Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po smrti Ludvíka XIV. přebírá dočasně vládu Francie Filip Orleánský (Philippe Noiret). Požitkářský Filip se ale pramálo stará o politické záležitosti a věnuje se světským radovánkám. Vládnutí přenechává ctižádostivému, bezskrupulóznímu Abbé Duboisovi (Jean Rochefort), který tajně touží po místě arcibiskupa. Ve zbědované Bretagni se v té době připravuje povstání proti koruně... (Galahad)

(více)

Recenze (18)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Období po smrti Ludvíka XIV., kdy Ludví XV. je ještě dítě a vládne za něj princ regent Filip Orleánský. Film zobrazuje Filipův dvůr, který byl očividně jednou velkou pařbou, jeho podivné ne/přátelství s Abbé Duboisem, který se chce stát arcibiskupem a také úsměvně naivní tragickou vzpouru 4 bretaňských šlechticů. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Velmi neobvyklé satirické drama. 1) Francouzský humor mám spojený s funesovskou přímočarostí nebo belmondovskou elegancí, ale rozhodně ne s ironií příznačnou spíše pro filmy anglické provenience. A tento snímek ironií přímo sálá. 2) Francouzské drama ve mně evokuje jemnou psychologii a empatickou citlivost. Zde je drama brutálně přímé až naturalistické. 3) Kombinace dramatu s ironickými šlehy je ve francouzském filmu stejně častá jako akční napínavá podívaná ve filmu českém - tedy velmi vzácný jev. A zde nám jej Bernard Tavernier dopřává v rozsáhlém měřítku. 4) Historické filmy mám velmi rád. Toto je navíc první film, kde jsem se dozvěděl i řadu zákulisních historických faktů, o kterých jsem dosud neměl ani potuchy (například chodící WC). 5) Výborné herecké výkony podtrhují příjemný i když poněkud nezvyklý dojem, který ve mně dílo 33letého předního francouzského režiséra Bertranda Taverniera zanechalo. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Jsem trošku zklamaný, protože jsem čekal poněkud méně slov a více vizuální opulentnosti. Na druhou stranu je film natočen precizně, bez nějakých větších zádrhelů či chyb. V prostřední části se sice může občas dostavit nuda, ale vše vynahrazuje výtečný konec. Zajímavým nápadem je také použití hudby právě Filipa Orleánského, zvláště krásná skladba v závěru. Ze silného hereckého trojlístku se mi nejvíc líbil Marielle, ale ani Noiret a Rochefort nezaostávali. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Neviem, do akej miery je príbeh historicky hodnoverný, ale aj keby náhodou bol, tak ma to nechytilo. Postavy sa chovajú až prehnane zhýralo a nekonvečne. K tomu prvoplánová promiskuita, divné dialógy, ukecanosť. Film viackrát skĺza do komédie (kliatie budúceho arcibiskupa v kostole) a nudy. Ako pohľad do histórie neobstojí. ()

moorks 

všechny recenze uživatele

Je to opravdu mistrovské dílo. Prostředí, kostýmy, vykreslení charakterů - v tom všem jsou Francouzi mistři, ale tady šli ještě dál a podařilo se jim to prostředí přiblížit divákovi, doslova ho do něj vtáhnout. Noiret a Rochefort předvádějí mnoho ze svého hereckého umění a táhnou celý film, i když Marielle jim skvěle sekunduje. A krásná Marina Vladyová...její krásné a skvostné tělo je pastvou pro oči. I to je důkazem velkých děl. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (3)

  • Francouzský regent, vévoda Filip Orléanský (1674-1723), měl řadu zájmů z různých oborů, mimo jiné se věnoval hudbě a sám se také pokoušel komponovat. Jeho dílo však nemá žádný zásadní význam a v dějinách hudby je spíše kuriozitou vzhledem k osobnosti autora. V historii kinematografie byly jeho skladby jedinkrát - záměrně a logicky - použity v tomto filmu, kde jeho osoba (hrál ji Philippe Noiret) byla ústřední postavou v ději. (topr harley)
  • Film získal cenu Césara za režii, nejlepšího herce ve vedlejší roli, nejlepší scénář a nejlepší dising. Nominován byl dále v kategorii Nejlepší film, nejlepší herečka ve vedlejší roli a nejlepší hudba. (Terva)
  • Francouzský syndikát filmových kritiků udělil snímku statut Nejlepší film roku. (Terva)

Reklama

Reklama