Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V lese nedaleko jednoho z předměstí Los Angeles přistane kosmická loď. Drobní mimozemšťané se vydají z lodi na průzkum a odebírají vzorky pozemských rostlin. Brzy je však vyruší skupina lidí a mimozemšťané se v panice vrátí do kosmické lodi a odletí. Jednoho z nich, který se nestačil vrátit včas, tu však zapomenou. Trosečník najde skrýš v kůlně domu, kde bydlí desetiletý Elliott se sourozenci. Elliott si tvora všimne a tajně ho přiláká do svého pokoje a začne mu říkat E.T. Ten se z televize naučí několika pozemským slovům. Z různých hraček a věcí běžné potřeby začne podomácku vyrábět komunikační zařízení a současně se sbližuje s citlivým Elliottem. Chlapci využijí halloweenového průvodu masek a pomohou zamaskovanému mimozemšťanovi nepozorovaně proniknout do lesů za město, kde se E.T. uprostřed noci pokusí navázat spojení. Agenti, kteří po něm pátrají, se zmocní vyčerpaného mimozemšťana a v mobilní laboratoři ho podrobí sérii testů. Zatímco Elliott se jakoby zázrakem uzdraví, zdravotní stav E.T. se rychle zhoršuje. Nakonec jeho život vyhasne. Vědci se ho rozhodnou pitvat, dovolí však Elliottovi, aby se rozloučil. A tehdy chlapec zjistí, že mimozemšťan žije a jeho stav byl nutný k navázání spojení. Společně s bratrem se zmocní auta a spolu s kamarády dopraví E.T. na místo, kam si pro něj přiletí jeho druhové. (TV Nova)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (659)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"E.T. - Mimozemšťan" je absolutnou klasikou v oblasti filmovej sci-fi tvorby. Možno ho zaradiť medzi také vesmírne ikony ako Votrelec alebo Predator. Akurát s tým rozdielom, že E.T. je mierumilovný klaďas. Malý, bezbranný, vystrašený prieskumník, ktorého zabudli kolegovia v lesoch neďaleko jedného z los angeleských predmestí. Podarí sa mu spriateliť s troma deťmi. Tie sa mu snažia pomôct s tým, aby sa mohol skontaktovať so svojimi druhmi. Pretože E.T. z celého srdca túži po tom, aby sa dostal späť domov. **** ()

Matty 

všechny recenze uživatele

-„Come“ -„Stay“: Emocionální jádro filmu ve dvou slovech. Také díky tomu, že neříká (a nevysvětluje) více než je třeba, zůstává E.T. společně s některými Truffautovými filmy jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak znovu v kostce prožít vlastní dětství. Spielbergův nejosobnější film (předměstí, rozvod, osamělost, úniky do světa, kterému dospělí nerozumí), fungující paralelně jako intimní rodinné drama i dechberoucí sci-fi (kdy jedna žánrová rovina podporuje tu druhou), převrací situaci známou z mnoha studenoválečných filmů stejného žánru (k nimž E.T. vizuálně odkazuje).___ Návštěvník z kosmu nepředstavuje nebezpečí, které by ohrožovalo tradiční americkou rodinu, ale naopak – v duchu optimismu reaganovské Ameriky – pomáhá neúplnou rodinu vybalancovat, když zaplňuje místo uvolněné otcem. Absence otcovské figury je v první polovině filmu chytře zdůrazněna tím, že žádnému dospělému muži nevidíme do tváře (vystřižené byla scéna s Harrisonem Fordem jako ředitelem školy, otočeným rovněž po celou dobu zády ke kameře). Přesto si díky nepřehlédnutelnému svazku klíčů jednoho muže, vyznačujícího se nakonec větší chápavostí než ostatní dospělí ve filmu, zapamatujeme (a zřejmě nás posléze nepřekvapí, že se jmenuje Keys).___ Keys prochází ve vztahu k Elliotovi stejnou proměnou jako E.T. – z hrozby se mění v poměrně vlídnou bytost. Stačí však, aby jej chlapec lépe poznal a překonal svůj strach z neznámého, vyplývající právě z nedostatečné informovanosti. Vzhledem k tomu, že Elliotova perspektiva filmu od začátku dominuje (a nedochází tudíž k žádnému povyšování se nad svět viděný dětskýma očima), ke stejnému vnímání Keysovi role ve vyprávění je veden i divák. Nejde o jediné nadčasové (a zřejmě stále relevantnější) sdělení filmu vyzývajícího k toleranci a hájícího právo každé bytosti na vlastní domov.___ E.T. tak v zásadě, jako podstatná část Spielbergových snímků, nemá klasického antagonistu. Vypráví zejména o střetu dvou světů (dětství a dospělosti, resp. víry a racionality), které se navzájem nechápou, ale zcela nekompatibilní nejsou. Velmi sugestivní „kolonizace“ Elliotova domova vědci v bílých skafandrech, je nevyhnutelnou vývojovou fázi na cestě od dětství do dospělosti. Domov, symbolizující dosud bezstarostné dětství, se musí proměnit stejně jako Elliot. Společně s hlavním hrdinou a za výrazné podpory Williamsova povznášejícího hudebního motivu, který pro mne bude navždy hudbou dětství, díky tomu znovu zažíváme dětské okouzlení neznámým, vlastní citové zrání i dojemné loučení s tím, co bylo mimo chápání dospělých. ___E.T. je pro mne důkazem, že ty nejlepší dětské filmy plně doceníte teprve jako dospělí. Teprve tehdy si zřejmě uvědomíte, že závěrečné slzy dojetí v dětství nebyly a ani nyní nejsou jen projevem vašeho potlačení nedůvěry a podlehnutí intenzivnímu hraní na city, ale i režisérova upřímného porozumění dětství a jeho vypravěčského mistrovství s přesně načasovanými gagy, body obratu, změnami tempa a pečlivým vedením pozornosti. Za pár let se o tom rád přesvědčím znovu. 90% Zajímavé komentáře: Lima, Melies, anderson () (méně) (více)

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to teprve tedka po mnoha mnoha moc letech a nelituji čekání. Už chápu, proč tento film měl ve své době takový úspěch. Nevinný roztomilý a hravý mimozemstan, který se citoě a myšlenkově spojí s malým klukem. Snaží se kontaktovat sobě podobné, aby pro něj přiletěli. Mladá Drew Barrymore, která v jednu chvíli poví, že bude vždycky hodná mě velmi rozesmála(nevím jestli za pár let když začla brát drogy říkala to samé, ale radši neřešit =o))). FIlm je krásně natočen. Je v něm dětská duše Stevena Spielberga a příjemný výkon mladé hlavní role. Jestli jsem si všiml dobře, mladý hlavní hrdina se chvíli líbá s Elenou Eleniak, kdyb ten klučina věděl jak tato slečna bude vypadat za pár let např v Pobřežní hlídce bůh ví na jaký film by se to zvrhlo. :). Hudba Johna Williamse je kouzelně pohádková. Filmu nejde asi nic vytknout krom toho, že je celkem dost mířen na mladší publikum, ale kdo ze starších by nechtěl taky zažít něco podobného? :o) ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Podíval jsem se na ítýho poprvé od dětských let... a byl jsem vcelku zklamán. Dětské okouzlení je pryč, a najednou mi to nepřijde tak dobře natočené. Myšlenka je samozřejmě téměř bezvadná, scénář je velmi chytře vykonstruovaný, ale čistě po filmařské stránce mně film zas tak bezchybný nepřijde. Samotný vzhled ítýho mně přijde strašný, hlavně když člověk porovná s naprosto výbornými maskami a loutkami použitými v (té době již uvedených) filmech Star Wars a Impérium vrací úder. Ale svícení scén a kamera, to jsou asi nejhorší elementy. Ale určitá nostalgie tu stále funguje, a hlavně film má své nepopiratelné kvality, rád se na něj někdy zase podívám. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Na světě neexistuje film, který by tak čistě a nádherně deklamoval náturu svého tvůrce, jako právě E.T. Spielberg prožil dětství víceméně bez otce, jako nepříliš společenský ňouma z předměstí, unášený myšlenkami ke hvězdám - těm na obloze i těm hollywoodským. E.T. je jeho osobní zpovědí, sentimentálním návratem do životní etapy, kdy bylo jednodušší rozeznávat od sebe důležité hodnoty, definovat dobré od zlého. E.T. je skvostně zrežírovaný příběh o tom, že důležité věci musí v lidském nitru přetrvat, ačkoli je osud odvede nenávratně pryč. Film s tolika vynalézavými postupy (dobré dvě třetiny snímány pouze z dětské perspektivy), skutečnými emocemi a překrásně inscenovanými scénami (příchod "zlých" do domu a hra s osvětlením, romantický polibek a hra s křížovým střihem a pozicemi postav, let přes měsíc atd.), až nezbývá čas se nadechnout. Film s obrovským srdcem a zřejmě nejlepším soundtrackem Johna Williamse. Film s velkým F, který musíte milovat. Prostě musíte... ()

Galerie (144)

Zajímavosti (160)

  • E.T.ho obličej byl překvapivě inspirován fotografiemi teoretického fyzika Alberta Einsteina, amerického spisovatele Ernesta Hemingwaye a amerického básníka Carla Sandburga. Další inspiraci byly obličeje pětidenního dítěte, mopse a himalájské kočky tvůrce speciálních efektů Carla Rambaldiho. (DaViD´82)
  • Řada filmů na E.T. - Mimozemšťana odkazuje. Jedna z nejznámějších referencí je v parodii Připoutejte se, prosím! 2 (1982), kde E.T. "volá domů" z telefonní budky, ale je odrazen cenou hovoru. (DaViD´82)
  • Spielberg spolu se scenáristkou Melissou Mathison vytvořili i základní dějovou kostru pro případné pokračování, které mělo nést název "E.T. II: Nocturnal Fears". Elliota (Henry Thomas) a jeho partu v něm měli unést zlí mimozemšťané, kteří jsou ve válce s E.T.ho živočišným rodem, zatímco E.T. by se je snažil zachránit. (DaViD´82)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Filmový svět opustili dva slavní tvůrci

Filmový svět opustili dva slavní tvůrci

17.04.2020

Filmový svět se v rozpětí několika hodin musel rozloučit rovnou se dvěma významnými filmovými tvůrci. Ve věku 77 let zemřel kameraman Allen Daviau, jehož budou diváci znát nejlépe díky skvělé práci… (více)

Hvězdné války i Jurský svět na jednom pódiu

Hvězdné války i Jurský svět na jednom pódiu

28.09.2018

Koncert filmové hudby SCI-FI se představí v Rudolfinu již 13. 10. 2018. S blížícím se datem koncertu odhaluje Filmová filharmonie novinky programu. Bude to nabitý večer! Program zahájí E. T.… (více)

ČNSO zahraje hudbu z filmů Stevena Spielberga

ČNSO zahraje hudbu z filmů Stevena Spielberga

10.03.2018

Český národní symfonický orchestr 3. dubna v pražském Obecním domě zahraje hudbu z filmu Indiana Jones a dobyvatelé ztracené archy. Koncertem s filmovou projekcí začíná mezinárodní projekt Symphonic… (více)

Reklama

Reklama