Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

J R C Pecuchet 

všechny recenze uživatele

Díky neústupnosti autora námětu Václava Nývlta ne zcela úspěšná komedie. Režisér Václav Vorlíček chtěl původní scénář upravit tzv. na tělo, ale Václav Nývlt nesouhlasil. A tak byl film natočen podle původní předlohy a je to na něm znát. To že se film zcela nepovedl přiznal Václav Vorlíček i v bonusovém materiálu přímo na DVD. Jinak herecké obsazení je na svou dobu nadstandartní včetně představitelů dvou hlavních postav. Trošku mi vadí obsazení Báry Štěpánové a Jitky Asterové v epizodních rolích. Hudbu realizoval Karel Svoboda a skupina Elektrovox. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Ale jo, proč ne? Přijatelná průměrná česká komedie s tradiční vorlíčkovskou záměnou. Tentokrát si vzhled těla vymění babař a nenapravitelný záletník Kaiser a ušlápnutý, neatraktivní a zcela obyčejný chlap Nárožný. Hlasy jim však zůstanou, a tak je zajímavé sledovat, jak oba herci se navzájem namluvili. Film nenudí, za břicho se však smíchy popadat nebudete. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Tentokrát hodnotím trochu shovívavě. V detailech (dílčí situace, dialogy, vedlejší postavy, jako např. Havelkův Pešek) je scénář tragický, ale i z něho by býval mohl nějaký mladý a neklidný, hravý a na experimentování nadržený rejža udělat zhlédnutíhodnou bejkárnu. Ne tak komediový fabrikant Vorlíček, který invencí nikdy zrovna neoplýval a tady se mu evidnetně fakt moc nechtělo. Přitom syžet a "dramatický oblouk" vůbec nejsou špatné (tedy až na to, že hlavní komponenta happyendu, jíž je zatčení sobeckého příživníka, se sem, soudruzi od SNB prominou, jaksi nehodí), pár scén aspoň v rámci možného splnilo potenciál nějakého toho náboje, hlavně prvá setkávání, či spíše střetávání Nárožného s Kaisrem, jež dva mimochodem sledovat, jak se snaží hrát jeden druhého, je takový malý bonus pro sběratele. Vcelku to ale patří do subžánru "nudná komedie", což všudypřítomný pánský košilatý humor nezachrání a Švandové kozy teprve ne. Historicky hodnotná je hudba Karla Svobody s Elektrovoxem, protože nikdo jiný tak nedokáže zabít film ještě dřív, než vůbec začal, a v Já nejsem já máme aspiranta na nejbizarnější sračku, co kdy tento gigant spáchal. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Já nejsem já není zase tak dobrá komedie. Možná byl promarněn potenciál. Do hlavních rolí byli zcela správně obsazeni dva velcí komici Petr Nárožný a Oldřich Kaiser. Ovšem dlouho trvá než vůbec k proměně dojde, což je způsobeno tím, že filmaři chtěli, aby divák obě postavy důkladně poznal, seznámil se s jejich charaktery, čímž by se později mohl více smát následné proměně. Bohužel se však málo pracuje za prvé s faktem, že oběma zůstal jejich hlas. Některé následné postavy to ignorují, pouze Miroslav Zounar řekne, že "ten hlasi imitujete kvalitně". A dále bych očekával více humorných situací po změně. Jenže my sledujeme pouze záměr Majera oženit se se Zárubovou snoubenkou a prchnout před podvedenými partnerkami. Ale i s tím by se dalo pracovat lépe. Jenže mi to tak trochu připadá, jako by se filmaři nemohli shodnout nebo rozhodnout, zda film bude komedií nebo dramatem s přesahem do vnitřních pocitů člověka, který následně musí žít jinak a nově. Film zůstal tak nějak rozkročen mezi obojím a tím dost ztratil. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Vorlíček už notně vypelichán takřka bez peří a jeho ne moc vtipná ptákovina se špetkou té dobově komunální satiry, že... Ale i ryze po stránce filmařské a v postsynchronech docela odbytá macha. A víc už škoda slov - i když v kontextu doby a ve vztahu ku spoustě dnes >vyráběných< sraček... - - - P.S. Zde v žánrovém zařazení jako "mysteriozní"! . . . No to jsem se nasmál víc jak za celej ten blbučkej film... %-o - - - - - (Poprvé viděno někdy v dobách televizně normalizačních, hodnocení po repete 9.3.2012 na >tv blablandoff< 1419., komentář zde jako osmačtyřicátý - 9.3.2012) ()

Galerie (6)

Zajímavosti (13)

  • Oskar (Oldřich Kaiser) po převtělení zjistí, že není něco v pořádku ve chvíli, kdy nenalezne svůj knírek. Jenže ještě předtím si projede rukou vlasy, kde měl mít pleš, aniž ho to zarazí. (sator)
  • Vzhľadom k tomu, že Oldřich Kaiser (Oskar Majer) s Petrom Nárožným (Kamil Záruba) hrali časť filmu jeden druhého, asi pol roka pred natáčaním sa začali pravidelne stretávať, aby sa lepšie spoznali. Nikdy predtým sa spolu nestretli. Schádzali sa v kaviarni, kde si Kaiser objednával fľašu bieleho vína a Nárožný popíjal čaj. Stali sa dokonca terčom posmechu kolegov, že spolu chodia na rande a trávia viac času ako so svojimi vlastnými rodinami. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama