Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejslavnější muzikál všech dob, oceněný deseti Oscary, s hudbou Leonarda Bernsteina. Příběh Romea a Julie přenesený do ulic New Yorku. Strhující filmová verze slavného muzikálu skladatele, dirigenta a klavíristy Leonarda Bernsteina vznikla v roce 1961, zatímco divadelní inscenace muzikálu měla premiéru už v roce 1957. Autoři scénáře čerpali svůj námět ze Shakespearova dramatu Romeo a Julie a vytvořili parafrázi na nejslavnější milostný příběh světa. Původní Montekové a Kapuleti zde byli nahrazeni bělošskými a portorikánskými partami, žijícími v západní části New Yorku poblíž Harlemu. Výjimečné filmové dílo získalo celkem 10 Oscarů: za nejlepší film, režii (Robert Wise) vedlejší role (tanečníci George Chakiris a Rita Morenoová), výpravu, střih, hudbu, Jerome Robbins, který je zároveň spolurežisérem filmu, získal speciálního Oscara za choreografii. U nás byl film poprvé promítán v roce 1973, mezitím už slavil obrovský úspěch u diváků celého světa. V hlavní roli Marii, k níž se váže nejslavnější píseň z muzikálu, uvidíme Natalii Woodovou, v postavě Tonyho Richarda Beymera. (Česká televize)

(více)

Videa (23)

Trailer 1

Recenze (258)

Payushka 

všechny recenze uživatele

Uzasny film s uzasnou hudbou. Mezi Ritou Moreno a Chakirisem to neuveritelne jiskri a u me se zapsali jako jeden z tech "best movie couples". Jenze zasadni chyba je, ze tihle dva nejsou temi hlavnimi postavami, tim Romeem a Julii. Maria a Tony byli (aspon podle me) desne otravni, kdyz neco rekli, jenom sem kroutila hlavou. Hrat neumeji, ocividne Woodova ani zpivat neumi (ano, u pisni jenom hejbala pusou jak lekla ryba a jeji text zpivala M. Nixonova), porad si lamu hlavu tim, proc tam vlastne byli. Ovsem co se tyce samotneho muzikalu... scenu s pisni "America" jsem si pustila ctyrikrat :) Jo, je to proste jizda. Go, Sharks, go!! ()

sidzej 

všechny recenze uživatele

Tento muzikal sa mi tazko hodnoti ako celok. Pride mi, akoby si Robbins s Wiseom rozdelili ulohy. A zatial co Robbins tocil vsetky sceny s partou chalanov v spinavych manhattanskych uliciach, Wise sa zase specializoval na tie romanticke vsuvky okolo. Tak ako tak, z vysledku mam mierne rozporuplne pocity. Niektore sceny sa mi pacili velmi, niektore vobec. To iste plati aj o hudbe a piesnach. Oscara za vypravu beriem ako nevydareny vtip. To sa tie spinave tmave newyorske ulice aj niekomu pacia? Herecky to taktiez ziadna slava nebola takze vyzdvihnut mozem akurat choreografiu a krasnu Natalie Wood. Niekolko odlahcenych scen a emotivny zaver mnohe zachranuju. 75% ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Dnes som zistil, že muzikály mi príliš nesedia. A už vonkoncom nie také, ktoré sa dĺžkou rovnajú dvojdielnemu dokumentu o druhej svetovej vojne (asi preháňam). Ale práve táto kritika je momentálne nepodstatná. WST patrí vo svojej kategórii medzi jednoznačné klenoty. Akoby som potom mohol sprzniť jeho hodnotenie len kvôli môjmu vkusu? Nemôžem. Prečo my však naopak o niečo neskôr natočená Pomáda sadla (ako riť na šerbeľ)? Ťažko povedať. WST má isté pasáže, kde by bolo hodno bez hanby zavŕtať päť hviezd a tie druhé, na ktoré je celá slovná zásoba primalá . Ku príkladu na prvý bod predošlej vety môžem doložiť pieseň "America" a jej tanečnú choreografiu. Tak dokonalá scéna, že si ju budete púšťať dokola a dokola.. Čo viac povedať? Asi len "Puerto Rico, My heart's devotion .." ()

Hromino 

všechny recenze uživatele

West Side Story jsem toužil už delší dobu zhlédnout a rozšířit si tak obzory ve starších filmových muzikálech. Ano, teď už jsem West Side Story viděl, teď už mám obzory ve starších filmových muzikálech (snad) rozšířenější. Ale to je asi tak všechno. Viděl jsem – líbilo se mi to – odcházím. Kde je nějaký hlubší zážitek, kde jsou nějaké songy, které by se mi zatraceně hluboko vryly do paměti a já měl nutkání si aspoň nějaký z nich v duchu notovat? Možná je to trochu hloupé přání, ale ať už jsem viděl jak The Sound of Music, tak Mary Poppins, ba dokonce i Grease, vždycky jsem měl po jejich zhlédnutí chuť pustit si nějaký výstup, nějakou skladbu z dotyčného muzikálu, případně si aspoň nějakou melodii zanotovat. U West Side Story jsem však tu potřebu neměl. Ne že by skladby nebyly povedené, ale na to, jaké je okolo tohoto tříslovného názvu děláno haló, jsem přece jen čekal větší pecku, která mě nabije pozitivní náladou na maximum. Nestalo se tomu tak úplně. Hlavní hrdinové hrají velmi dobře, choreografie hudebních čísel je prvotřídní, příběh coby moderní variace na Romea a Julie celkem povedený, romantika mi pohladila duši, hudba se mi možná do paměti úplně nevryla, ale když jsem se na to díval, pasovala mi k filmu, líbila se mi. Ale do pěti hvězd tomu u mě prostě pořád ještě něco chybí. Možná je to způsobeno tím psycho úvodem s bezmála pětiminutovým čuměním na statické čárky, jejichž pozadí měnilo barvu? Možná je to tím, že jsem na tom byl v kině, kde bylo nesnesitelně debilní publikum, které neustále luskalo prsty spolu s hrdiny na plátně a téměř každou scénu nahlas a dosti nevybíravými poznámkami komentovalo? Možná kvůli první půlhodině, která byla i mně mnohdy nechtěně směšná? Možná kvůli odfláknutému závěru? A možná taky kvůli všemu výše uvedenému nemůžu tu pátou hvězdu dát. Co naplat, že muzikály mám hodně rád, když jsem už tak trochu zmlsaný jinými kousky a u každého dalšího muzikálu mám podobná očekávání. Škoda, že je West Side Story nemohl úplně naplnit. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

No, nečekal jsem takto odtažitý a těžkopádný muzikál, u kterého mě hudba minula velkým obloukem a to je podstatný problém. Příběh je na muzikál dostačujicí, herecké výkony nebo zpěv už nikoliv. Když si k tomu připočtu ještě vražednou stopáž kterou jsem musel přetrpět, výsledkem je zklamání. Stejně jako o pár let mladší My Fair Lady tak i West Side Story okolo mě prolétlo a bohužel nic nezanechalo. [5/10] (Mirisch, Seven Arts) (Technicolor /// Produkce: Robert Wise /// Scénář: Ernest Lehman podle divadelní hry Arthura Laurentse /// Kamera: Daniel L. Fapp /// Hudba: Leonard Bernstein /// Oscar: Robert Wise (nejlepší film), Robert Wise, Jerome Robbins (režie), George Chakiris (herec ve vedlejší roli), Rita Moreno (herečka ve vedlejší roli), Boris Leven, Victor A. Gangelin (výprava), Daniel L. Fapp (kamera), Irene Sharaff (kostýmy), Thomas Stanford (střih), Saul Chaplin, Johnny Green, Sid Ram, Irwin Kostal (hudba), Fred Hynes, Gordon Sawyer (zvuk) /// Nominace na Oscara: Ernest Lehman (scénář)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Galerie (149)

Zajímavosti (40)

  • Natáčení předcházelo tříměsíční trénování tance a zpěvu. (ČSFD)
  • Film, ktorý zaujal mladého Morriconeho natoľko, že o rok neskôr dve skladby z diela prepracoval vo vlastnom aranžmáne. (Biopler)
  • Původně měli být hlavními hrdiny katolická dívka s irskými kořeny a židovský mladík. (Cherish)

Související novinky

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

27.11.2021

Svět hudby přišel o jeden z velkých talentů. Ve svém domě v americkém Roxbury včera zemřel oceňovaný textař a hudební skladatel Stephen Sondheim. Médiím zprávu předal umělcův právní zástupce.… (více)

Pátý Indiana Jones se zpozdí

Pátý Indiana Jones se zpozdí

29.06.2018

Dlouho to vypadalo, že pátý Indiana Jones bude skutečně Spielbergovým (Most špiónů, Ready Player One: Hra začíná) příštím filmem. To se teď ale mění, snímek čerstvě nabral nového scenáristu, Jonathan… (více)

Spielberg se vrátí do druhé světové?

Spielberg se vrátí do druhé světové?

19.04.2018

Steven Spielberg nám v březnu dodal Ready Player One a momentálně chystá pátého Indiana Jonese. Po Indym, jehož comeback proběhne 9. července 2020, se režisérská legenda vrhne na remake West Side… (více)

Spielberg chystá Indyho a West Side Story

Spielberg chystá Indyho a West Side Story

27.01.2018

Už skoro rok víme, že pátý Indiana Jones dorazí 9. července 2020. Harrison Ford pár dní po premiéře oslaví 78. narozeniny, moc tedy nepočítejte s tím, že by se s filmem ještě nějak hýbalo. Podle… (více)

Reklama

Reklama