Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (97)
Ukázkový příklad toho, jak se dělá pořádný seriál! Silná unikátní premisa, která je promyšlená, skvěle rozpracovaná a postupně probádaná na dřeň. To hlavní, co pozvedává tento dystopický korporátní svět, je provedení naprosto všeho. Vynikající scénář, který má perfektně napsané postavy zpracovávající tuto situaci po svém. Pozvednuté vynikajícími a jemnými hereckými výkony, které nepůsobí nuceně, ale přirozeně. Úžasné a systematické postupné odkrývání všech informací a střípku, ať už mají navnadit a nebo naopak nabídnout odpovědi. To jak nám dávkují jednotlivé informace, je tak moc skvěle promyšlené, vždy se vše dozvíte tak akorát včas, aby to tvořilo napětí a nebo změnilo vyznění scén. To vše odehrávající se v dokonalých setech korporátů a jeho okolí. Naprosto miluji režii jednotlivých epizod a bez přeháněný považuji KAŽDÝ záběr seriálu za perfektní a dokonalý. To vše už jen dokresluje paleta barev a soundtrack. Jeden z nejzáživnějších a nejpoutavějších seriálových zážitků posledních let, který vás donutí prahnout po odpovědích, zamilovat si postavy a prožívat s nimi každý zlom. Finále první série bylo nonstop napětí v jehož vyvrcholení mi málem puklo srdce. Četl jsem u jednotlivých epizod stížnost, na pomalé odkrývání záhady, ale osobně mi přijde, že je to více o těch postavách a o tom jak odloučení prožívají, než o záhadě samotné, ale věřím, že se nakonec dočkáme uspokojivých odpovědí. Tak silnou víru v Severence mám! Zatím 10/10. ()
Asi začnu tím, že Severance je jeden z nejzajímavějších seriálů, které jsem za poslední dobu viděl. A rozhodně ho budu doporučovat, kudy chodím. Žánrově je to sci-fi a má to nápad, který si dovedu představit jako součást Black Mirror. Má to výbornou atmosféru, která se naprosto skvěle postupně buduje a je jasné, že se chystá něco velkého. Hudba navodí pocit deprese, který dokreslují prázdné kanceláře, sníh a minimum postav. Rozdělení vnitřního a vnějšího světa je dokonalé a vážně chytré. Sledování pochybností, které se podstupně dostávají pod kůži Markovi S. (vnějšímu i vnitřnímu) funguje na výbornou. Každá postava má své kouzlo a jedinečnou osobnost a ty, které začnete nesnášet, ty nesnášíte naplno v každé scéně, kde se objeví. A každá scéna má co říct a něco znamená. Je to znepokojivé, ale závěr každého dílu vás prostě nutí k dalšímu sledování. A já se nemůžu dočkat, co dál se bude dít. ()
OK... Když pominu brilantní kameru, kterou seriál má (a já si obvykle kompozice a práce s ohniskem na první dobrou nevšímám) a to, že první řada je neuzavřená (což je obecný problém amerických seriálů), tak Severance patří mezi absolutní špičku v seriálovém storytellingu posledních let a doufám, že druhá řada tenhle trend udrží. O kameře se nechci bavit, protože nejsem kameraman a nedokázal bych správnými slovy popsat, co se na obrazovce děje, a americké vs. britské seriály jsou téma samo o sobě, ale klaustrofobické drama Dana Ericsona (v režii Bena Stillera) je ztělesněním Čechovovy pušky - celá řada detailů, které se v seriálu objevují (počínaje Irvingovou fascinací uměním, konče fotografiemi, které na firemních párty dělá Milchick) má později v příběhu odůvodnění. A to je něco, co velice obdivuji... Pro mě tenhle způsob vyprávění (pokud má každý setup odpovídající payoff) představuje vrchol scenáristiky. ()
1. séria: Je to skvelé a pokiaľ si to chcete čo najviac užiť, tak si nič viac nezisťujte a rovno do toho. Už len vyzradenie základného konceptu seriálu zníži pôsobivosť prvého dielu, v ktorom pomaly zisťujeme, či ide o niečo nadprirodzené až pekelné alebo to má racionálne vedecké vysvetlenie. A pokiaľ nemáte radi seriály, ktoré ústredný koncept naťahujú donekonečna ako to robil Lost, tak budete trpieť viac ako ústredné postavy. Za mňa skvelý koncept a bavilo ma sledovať hlavne dianie vnútri. Pomalé spoznávanie jak to tam funguje a psychologické vykreslenie postáv. To som si užíval a pomalé tempo mi vôbec nevadilo. Pripomínalo mi to sci-fi filmy o antiutopii v ktorých sa hlavný hrdina po precitnutí snaží bojovať proti systému. Preto ma najviac bavilo prvých 6 dielov, kým sme poriadne nevedeli kto je na čele toho všetkého. Pointa, že za všetkým je nejaký zlý jednotlivec, ktorý sa ten systém ešte len snaží rozšíriť do celého sveta, ma dvakrát nepotešila. Viac by sa mi páčilo, keby tak už fungoval celý svet a my by sme sledovali formujúci sa odpor proti systému. Ďalej ma trochu sklamalo, že príliš nevyužili premiešanie vzťahov medzi vnútornými a vonkajšími verziami postáv. Napríklad keby diabolská šéfka Harmony Cobelová bola vo vonkajšom svete naozaj len otravná neškodná susedka, by bolo oveľa vtipnejšie. To s Markovou ženou prišlo príliš neskoro a nepôsobilo to na mňa tak silne ako malo. Snáď z toho viac vyťažia v druhej sérii. Finále je dokonale podvratne vygradované a v tom najlepšom pokračovanie nabudúce. Už sa ho neviem dočkať a snáď si to udrží kvalitu. 8/10. ()
Originální seriálová korporátní dystopie vizuálně velmi zajímavě pojatá - zaměstnanci korporátu coby laboratorní myši v labyrintu...korporát substituující moderní formu otroctví... Dílo výrazně komorní, až minimalistické, s úspornou výpravou, rozdělené na dvě vizuálně odlišená pásma - pásmo zaměstnání charakterizované studeným umělým světlem a jakousi korporátní estetikou a designem s prostředím až sterilním a pásmo civilní charakterizované nedostatkem světla, odehrávající se většinou za šera v přítmí... Jak už jsem psal dříve u jeho předchozích režijních projektů - Ben Stiller je mnohem lepší režisér než herec a osobně bych ho v budoucnu raději viděl už jen na režisérské stoličce než před kamerou...Odloučení sice není takový seriálový masterpiece jako Stillerovo předchozí Útěk z vězení v Dannemoře, ale i tak jde o seriál vysoko čnějící nad běžnou seriálovou produkcí... ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- Ben Stiller si scenár k pilotnej epizóde prečítal najmenej päť rokov pred premiérou seriálu a nazval to „najdlhšia vec, na ktorej som kedy pracoval“. (Arsenal83)
- Produkčný dizajnér Jeremy Hindle zmiešal firemný vzhľad zo 60., 70. a 80. rokov 20. storočia pre charakteristický vzhľad seriálu a ako inšpirátora pre dizajn budovy uviedol modernistického architekta Eera Saarinena. (Arsenal83)
Reklama