Reklama

Reklama

Epidemie

(festivalový název)
  • Dánsko Epidemic (více)

Obsahy(1)

EPIDEMIE je film o natáčení filmu, který dává nakonec dohromady film. Žánrově zde Trier přirovnává snímek k Felliniho 8 a 1/2, Godardova vášeň nebo k Americké noci. Režisér Lars a scénarista Niels zjistí, že jejich dlouhá práce na scénáři k filmu Komisař a děvka byla zbytečná, scénář byl totiž vymazán z počítače. V rychlosti tedy sepíší nový scénář, který poté prezentují producentovi. Nový projekt nese název Epidemic a hlavním hrdinou v něm je doktor Mesmer (Trier), který se rozhodne vést boj proti zhoubné epidemii, i když ví, že je marný. Doktor je přímým zdrojem nákazy, a zná smutnou pravdu, že cesta do pekla je stavěna dobrými úmysly. Mezitím co v rámcovém příběhu už režisér a scénárista připravují další projekt, začne se Evropou šířit nová epidemie... (Aristes)

(více)

Recenze (45)

Trevor 

všechny recenze uživatele

Nepriek tomu, že Larsa von triera radím medzi jedného zo svojich najobľúbenejších režisérov, film Epidemic ma sklamal. Po Prvku zločinu sa tentokrát ponoril do témy moru, ktorá sužovala Európu v minulosti často a snažil sa vykresliť aj problémy vtedajšej Európy ako mor. Avšak celé to pôsobí akosi nesúrodo, neucelene a opakovaný hurónsky smiech postáv je tak iritujúci, že uberá ešte aj atmosfére, ktorú dodalo čiernobiele spracovanie filmu. Škoda, som zvedavý ako dopadne posledná časť tejto trilógie film Europa, ale Epidémia sa prvku zločinu ani len nepriblížila. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Připadám si jako člověk, který ochutnal výborný zákusek v podobě Evropy, dostal jako chutný předkrm Prvek zločinu a pak mu místo hlavního chodu dají vylízat špinavý talíř. Chápu úsporné minimalistické pojetí s minimem herců, takžka dokumentární techniky, ale oprotti dalším dvěma filmům z celé trilogie jde o zcela jinou kvalitu. Zajímavé je nahlédnutí pod pokličku tvůrce, když tvoří. :o) ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem dostal možnost zhlédnou toto Trierovo dílo a musím se opět hluboce sklonit před jeho mistrovským talentem. Scénář k filmu napsal Niels Vørsel, se kterým von Trier spolupracoval například na seriálu RIGET (v Epidemii také navštívíme Říškou nemocnici). Originální příběh vypráví o dr. Mesmerovi, který se snaží vymýtit mor a stane se tak sám jeho hlavním šiřitelem... víc snad není třeba psát. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Brainstorming Larse von Triera a Nielse Vørsela. Místy to hodně připomíná Království, na kterém výše zmíněná dvojice také spolupracovala. To, co tvoří z Epidemic film a ne jenom sled nesourodých skečů, je množství narážek a odkazů, které navzájem osvětlují, oživují a přetvářejí předchozí části filmu. Vytváří se tak rafinovaný mix absurdit spojený dohromady tak geniálním způsobem, jakým to umí pouze jediný člověk – Lars von Trier. Mimochodem tajemstvím pasty Signal plus jsem se taky v jistém životním období intenzivně zabýval. Na rozdíl od Larse jsem ale k vysvětlení došel způsobem čistě neinvazivním. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Očekával bych podobnou hru na začátku režisérovi kariéry a nikoli až po dvaceti letech zkušeností. Cesta do složité scénárisické duše. Bezesporu nejúžasnějším momentem hodným ke hlubokému zamyšlení bylo to, že konečně někdo rozlouskl tajemství několikabarevnosti zubní pasty Signal PLUS a odboural mi ze života bezesné noci! V samotném příběhu o doktorovi, který se rozhodl hubit mor a ve skutečnosti byl jeho šiřitelem vidím těžkou paralelu k celkové Trierově tvorbě. Neshledávám náhodným, že si roli doktora zahrál právě Trier. Soudě dle filmů z jeho filmografie je Trier člověkem následujícím Freudovu teorii o tom, že člověk je v jádru odporně zlý, je poháněn základními pudy a celý život se žene za naplňováním svých potřeb. Ve filmech Triera zastává neuvěřitelně silnou roli jakákoli forma násilí a úpadku lidstva a Trier mi přijde stejně jako doktor taky takovým člověkem, který se vydal hubit násilí stejně jako doktor mor, ale ve skutečnosti je pouze jeho šiřitelem. V tomto shledávám ve filmu jakýsi náznak podobenství. Mám takové tušení, že ve snímku bude takový náznaků více, protože už jsem si ráčil povšimnout, že Trierova tvorba nevzniká náhodně. Protože například v Prvku zločinu jsem zaregistroval odkaz na snímek, který Trier stvořil až za dlouhých 34 let. Připouštím, že snímek možná patřičně nedokážu docenit právě proto, jak málo mám od Triera nakoukáno. Bohužel mi valná část snímku přišla nezajímavá a lehce nudná. Lepší 2 hvězdy. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama