Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (44)

cariada 

všechny recenze uživatele

Oldřich jako spisovatel ,který se zamiluje do malířky Lídy. A tak jí dělá v převlečení dědka s niněrou a zároven si jí zve do své věštírny ,aby jí předurčil sám sebe. Velice vymakané jak zbalit dívku. Nesmím zapomenout na Václava Trégla jako domovníka ,který stále čeká ,že mu chudí umělci zaplatí činži. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,..., když večer se svým krbem tiše hovořím,..., až jednou obejmou,..., tvé bílé ruce hlavu mou,..., s důvěrou svoje skráně do nich položím,..., pak prvně v žití uvěřím, že život nešel jen o okolo mě jako šedivý stín,..., uvěřím, a budu šťasten snad,..., dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,.., když večer se svým krbem tiše hovořím,.., do rudých plamenů zašeptám, že tě mám opravdu rád... "Proč pláčete, má lásko?"..."Protože život je krásný." ()

Reklama

lucascus 

všechny recenze uživatele

Baarová je zde nádherná jako (skoro) vždy, dokonce je zde i sympatická, což se stává málokdy. Odehrává svůj mírný nadstandard, Nový se zde vyskytuje ve své klasické roli milovníka (ovšem variace na Kristiána se nezdařila, s Mandlovou mu to funguje lépe). Pešek s Kabátovou jsou už jen příjemnou ozdobou filmu, škoda, že stojí jen v pozadí, hlavní role by jim slušely více. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Scénář mi přišel v mnohém velmi nedotažený a chvílemi nedávající smysl a logiku. Třeba malířka potřebuje k domalování obrazu svou předlohu - stařečka s niněrou, který se už týden na rohu ulice neobjevil. A když se konečně objeví, tak ho zavede do ateliéru, ale místo toho, aby se malířka chopila štětce a palety, jde do kavárny a dědečka má hlídat kamarád sochař. Nebo jindy - malířka jde ven stařečkovi pro jídlo, ale cestou se staví u kamarádky, a nakonec stejně žádné jídlo nepřinese. Když na konci Nový odhalí svou identitu, že byl i tím věštcem, být tou malířkou, dám mu pár facek, a ne že mu padnu do náruče. Ale jinak jde o pohodový film, pár hlášek je skvělých, takže nelituji času ke zhlédnutí. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

  • Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)
  • Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)
  • Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)

Reklama

Reklama