Reklama

Reklama

Království koček

  • Japonsko Neko no ongaeši (více)

Obsahy(1)

Dívka Haru zachrání kocoura, který přecházel rušnou ulici. Tím ale uvede do chodu sérii fantaskních událostí, které ji přivedou až do království koček. Onen kocour totiž byl kočičí princ a jeho otec, aby projevil vděk, za něj chce Haru provdat. Pomoc před nedobrovolným osudem Haru nalézá v Kočičí obchodní kanceláři. Ta sídlí ve světě bytostí, které mají duši, tedy výtvorů lidské představivosti. Jedním z nich je i elegantní Baron, který se spolu s přízemním kocourem Mutou a chrličem Totem pokusí plánované svatbě zabránit.
Film Království koček vytvořilo věhlasné japonské animační studio Ghibli založené světově uznávanými velikány Hajaem Mijazakim a Isaem Takahatou. Vyprávění volně vychází ze staršího snímku společnosti Šepot srdce. Zde se poprvé objevily postavy antikvární figurky Barona a kocoura Muty, byť jen coby vedlejší motivy v civilním vyprávění. Diváci si je ale natolik oblíbili, že studio Ghibli dostalo nabídku vytvořit film, kde budou hlavními postavami. Z původního plánu na středometrážní snímek se nakonec projekt rozrostl do celovečerního filmu, když se ukázalo, že další dramaticky i charakterově nosnou postavou bude středoškolačka Haru, která musí čelit víru nechtěných událostí.
Režie byla svěřena animátorovi Hirojukimu Moritovi, který předtím pracoval na filmech Doručovací služba čarodějky Kiki a Naši sousedé Jamadovi. Scénář napsala Reiko Jošida podle komiksu od Aoi Hiiragi, autorky předlohy k filmu Šepot srdce. Království koček bylo po Šepotu srdce druhým filmem studia Ghibli, který nerežíroval žádný z jeho zakladatelů. Výsledné okouzlující dobrodružství to ale v žádném případě neochuzuje a civilnější či rozvernější tóny ve vyprávění přinášejí svěží ozvláštnění do jinak charakteristického rukopisu značky Ghibli. Království koček se stalo nejnavštěvovanějším japonským filmem roku 2002. (Česká televize)

(více)

Recenze (85)

genetique 

všechny recenze uživatele

No, asi vďaka tomu, že nepozerávam toľko japonských anime a aj kvôli pomerne dosť krátkej stopáži, čo robí film svižným a nenudiacim, sa mi tento fantasy príbeh celkom páčil. Jednoducho za tých pár minút sa toho ani nedalo veľa pokaziť. Miestami je to vtipné, postavy sú príjemné a graficky to všetko pekne ladí. 70%. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Méně povedené pokračování filmu Whisper of the Heart. Jeden z mála filmů studia Ghibli, který nenatočil ani Miyazaki, ani Takahata. - Dva hlavní kočičí hrdinové z Šeptání srdce se opět objevují. Tentokrát v ryze fantastickém příběhu holčičky Haru, která zachrání kočíčího prince a za odměnu si ho musí vzít a sama se stát kočkou. - Šepot srdce mě přes svůj jednoduchý a nevinný příběh zcela okouzlil a proto jsem se na tento film dost těšila. Nakonec byl pro mě bohužel zklamáním. Kočičí baron a jeho tlustý pomocník jsou sice stále moc roztomilí. Dokud však vystupovali v Šepotu srdce, zůstával jejich životní příběh zajímavým tajemstvím a bylo tak asi lépe. Přesto však není ztrátou času se na tento film podívat. Hlavně v jeho první třetině jsem se dost bavila. Scéna, v níž se kočičí princ poprvé postaví na dvě zadní a začne mluvit je skutečně povedená a řádně fantaskní. Roztomilá jsou také první nedorozumnění plynoucí z jiného pohledu koček a lidí na to, jak projevit někomu vděčnost. ()

Reklama

Matematicka 

všechny recenze uživatele

Můj první (!) japonský animovaný film, který jsem viděla. Japonská animace se mi líbila: velice barevná, ale velice civilní, nic nepřikrášlující, jak to bývá zvykem v našich končinách. Příběh byl dost prvoplánový a poselství příliš dané na odiv - to předurčuje film spíše pro děti (příp. možná i ty odrostlejší ve věku Haru), pro dospělé spíše oddechovka, která nepřinese nic nového či hlubšího. Ale oddechovka příjemná... Zajímavé komentáře: kinej, T2, mrksik, togaf, Jossie, yenn. ()

hrabě_olaf 

všechny recenze uživatele

Mám japonský anime rád. Ve většině případech mají souvislý, volně plynoucí děj a ucelený příběh. Toto je typický příklad- postavy mají sice „nalajnováno“ kdo, kam a proč. Ale je to zabaleno do příběhu o putování a akce v závěru je odpustitelná (po řadě kouzel se objevuje scéna s rozbuškou a dálkovým odpálením věže). Vytáhnutý králík z klobouku, když všichni žasnou „…to je TEN Muta…“, se dá vrátit anglickým humorem a nadhledem scén třeba u souboje se stráží „….ohnula se Vám hůlka…ano…ale to nevadí, stejně jsem si chtěl koupit novou…“ 75% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Sedmého dne pak Miyazaki spočinul a řekl svým učedníkům: "Tak, chlapci a děvčata, já teď odjedu na dovolenou a vy mezitím ukažte, co jste se naučili. Morito, ručíš mi za to, že tu z toho nezbude kůlnička na dříví." Poté, co se Mistr navrátil ze svého kráčejícího hradu, se k němu učedníci seběhli a nadšeně mu ukazovali, co vytvořili. Byl to příběh pěkný, vcelku poučný, i když trochu zbytečně, a byl zabydlený sympatickými postavičkami, které jako by Mistrovým vlastním z oka vypadly. Měl i nápady prodchnuté originalitou a fantazií, a hudbu, která ucho těšila. Ale scházela mu lehkost, samozřejmost toho jeho zvláštního světa, a Miyazaki viděl, že se tentokrát dospělí nebudou moci vydat na výpravu spolu s chytrými hrdiny, jejichž osud bude pro ně překvapením... zabolelo jej z toho u srdce, ale radost v očích "jeho dětí", všech těch, kteří se tak snažili, mu zabránila změnit se opět v Mistra a ukazovat učedníkům nedostatky jejich výtvoru. I řekl Miyazaki: "Pracovali jste usilovně, moji milí, a děti budou vaším dílem potěšeny." A oddaná srdce učedníků naplnila se radostí, neboť laskavá Mistrova slova jim dala nevnímat to, že nebylo řečeno ani slovo o rodičích a jejich čase, který je v Království koček stěží víc nežli ztracený. Však takový je Mistr Pohádkář, ten, jehož by si všichni přáli mít v dětství večer co večer vedle své postele, aby jim vyprávěl... Tak a to stačí, šup spát. Jinými slovy - ano, je to Studio Ghibli, a v jeho parametrech jsme skutečně dost daleko od špičky, ale na druhou stranu - zkuste oponovat tomu, že bychom si mohli gratulovat, kdyby všechny animované filmy byly alespoň takovéhle. Sedmdesátku si to zkrátka zaslouží, zvlášť proto, že bych se klidně podíval ještě jednou... i když určitý osten vzpomínky na Miyazakiho vlastní práce mě při tom určitě bodat bude. Rozpory, rozpory, ale takové už sedmdesátkové filmy jsou;) ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Snímek je stejně jako film Mimi wo sumaseba (1995) natočen na motivy mangy "Mimi wo Sumaseba" od Aoi Hiiragi. (Terva)

Reklama

Reklama