Reklama

Reklama

Živý terč

Trailer

Obsahy(1)

Psychopatický zabiják Emil Fouchon se svou bandou za tučnou odměnu organizují pro zvrhlé zbohatlíky lov na člověka. Protože pečlivě vybírané oběti jsou většinou bezdomovci, kteří nemají žádné příbuzné, běží "obchod" poměrně hladce. Komplikace začnou v okamžiku, kdy se objeví právnička Natasha Binderová, která hledá otce, jenž byl jednou z posledních obětí lovu. Fouchonovi zabijáci by si jistě s takovou komplikací snadno poradili, kdyby se neobjevil námořník Chance Boudreaux. Je mistrem bojových umění a bývalým příslušníkem elitní jednotky. Je však bez peněz a nutně potřebuje práci. Nechá se Natashou najmout, aby pátral po jejím zmizelém otci. Brzy se dostane gangu zabijáků na stopu. Netrvá dlouho a dojde k první divoké přestřelce. Její obětí se stane několik vrahů a policistka Carmine Mitchellová, která Natashe a Chancemu pomáhala při pátrání. Chance s Natashou uprchne do blízkých lesů ke svému strýci Douveemu. V patách jim jsou Fouchon a jeho muži, motivováni velkou finanční odměnou za zabití Chance. Kruh kolem pronásledovaného se pomalu uzavírá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

kitano 

všechny recenze uživatele

Jedine, co tomuto akcnaku skutocne chyba, je charizmaticky hlavny hrdina so slusnymi hereckymi schopnostami. Pokial stoji Van Damme v ringu, alebo mlati do boxovacieho vreca, je vsetko v poriadku. Na vykreslenie vojnoveho veterana, odpadlika, mu herecke schopnosti jednoducho nestacia. Kopacky vie rozdavat paradne, ale dve deviatky drzi v rukach ako prasa tago - proste nejdu do hromady. Po celu dobu som mal na mysli, akoby na jeho mieste vyzeral napriklad taky...Bruce Willis, Mel Gibson, Nicolas Cage, John Travolta, proste akcny herec, ktory vie hrat. Tolko k najvacsiemu zaporu. Filmu sa da vytykat aj slaby scenar. John Woo vsak zobral z pribehu to najlepsie a premenil to na brutalnu akcnu jazdu, ktorej 90% americkych akcnakov nesiaha ani po paty. Akcia je zbesila, explozivna, monstrozna, proste Wooovska. Zavercny lov je jednaobrovska adrenalinova akcna scena, ktora kazdeho fanuska akcnych filmov prinuti vyskat od radosti. Takze tak. Van Dammeho mam rad, toto vsak nebola rola pre neho. (7.5/10) ()

tron 

všechny recenze uživatele

Ako decko som to zbožňoval. Živým terčom v Hollywoode debutoval legendárny ázijský akčný borec John Woo... a tvrdo narazil. Ten film je dodnes po akčnej stránke skvelý, ale je to len také vykastrované čosi v porovnaný s jatkami, aké bol Woo zvyknutý natáčať doma. Peklo zo života mu v USA prekvapivo robil Sam Raimi, režisér Evil Deadu a producent Živého terča. Tvrdil mu, že v americkom filme nemôže tak krvavo odpravovať toľko ľudí. Sam Raimi. Raimi! ten Sam Raimi, ktorí svojho času natáčal najnechutnejšie americké humusy na trhu. Dosť sa prestrihávalo a John nemal z takéhoto druhu natáčania príjemné pocity. Našťastie, Živý terč slávil v rámci skromného 18-miliónového rozpočtu slušný úspech (spokojnosť akčnej fanúšikovskej obce, celosvetová tržba temer 80 miliónov) a tak Johnovi bolo umožnené pokračovať v hollywoodskom natáčaní a už vo svojom druhom americkom filme, skvelej a charizmatickej Operácie Zlomený šíp, dostal podstatne väčšiu slobodu. A do tretice z toho vypálila Tvár toho druhého, kde mu producent Michael Douglas dal toľko slobody, že mu na oplátku John vytvoril jeden z najlepších akčniakov desaťročia. A Živý terč? V hlavnej úlohe vtedy ešte úžasný a elektrizujúci Van Damme, proti nemu ukážkový psychopat Lance Henriksen (Terminátor, Votrelci) a sadista Arnold Vosloo, skvelá zápletka (lovení bezdomovci, lebo bezdomovci nebudú nikomu chýbať) a už o čosi horší scenár, ktorý sa však dá prežiť. Oproti iným Wooovým filmom to síce pôsobí ako komorná dráma, ale nebojte sa, akcie je dosť a je čertovsky natočená. Poteší tiež horúca, južanská atmosféra New Orleans a jeho bažinato-lesného prostredia. "Len" o 23 rokov neskôr vznikla dvojka so Scottom Adkinsom (aj keď ja by som asi použil skôr výraz "remake"). Keďže napriek problémom na pľace nakoniec šlo o solídny kinoúspech, jednak dostal Woo na starosť aj hore spomínané hity a jednak sa vyrojila krátka vlna spriaznených "loveckých" titulov (v čele s béčkom Hra o prežitie s Rutgerom Hauerom). ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Film jsem svého času ohodnotil čtyřmi hvězdičkami, uběhlo pouhých pětadvacet let od minulého shlédnutí a jaký propad... Snímek má příšerný scénář, špatně napsané dialogy a ani John Woo mě svým režisérským výkonem zrovna nepřesvědčil. Všechny akční scény jely ve slow motion, a protože jich tam bylo hodně, měl jsem toho po chvíli plné zuby. I přes téměř neustálý pomalý pohyb si režisér nevšiml chyb, takže si například Lance Henriksen v jedné ze scén svléká hořící kabát, aby ho měl po pár záběrech zase na sobě a mohl jít znovu na to, podobných blbůstek je tam ale plno. Zajímalo by mě, proč nechali ty čtyři Belgičany občas přebíjet zbraně, na to aby mu vystačily náboje by za sebou musel táhnout muniční vozík, když do jednoho protivníka pokaždé nasypal asi deset střel. A ten bodrý strýček... Je to špatný film a já se za své původní hodnocení stydím. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Scénář, režie i obsazení tradičně béčkové (byť pod záštitou Johna Woo a v 90. letech, kdy pojem "béčko" měl svou váhu), ale jakmile Woo zhruba v půlce filmu nasadí své klasické propriety, neodtrhnete od toho oči, poněvadž Van Damme kope a střílí ostošest a dvojice záporáků Vosloo/Henriksen jsou dostatečně slizcí. Jen těch zpomalovaček snad nemuselo být tolik a Van Damme nemusel při každém výstřelu protivníka dorazit svou typickou otočkou. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Po letech znovu a tentokrát v delší pracovní verzi (116 minut), považované za Wooův režisérský sestřih. Ta se od kino verze liší především v odlišně stříhaných i komponovaných akčních sekvencích a hrstce woovských trademarků, především co se týče práce s patosem. Nejmarkantnější změnu představují zrcadlové montáže doslovně odhalující motivace Fouchona a Boudreauxe - zatímco Henriksenův záporák je představen během hry na piano v prostorném sídle, což prostřihávají dokumentární záběry divoké zvěře zabíjené lovci, Van Dammův hrdina v závěrečné části filmu přijímá brokovnici od strýce v jeho chajdě, což prokládají záběry lidí zabitých Fouchonem - zatímco pro záporáka je zabíjení kratochvílí, pro hrdinu je prostředkem pomsty a potrestání zla. Dále pracovní verze obsahuje dvě sekvence sbližování Chance a Natashy, kde se zároveň dozvídáme více o těchto postavách, ale je zde ještě celá řada záběrů či krátkých pasáží navíc. Naopak kino verze obsahuje mnohem delší a pompéznější likvidaci záporáka - v pracovní verzi prostě Van Damme Henriksena jednou kopne z výskoku, ten odletí na hromadu harampádí, hrdina mu k nohám hodí granát, následuje Henriksenův otráveně rezignovaný pohled a finito. ____ Z dnešního pohledu představuje "Živý terč" úžasný relikt, protože filmy tohoto typu se už prostě moc netočí; v novém tisíciletí totiž jsme svědky zanikání kategorie středně nákladných akčních filmů. Souvisí to se změnami v distribuci a postupném omezování trhu s nosiči pro domácí užití - do kin se dnes dostanou již jen vysokorozpočtové high concept spektákly a sofistikované nákladné žánrovky, zatímco na video trh cílí již jen nízkorozpočtová céčka a na koleně dělané zoufalosti ala Asylum či Tomcat Films. Sice se v druhé uvedené sféře stále najdou ambiciózní tvůrci s osobitým akčním rukopisem, ale ti jen výjimečně dostanou k dispozici ideální konstelaci prostředků a příslušných aktérů, aby mohli ukázat, co dokážou (viz Isaac Florentine a "Undisputed III", William Kaufman a "Sinners & Saints" či John Hyams a "Universal Soldier: Regeneration"). Ve své době byl "Živý terč" jedním z několika štědře zafinancovaných béčkových akčních projektů, které diváky lákaly na hvězdu střední svítivosti v hlavní roli a svěží koncept, potažmo variaci na tradiční téma. Zatímco jiné dobové projekty z dané kategorie jako "Univerzální voják", "Přepadení v Pacifiku" či "Timecop" stavěly na silné high concept premise, "Živý terč" přichází s až překvapivě přímočaře brakovým scénářem. V tomto případě totiž ani nikdo moc na příběh nehleděl, neboť hlavní atrakcí zde byla stále stoupající hvězda Van Damma, jenž se zde předvedl v nové image (z dnešního pohledu sice vyznívá mastný mulet a pršiplášť silně zoufalé, ale v temných 90s halt byly hodnoty krapet posunuté), a především angažování mezi filmovými znalci opěvovaného mistra akční choreografie z Hongkongu, které slibovalo zcela nevídanou podívanou (jak opakovaně zdůrazňovala dobová propagace filmu). "Živý terč" tak představuje ideální průsečík woova krvavého baletu a americké žánrovky, kde mistr byl přímo najatý pro své kvality, ale ještě se jeho styl nerozplizl v nabubřelých melodramatech. Stranou akčních pasáží pak film zaujme na americké béčko až nezvykle výraznou lokální atmosférou. Právě výrazně tematizované prostředí Louisiany, navíc provázané s motivy nezaměstnanosti, chudoby, které jsou navíc rozvedené do roviny krize role muže ve společnosti a rodině, povznášejí film nad úroveň obyčejného generického akčňáku stejně, jako zúročení lokálních a historických motivů přidávalo Woovým hongkongským filmům. () (méně) (více)

Galerie (67)

Zajímavosti (20)

  • Pistole, kterou ve filmu použil Emil Fouchon (Lance Henriksen), je Thompson Center Contender. (KucC)
  • Film měl původně skončit honičkou na lodích. (KucC)
  • Z celkového rozpočtu 23 milionů amerických dolarů činil Van Dammův honorář 3,5 milionu. (Eldrick)

Související novinky

Zemřel herec Wilford Brimley

Zemřel herec Wilford Brimley

02.08.2020

V sobotu v ranních hodinách zemřel americký herec Wilford Brimley. Bylo mu 85 let. Brimley se údajně dva měsíce potýkal s ledvinovými problémy, informaci o úmrtí potvrdila jeho agentka Lynda Bensky.… (více)

Reklama

Reklama