen. Don Cheadle taktéž výborný. Hodně se tady míchaly emoce a zkoušky charakterů, ale bez zbytečného patosu nebo přehnaného zveličování. Skoro happyend se mi líbil, třeba existují nějaké ty boží mlýny ne? ()
Zatímco jiné filmy s touto tématikou obvykle rády sklouznou do populistického "cool" výrazu, Steven Soderbergh se podíval na téma drog přes veškerou syrovost nanejvýš poctivě - od posledního pouličního dealera až ke špičce a zpět k tomu nejubožejšímu konzumentovi. Kdo mě velmi mile překvapil, byla Catherine Zeta-Jones jako manželka, které jde o všechno a přesto řeší transakce s přezíravým klidem, a Benicio Del Toro, který mě vlastně nepřekvapil, protože byl perfektní jako vždy. ()
Hloubková analýza drogami zmítaného světa, která kupodivu nikdy nesklouzne do pokrytecké pseudo-umělecké podoby, až do samotného závěru si zachovává vysoko nasazenou laťku formální brilance (artem okořeněný dokumentaristický facelift, obměny filtrů, anarchistický střih) a zvláště překvapuje tím, kolik toho má na srdci - aniž by mi jedinkrát přišla na mysl vtíravost a emocionální vydírání (dokonce i silný závěrečný apel je podán zcela obyčejně, bez patosu, téměř odosobněně...). A o tom, že jde o nejlepší Stevenův film snad není ani pochyb. ()
Myslím si, že ten, kdo shlédl TRAFFIC a GLADIATORA, nemé pochybnosti o tom, který film měl správně dostat Oscara za nejlepší film roku. TRAFFIC je ten nejdokonalejší film o drogové problematice, jaký kdy byl natočen. Soderbergh jako režisér a kameraman exceluje. Herecky pak zejména Michael Douglas, který by si Oscara zasloužil více, než oceněný Benicio del Toro. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Benicio Del Toro (Javier) si z natáčení odnesl rekvizitu panenky z kokainu a řetízek, který nosila jeho postava. (Rusyn)
- V původní verzi filmu bylo zmíněno, že Caroline a její kamarádi chodí do školy Cincinnati Country Day. Tato škola po uvedení filmu proti asociaci svého jména ve spojení s drogami ostře protestovala a proto byla zmínka o škole vynechána v DVD verzi filmu. (don corleone)
- Režisér použil na každý vyprávěný příběh jiný materiál a různým způsobem je také upravil při post-produkci. Docílil tak jiných odstínů jednotlivých částí filmu. (don corleone)
Reklama