Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét Ester Janečkové zachycuje její osud v průběhu 30 let. Helena Třeštíková ji začala natáčet od roku 1989 jako jednu ze studentek Střední zdravotní školy v Praze pro film Sestřičky... Ester Křížková je už jako studentka zdravotní školy velmi aktivní dívka. O vše se zajímala, vše komentovala. V průběhu sametové revoluce na DAMU organizovala letáky a materiály, které pak distribuovala ve své škole. Po maturitě se rozhodne jít studovat herectví a dramaturgii na DAMU. Hledá své místo v divadelním světě. Hraje v Divadle na Zábradlí, vdá se pak za lékaře Zdeňka Janečka a postupně se jí narodí dva synové. Ester pak občas pracuje v Českém rozhlase v literární redakci. Po několika letech uspěje v konkursu na moderátorku pořadu Politikon České televize. Poté se stane moderátorkou pořadů Sama doma a Pošta pro tebe. Ester se díky tomu stala velmi populární osobností České televize a zároveň zažívá drobné manželské krize. Účastní se televizní zpěvácké soutěže Duety, kde zpívá s Kamilem Střihavkou. Narodí se jí třetí dítě – dcera Sára a po nějakém čase zažívá dvě tragédie: porodí mrtvé dítě a pak se zasebevraždí její synovec Filip, který se nedovede smířit se svou homosexuální orientací. Ester se stává aktivistkou a podporuje LGB komunitu. Začne studovat psychoterapii. Stále pracuje v televizi a snaží se být dobrou manželkou i matkou, i přes různé kolize, které rodinné vztahy přinášejí. (Česká televize)

(více)

Recenze (51)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Cesta Ester Křížkové-Janečkové, která vedla ze zdravotnictví přes studia na DAMU až k profesi populární televizní moderátorky, se zdá být úspěšným naplněním životního údělu této sympatické a empatické osobnosti. I ona musela ale odvalit mnohé balvany nepřejícího osudu – opakovanou manželskou nevěru, nečekaný potrat a smrt patnáctiletého synovce, který se nedokázal vyrovnat se svou homosexualitou. Role Ester Janečkové není tedy jen společenská a mateřská, ale má svou výraznou odezvu právě ve veřejných organizacích bojujících proti šikaně a stojících na straně všech handicapovaných dětí a mladistvých. V tom jako by se obloukem vlastně vrátila ke svým středoškolským létům, k potřebě pomáhat a podávat pomocnou ruku těm, kteří ji potřebují. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Karolína mě přece jenom zasáhla o trošku víc, ale to je asi tím neuvěřitelně pozitivním nábojem, který ten film obsahuje. Ester je ale taky strašně zajímavá, jenom jiným způsobem. Osobně mi ta žena byla neuvěřitelně sympatická v podstatě od prvního záběru a celou dobu jsem byl zvědavý, jak se to celé vyvine. (Btw. osobně jsem nikdy žádný její televizní pořad neviděl, protože mě podobná produkce nikdy nezajímala, ale nijak to neodsuzuji). V tomto ohledu mi ten film přišel až nečekaně emotivní, a některé momenty tam jsou hodně silné, jako ostatně podle mě celý ten Esteřin životní příběh. Přál bych té ženě, aby byla šťastná, taky to neměla vždy jednoduché. Hodně se mi dokument o ní líbil a dá se podle mě hodně přemýšlet, co se v tom filmu člověk vlastně dozvěděl. Btw. na webu ČT, kde je pořád k přehrání, je podle mě hodně zajímavá diskuse o Ester a jejím životě a manželství. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

S Ester je to těžké. Jako samostatný dokument to není nic zvláštního, v podstatě je to jen variace na 13. komnatu. Jako součást celku Sestřičky, ze kterého vzešla Karolína a Ester, to lze snad vnímat poněkud lépe, jako skutečný časosběr, jehož bodem nula je partička spolužaček maturujících krátce po revoluci. Některé sice krátce ve zdravotnictví setrvaly, ale to podhodnocení postupně dohnalo každou z nich. Ester určitě překvapila svou houževnatostí, znovu se pokusila o uměleckou kariéru, která jí nakonec vyšla, pořídla si velkou rodinu... Rozhodně nepřešlapuje na jednom místě a nezoufá si, že byla jen matkou nebo cokoli podobného. Čili co ty dávné spolužačky spojuje? Zkušenost, že zdravotnictví je neuživí. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Já ten styl paní Třeštíkové mám rád, ne že ne, ale ona prostě vyprodukovala za svůj profesní život jeden nápad a ten jede pořád a pořád a pořád a pořád. Sestřičky Ester a Karolina jsou jakože výjimečné tím, že se jedná o normální ženské, a nejde o spodinu společnosti nebo lidi s fakt těžkým osudem a smůlou, jako ve většině ostatních, čímž se přibližuje Manželským etudám. To je na jednu stranu zajímavé i tím, že v životě takřka každého člověka nastanou těžké chvíle a to nutí k zamyšlení. Na druhou stranu tam citelně chybí nějaké téma krom "co se stane s random holkou, co studuje zdrávku" a nebýt faktu, že se paní Třeštíkové podařilo natrefit na někoho, kdo se později stane jakože celebritou nezávisle na tom, že je paní Třeštíkovou točena, tak si vlastně říkám proč? Jak u Karolíny tak Ester zároveň úplně neberu ten reklamní tah, že je točila 30 let. Ono je to spíš tak čtyřikrát v průběhu 17 let, a pak trochu podrobněji od roku 2006, ale je to stejné, jako bych řídil auto pokaždé jen na Silvestra a tvrdil, že řídím už 20 let. A zde u Ester mi to vadilo ještě o něco víc, než u Karoliny, protože jsme prošvihli i podle mě to nejzásadnější období, kdy se k té slávě dobrala a necítil jsem to vůbec jako časosběrný dokument, jako spíš náhodné návštěvy po mnoha letech s kamerou. Jak Ester tak Karolína jsou fajn osoby, Karolínu jako film hodnotím lépe, protože se v ní povedlo lépe zachytit ten životní boj, jak v práci tak ve vztahu. U Ester to vypadá, jakoby ji to spadlo všechno do klína, ale spíš je to tím, že jsme to prostě jen neviděli. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Narodila se v pražské židovské rodině jako nemanželské dítě Marie Rút Křížkové a Oty Ornesta, staršího bratra Jiřího Ortena. Matka byla původně členka KSČ, která v r. 68 vsadila na špatného koně a byla vyloučena. Nezrušila členství sama, tak se z ní stala tzv. dizidentka. Z 215 chartistů bylo 157 býv. členů KSČ, stejně jako 5 příslušníků Stb, kteří byli propuštěni po r. 70 (alespoň tak tvrdí jiné zdroje). Její matka podepsala Chartu 77, když Ester byly čtyři roky, dokonce byla mluvčí, komáři ji nechali studovat i odmaturovat. Za komančů jí prý dobře nebylo ta to na Kavkách jí je móóc dobře, kde brání zuby nehty svobodu slova a plularitu názorů, jo takhle protekční děvenka (havloidka), která se tváří jako anděl a mílius (viz podoba zemřelé Táničce Fischerové), tak ve skutečnosti rozhoduje viz Vánoční koncerty, kdo na nich bude nebo nebude účinkovat! Předminulý rok si takhle dupla, že nebude v kostele zpívat Nohavica! Je to ve skutečnosti havloidní zm*tek, protekční a uměle vytvořená rádoby selebřitka přisátá na cecík České televize. Vyvolení sobě! ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • V letech 1995-1999 hrála Ester Janečková roli Betty v klasickém muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí. (NinadeL)

Reklama

Reklama