Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Vždycky ji někdo viděl první. Ameriku. Symbol Manhattanu, sochu svobody. Po 30 plavbách muset prodat trubku. Jen si naposledy zahrát. A pak totéž slyšet ze staré slepené desky. Rámec pro příběh o záhadném klavíristovi, který vlastně nikdy neexistoval. Kdo jen mohl nechat dítě v bedničce od citronů? Díky Bohu za soucitného topiče. Byť se smyslem pro humor při vymýšlení jména. Nomen omen. „Co je to máma, Danny?“ „Máma? Máma je dostihový kůň.“ Co mi vadilo, byl vypravěč Pyško. Pořád se mi tam pletl Bruce Willis. Osudy lidí jsou spjaty s osudy lodí, klavírů, nahrané desky s melodií. Skvělá jízda za klavírem v bouři, pod křišťálovým lustrem, s lahví šampaňského přímo od ledu. Tajemný příběh se rozvíjí a košatí. Max dělá pro záchranu přítele maximum, stará rezavá loď až bere dech. Její světla a stíny, zvuky, houpání, skrýše, ztracený lesk. Film pak plný hudby, skvělých klavírních výkonů. Klobouk dolů před Morriconem, je netypický, nevtíravý. A závěrečná píseň tandemu Morricone – Roger Waters lahůdkou. Zbývá prostor pro fantazii diváka, pro snění, představy. 1900 mne fascinoval už před lety a nyní dvojnásob. Zažloutlá kamera, dobové oblečení, staré fotky. Odlesky hladiny v kabinách, záběry na klávesy, moře, pěnu na vlnách, lesk a elegance, špína a nepořádek. Souboj klavíristů gradující cigaretou zapálenou o strunu. Jsou věci, o kterých není snadné psát. Některé je lépe vidět. A slyšet. Jednou nestačí. „Dobrý příběh má větší cenu než stará hudba.“ ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem překrásné. Legenda o „1900“ je hlavně legendou o Enniu Morriconem. Nádherný příběh chlapce, ze kterého se přes noc stal nejlepší klavírista oceánu. Poetika Giuseppe Tornatoreho zde dosahuje vrcholu, stejně jako jeho souhra s Morriconeho hudbou, jež zde dokonce přímo utváří důležitou část filmu. Tim Roth ("1900") je zkrátka geniální, dost možná jeho životní výkon. Pruitt Taylor Vince (Max Tooney) je také výborný a krásně nás od začátku do konce provází příběhem z pozice vypravěče. Scéna klavírního souboje mezi "1900" a Jerrym Rollem Mortonem je dnes již legendou. Já mám ale stejně nejraději úžasné "playing love," popřípadě (ne)vystoupení "1900" na pevninu. Je to opravdu krásný film, který si vždycky rád pustím na zlepšení nálady. "Stačí mít dobrý příběh!" ()

Reklama

brit84 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že nejdříve jsem z filmu viděl na Youtube pouze klavírní souboj. Ten je dokonalý. Ovšem o zbytku filmu jsem si obrázek udělat nedokázal. Teď, když jsem ho konečně viděl celý, musím říct, že mých 5* zde zůstane i nadále. A onen klavírní duel hodnotím jako nejlepší filmový souboj beze zbraně všech dob. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Tim Roth svou roli zahrál velice dobře. Což o to. Ale příběh o člověku, který prožil celý svůj život na výletní lodi, aniž by vstoupil na pevninu, mi připadá hodně přitažený za vlasy. Takže nakonec z klavírního filmu zbyla psychologická úvaha o tom, jak na tom byl klavírní virtuoz duševně. Jeho strach z pevniny a jiného světa, než který do té doby znal, se dá určitě pochopit. Ale já jsem chtěl jiný příběh. Takže nejlepší scéna filmu byla ta, ve které proběhl klavírní souboj mezi ním a černým jazzmanem. Ta ale byla dechberoucí. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejsem skalním fanouškem Guiseppe Tornatorea, ale režijní talent mu upřít nemůžu a v případě snímku ""Legenda o 1900" se navíc musím přiznat, že mě režisér velice překvapil a potěšil. Velice pěkné a působivé vyprávění o hlubokém přátelství dvou neobvyklých muzikantů, jejichž velké přátelství začalo i skončilo na palubě zámořského parníku. Hudební scény, herecké výkony a Morriconeho hudba jsou tím hlavním, kvůli čemu jsem se do filmu až nezvykle ponořil a od začátku do konce si ho náležitě vychutnal. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)

Reklama

Reklama