Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (487)
Skvěle Rydlym porežírované, retrovyňuňané do posledního osmdesátkového záhybu na fiží, všeobecně fantasticky zahrané výkvětem staroškolského herectva, dokonce i ta slizká neherečka s čurákem Lejdy KvokKvok s povislýma kozama, zoufale maskovanýma pušapkama, jede bomby, přičemž vypadá jako z reklamy na Martini, a žužu Žared si střihnul snad nejdokonalejší kreaci své kariéry, skoro na Osrala, jenže není negr, tak asi utře. Ale! Limitace ne zas až tolik dramatickými skutečnými událostmi o excentrické famílii labilních polobuzen, enormně tyjících z prodeje brutálně předražených a docela hnusných homohader cigánské šlechtě a snobským pičusům s kompulzivní potřebou prezentovat mezi ostatními degeneráty svůj majetkový statut, měla za následek vcelku nezáživný a enormně dlouhý scénář bez možnosti procpat do něj jakéhokoliv lidožravého mimozemského pamrda či šermujícího Démona, tudíž to nezheterogenizoval a nezesvižnil ani sám velký Rydly a uplácal v podstatě jen nudnou rutinérskou telenovelu o popkulturně vyhajpovaných pošahancích. ()
Ridley Scott si vybral slabší chvilku a byť to není úplně špatné, tak v mých očích se jedná o jeho nejslabší dílo za posledních 5 let.Samotný příběh je celkem zajímavý, ale zpracování je trochu mdlé a nezáživné. Sledujeme rodinu Gucciových a tak trochu jsem doufal, že to bude víc gangsterka, ale je to spíš drama.Herecky je film solidní. Adam Driver jakožto nový Scottův tahoun slušný, Lady Gaga solidní, Jared Leto- jeho výkon mi přišel až moc teatrální, ale maska neskutečná a Al Pacino v pohodě- až na ty italské přízvuky, to mi trochu vadilo.Režijně mi film přišel trochu chladný a na přemrštěnou stopáž 150 minut film nabídl hodně málo zajímavých i atraktivních scén. Dokonce ani o samotné módy jsem se příliš nedočkal.Vzhledem k tématu, hercům i režisérovi jsem očekával film nejméně o level nabušenější snad ve všech ohledech, ale přežil jsem to bez větších problémů a 3 hvězdičky si myslím jsou adekvátní.Příběh 3/5, Akce 0/5, Humor 0/5, Násilí 1/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 2/5, Herci 4/5. 6/10. ()
První hodina super, ale pak jsem měla co dělat, abych si udržela pozornost. Celé je to takové rozvleklé a roztahané, místy jsem se opravdu nudila. Pro mě tomu filmu chybí nějaká ta duše, něco, čeho bych se mohla chytit, ani postavy mě příliš nezajímaly. Režie mi přišla strašně odtažitá a bez pořádné dynamiky. Konec se pak taky jakoby tak nějak stal, ale vlastně úplně bez nějaké důležitosti či dramatičnosti. Zkrátka mi to nesedlo. ()
Stylově oblečená gangsterka s duší telenovely. Melodrama je díky House of Gucci opět v módě. Má to svoje neduhy. Postava Jareda Leto je z celé partičky nejvíc mimo až to někdy ruší. Lady Gaga ke konci celkem otravná. Adam Driver pro jistotu asi ani nedostal brief. Hudební pecky podivně nastříhané úplně do všech scén. A závěrečný akt by si zasloužil více prostoru. Ale i tak Ridley celou dobu baví. Paradoxně to celé působí spíš jako projekt Ryana Murphyho, než Ridley Scotta. Takže kdo miluje American Crime Story, Pose nebo Feud si tady přijde určitě na své. ()
Galerie (285)
Zajímavosti (41)
- Film se natáčel od února do května 2021 během třetí vlny covid-19 pandemie v Evropě. Natáčelo se v Itálii ve městech Řím, Miláno a Florencie, ale také na jezeře Como a v italských Alpách ve městech Gressoney-Saint-Jean and Gressoney-La-Trinit, kde se natáčelo také v údolí Aosta, které mělo znázorňovat švýcarský St. Moritz. (hansel97)
- Rodolfo (Jeremy Irons), ktorý vo svojom dome vystavuje "Zlatá Adele" (nazývaný aj "Portrét Adele Bloch-Bauerovej I" či "Dáma v zlatom") od Gustava Klimta, slúži ako odkaz režiséra Ridleyho Scotta na priame historické spojenie rodiny Gucci s nacistickým režimom, ktorý kradol Klimtove maľby (spolu s tisíckami ďalších umeleckých diel počas ich drancovania Európy) a zdôrazňuje tým tézu filmu o morálnych pochybeniach "veľkých moderných podnikateľských rodín" v dejinách. (Arsenal83)
Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)