Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Josef IllíkHudba:
Karel SvobodaHrají:
Libuše Šafránková, Pavel Trávníček, Carola Braunbock, Rolf Hoppe, Karin Lesch, Dana Hlaváčová, Jan Libíček, Vítězslav Jandák, Jaroslav Drbohlav (více)Obsahy(1)
Tři oříšky skrývají tajemství a Popelce umožní být jednou obratným lukostřelcem v zelené kamizole, prohánějícím se na koni, jindy neznámou princeznou, před jejíž krásou se i princi tají dech. Cestičku ke štěstí si Popelka najde s pomocí svých kouzelných oříšků a princ přes všechny nesnáze najde svou milou díky tak malému střevíčku, který na nožku padne jen Popelce. (Ateliéry Bonton Zlín)
(více)Videa (1)
Recenze (997)
Jako prťavé kiddlátko jsem chtěla pokračování. Po letech jsem zjistila, že existuje něco jako Robert Baratheon a že co do příšernosti té tragicky zaniklé moravacké nádheře fakt nesahá ani pod lem legín. Teď už nedávám ani originál, aniž bych brečela, jak Popelka, logicky zahynuvší ve třiceti na uchlastání z deprese, měla kurva na víc. ()
Vorlíček natočil najkrajšiu československú rozprávku. To je bez debaty. Keď niekto tvrdí opak, alebo má pocit, že sú aj lepšie, tak nech sa na mňa nehnevá, ale chce byť iba zaujímavý. Jasné, že Oriešky sú maximálne nereálne, jasné, že princ sa nezaľúbi na prvý pohľad, jasné, že popoluška by si ho tiež po pár prehovorených spoločných vetách nechcela hneď zobrať za manžela. Ale koho tieto, pre rozprávky nepodstatné záležitosti, zaujímajú? ()
Stedry vecer nastal a hadejte co je v televizi? no samozrejmne ze tenhle skvost to je proste duvod proc se mi znechutila vetsina ceskych pohadek protoze je to furt dokola a navic kdyz ten film zhodnotim objektivne a bez detskeho nadseni musim konstatovat ze ten pribeh je sablona nejvetsi a vsichni herci vcetne Safrankove a Travnicka maji napsane zoufale neoriginalni a klisoidni role slo z toho proste vytezit o dost vic chybi jakykoliv napad nebo kreativita ale abych jenom nekritizoval tak kazdopadne souhlasim ze hudba se povedla a obcas nejaka ta scena je zabavna ale to je tak vsechno jenom ty tri orisky je vychytavka kterou bych bral z jednoho by mohlo vypadnout soukromy letadlo z druhyho tak 100 mega a z tretiho vlastni ostrov a mel bych vystarano... ()
Poznám ji podle střevíčku. Ta, které padne, bude moje žena...... Veľmi pekná, príjemná a humorná rozprávka. Nevyhľadávam ju síce zámerne (po toľkých pozretiach sa to aj dá pochopiť), jej každovianočné reprízovanie mi však vôbec neprekáža. Určite jeden z vrcholov rozprávkovej tvorby a to nielen u nás. ()
Libuše Šafránková, zlou macochou týraná Popoluška, ktorá sa zmení na krásanu princeznú, je naozaj sympatická. Zahrala túto rozprávkovú postavu veľmi dobre. Škoda, že to isté nemôžem povedať aj ďaľších hercoch. Napríklad Pavel Trávniček v úlohe princa pôsobí hodne toporne a taký Vítězslav Jandák ako jeden z členov jeho družiny je úplne trapný. Ale ako celok to vyznieva celkom príjemne. Zvlášť v časoch Vianočných, kedy je to s nespochybniteľnou istotou vždy odvysielané niektorou z českých či slovenských televízií. Tri hviezdičky pre Popolušku. *** ()
Galerie (63)
Zajímavosti (183)
- Popelka (Libuše Šafránková) otevře první oříšek a má dlouhé vlasy. Když zkouší klobouk, je jí skoro malý. Poté schází převlečená do loveckého ke koni a má vlasy krátké, přičemž je zcela nemožné, aby dlouhé vlasy byly schované v klobouku. Pokud by se je tam snad podařilo schovat, její účes by vypadal úplně jinak, v žádném případě jako pánský účes. (pjotri)
- Pobočníci Kamil (Vítězslav Jandák) s Vítkem (Jaroslav Drbohlav) princovi (Pavel Trávníček) celý film vykají, kromě scény, kdy mu Popelka (Libuše Šafránková) sebere koně a Kamil k princi pronese: „To špatně skončí, tvýho grošáka se bojí i štolba.“ (jlumos)
- Ako sa zrodilo meno Bohumila Zelenková ako autorka scenára, za ktorým bol skrytý skutočný autor František Pavlíček. Zo skutočného autora sa vinou jeho aktivít počas pražskej jari stala "persona non grata" a Pavlíček musel opustiť kultúrnu scénu. V dokumentoch z prednormalizačného obdobia, v dramaturgickom pláne na rok 1960, zmienky o tom, že scenár Popolušky píše podľa námetu Boženy Němcovej František Pavlíček, ešte nájdeme. Scenárista sa na začiatku 70 rokov obrátil na Ota Hofmana. Hofman následne o záštitu nad scenárom požiadal spisovateľa a dramatika Otta Zelenku. Ten štafetu zavŕšil tým, že mu ako dôveryhodnejšiu "kryciu osobu" odporučil svoju manželku, zvýhodnenú v očiach barrandovského vedenia pre skoršie skúseností s rozprávkovou tvorbou. (Raccoon.city)
Reklama