Reklama

Reklama

Nové recenze - Všichni uživatelé

Matka v trapu

M.i.k.eMatka v trapu(2024) 

nejsem si úplně jistý co si o tomhle filmu myslet. Jestli to měla být komedie, pak tvůrci zapomněli na humor a jestli to mělo být regulérní drama o vyhoření / krizi středního věku tak je to pro změnu ploché, plné těch nejbanálnějších klišé a elementární logiku postrádající. Abych si to pro sebe nějak shrnul. Petra Hřebíčková je strhaná matka, která nese na bedrech osud všehomíra a nic se bez ní neobejde. Děti jsou rozmazlení parchanti a manžel je tím nejstupidnějším prototypem hňupa, který nikdy s ničím nepomůže. Jednoho dne Hřebíčkové dojde trpělivost a za pomoci taxikářky (kterou zná asi tři minuty) se zdekuje a začne přemýšlet co dál. Přitom ovšem doufá že jí manžel bude hledat, což se nestane a tak se Hřebíčková vrátí domů s tím že všechno bude jako dřív. Ale ejhle, manžel se zatím zaláskoval jinde a hodil tím navrátivší se manželce do všeho vidle. Jako na jednu stranu oceňuji, že se tady režisérka nerozhodla pro prvoplánový happy end a na konci zamíchala kartami lehce nečekaně, ale na stranu druhou to absolutně nedává smysl. Minimálně ne s informacemi které jsou předávány divákovi. Manželství evidentně bylo v krizi už předtím, jenže to divák nevěděl. Stejně jako nevěděl to, že byl on po jejím "útěku" na dně a to, že jí chce opustit nejspíš není výsledkem momentálního rozhodnutí. Tady se to prostě stane a já jako divák bych nejspíš měl litovat Hřebíčkovou, protože

Iveta - Léto

DrahocamIveta - Léto(2024) 

Sfaxia to shrnula naprosto přesně, ztotožňuji se s tím, co napsala....Chudák Artur...

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

JFLFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024) 

Never go full Lucas. "Furiosa" nezapře realizační ambice, obsahuje spoustu skvělých elementů a často dokáže brát dech i pohltit. Jenže projekt sám sobě podkopává nohy nejen až šokantně křiklavou CGI umělostí, ale především samotným konceptem prequelu. Všechny předchozí filmy z Millerovy franšízy nejsou toliko sequely, jako spíš odlišnými variacemi posapokalyptického mýtu. Každý "Šílený Max" obsahuje totožné elementy (od detailů typu dvouhlavňové krátké brokovnice a nábojů do ní, přes klíčové události jako bitvu o konvoj, až po přesahující poselství v motivu útěku a návratu). Ale nejen že po vzoru bájí různých starodávných kultur také Miller ony prvky alternuje, ale hlavně je vypráví v jiném kontextu. Každý film vyloženě má jiného vypravěče z odlišné kultury či kmene světa po zkáze. "Furiosa" je ale opáčko dříve viděného světa vystavěné podle logiky videoherních DLC, kde publikum pouze dostává možnost vidět další kousek známé mapy s novým bossem, ale s nulovým vlivem na už proběhlé hlavní vyprávění. Letitý nářek, že současná franšízová popkultura postrádá drama, neboť publikum prequelů prostě ví, které postavy přežijí a které ne, tady dostává monstrózně zbytnělé zpřítomnění. Miller se totiž po vzoru tvůrců fanartů rochní v tom, že před kameru vrací většinu výrazných vedlejších postav svého hitu. "Furiosa" tak je pouhým souborem životopisů známých figur, navíc poslepovaným do lajdáckého vyprávění, kde členění do kapitol brzdí vyprávění a zpřítomňuje nedotaženou provázanost dílčích příběhů. "Zběsilá cesta" se stala milníkem akčního žánru i moderní kinematografie, protože byla bravurní sevřenou a detailně promyšlenou vizi. Sáhodlouhá předprodukční fáze, vynucená všemožnými nepříznivými okolnostmi, tehdy dovolila Millerovi a jeho týmu potřebně tříbit scénář, respektive obsáhlý storyboard. Jestliže tamní vyprávění diváky přivázalo na kapotu nařvané káry a nechávalo je v adrenalinovém oparu za pochodu vstřebávat celý svět a jeho mytologii, tentokrát po stejné trase jedeme ve vyhlídkovém autobuse. Jeho řidič sice občas pořádně dupne na plyn, ale většinu času jen posloucháme uondaného průvodce, jak nám sáhodlouze dovysvětluje dříve viděné. Nebo abych se vrátil k videoherní paralele, "Furiosa" je jako zbytečně doslovné walktrhough video s vývojáři, kteří se prsí tím, co všechno do svého hitu vymysleli, což korunují tím, že nám hrdě ukáží madmaxovský easter egg. Navzdory všemu rozčarování ale pořád Miller dokáže uchvátit inscenační bravurou, opulentností svých vizí i nadšením z toho, že si může znovu hrát s oblíbenými figurkami a novými zběsilými dopravními prostředky, které ale působí spíš jako komiksově nafouklé fantazie zbavené reálných rozměrů a fyzických proporcí. Nakonec tak "Furiosa" představuje ideální přemostění postapokalyptických milníků Millerovy filmografie s paralelní linií campově nesoudných a rozjařile nespoutaných divočin v čele s "Happy Feet" a "Čarodějkami z Eastwicku".

Noční let

AmberjackNoční let(2005) 

Vůbec ne špatný a do jisté míry atmosférický thriller komorních rozměrů. Bez nějakého hlubšího vysvětlování, pouze čistá filmařina kratší než fotbalové utkání. Jen na to asi po pár týdnech kompletně zapomenete.

Za hranicí - Série 2

M.i.k.eZa hranicí - Série 2(2024) 

po první sérii (kterou sem z větší části zapomněl) sem čekal, že ta druhá přinese alespoň nějaké odpovědi. Jenže nepřinesla. Rozjezd je extrémně pomalý, vyvstávají další otázky a logika trochu hapruje. Mám rád tyhle mysteriózní věci, ale když už se cestuje časem a mění se věci které se staly, pak bych očekával, že to v budoucnosti bude mít nějaký dopad. No tak snad další série - pokud bude - přinese nějaké vysvětlení, protože už by to chtělo minimálně drobný nástřel...60%

Válka o planetu opic

DragonnCZVálka o planetu opic(2017) 

Srdcervoucí film plný akce a emocí. Skvělé filmové završení geniální trilogie, které se mezi moderními velkofilmy stává kultem. Naprosto jsem si příběh Cézara zamiloval a Andy Serkis dopomohl uvěřitelnosti téhle dojemné opičí postavy. Režie Matta Reevese je osobitá a impozantní a dodává kouzlo této trilogii. Scénář je dokonalý a audiovizuální stránka je pastvou pro oči. Tahle geniální trilogie stojí za vaše zhlédnutí!

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

koty2201Furiosa: Sága Šíleného Maxe(2024) 

Keď som pred rokmi videl Mad Max: Fury Road, tak som vôbec netušil, čo to je. Len som to sledoval so spolužiakmi na plátne v aule, na konci školského roka. Ale hral tam dnes už dobre známy Tom Hardy a bol to naozaj skvelý film. I keď nie dokonalý. Až potom som sa dozvedel, že ide už o pomerne starú sériu, kde vtedy hral Maxa Rockatanskyho, Mel Gibson. Pôvodné filmy som nevidel a nemám ani chuť si ich doplniť. Ale po Fury Road som túžil po pokračovaní, keďže mal otvorený koniec. Lenže, George Miller sa začal hádať so štúdiom Warner Bros. a po uzmierení sa, sme dostali prequel. S tým, že režisér má nápad na ďalší prequel s Maxom, ktorý má byť zasadený rok pred Fury Road. No a vyzerá to tak, že sa pokračovania asi už nedočkáme. Čo je veľká škoda, pretože Furiosa ma nedokázala tak potešiť ako možný 5. diel hlavnej série. Technicky to je stále ten výborný Mad Max bez Maxa, ale snímok je príliš dlhý a scenár nudný a chýba mu ten šmrnc predošlého filmu s už dospelou Furiosou. Tešil som sa a áno, som trochu sklamaný a je tu určitý prepad v kvalite rozprávania deja. Dozvieme sa, ako Furiosa (Anya Taylor-Joy) vyrastala, kto bola jej matka, ako sa dostala k Immortanovi Joeovi (Lachy Hulme), ako prišla o ruku... a tak ďalej. Tu je však, pre zmenu, záporákom istý pán Dementus (Chris Hemsworth), ktorý si chce podmaniť Wasteland a vypiecť s miestnym nesmrteľným astmatikom z Citadely. Áno, znie to bláznivo a vtipne, ale takto bizarné to bolo už vo Fury Road. Aj keď tu sa tvorcovia vybláznili ešte viac. Len ako som hovoril, tak ten scenár proste drhne. Stále sa to pomaly vlečie a výborná bola len akcia.  Postavy mali tiež svoje rezervy v ich poňatí, ale nie až tak ako dej. Pán Dementus bol zaujímavý týpek a dosť tragikomická postava. Hemsworth ho stvárnil za mňa veľmi obstojne. Anya Taylor-Joy, ktorá má najkrajšie oči aké som doteraz videl, si úlohu očividne veľmi užívala a zvládla to rovnako dobre ako predtým Charlize Theron. Okrem menovaných postáv v popise deja ma ešte bavil Nathan Jones ako Rictus Erectus (vau, kto vymýšľa tie mená? :D) a Hemsworthov prisluhovač Smeg (David Collins). Inak až teraz si všímam, že vo filme sú prevažne austrálsky herci, točil to austrálsky režisér v Austrálii a tam sa dej aj odohráva. Super zmysel pre symboliku. Technicky je to naozaj výborne spracovaný film a aspoň v tomto exceluje na plnej čiare. Práca s kamerou je fantastická a rovnako aj farebné filtre cez deň a v noci. Krása. CGI už však bolo dosť umelé a nevyzeralo pekne. Upustilo sa od praktických efektov a to potom aj vidieť. To som si na Fury Road pochvaľoval. Akcia je naopak, natočená a choreograficky zvládnutá na jednotku. Hudba dokáže navodiť správnu atmosféru a má pamätné pasáže. Masky sú majstrovskými dielami a to aj kostýmy, rekvizity a zobrazenie postapo sveta. V týchto odvetviach sa dizajnéri skutočne odviazali a odviedli kus kvalitnej práce. Takže nehovorím, že to je zlý film a ani že netreba ísť na to do kina. Rozhodne treba. Len už to tentokrát nevypálilo tak, ako malo a ako som osobne očakával. Ja budem naďalej dúfať, že sa priameho pokračovania dočkám a že to bude rovnako dobré ako Fury Road kedysi.

Parallel

nikhajParallel(2024) odpad!

Bohuzial, zahada blair witch preziva v novych variantoch. Trochu rospravka a dost nuda

Malá čarodějnice

teinMalá čarodějnice(2018) 

Velmi mile prekvapeni. Ac nemusim nemeckou filmovou tvorbu z niz jsou pohadky asi uplne to nejhorsi, tak toto se kupodivu povedlo. Asi nejlepsi nemecka pohadka co jsem kdy videl...

Passacaglia y Fuga

bratr.MilanPassacaglia y Fuga(1975) 

Nádhernou varhanní hudbu doprovázejí obrazy, nebo je to naopak, hudba se z ticha vnoří do obrazů, které jsou zpočátku nic moc neříkající, ale postupně nabývají na intenzitě a občas na vás pomrknou.

Kung Fu Panda 4

teinKung Fu Panda 4(2024) 

Tohoto jsem se bal protoze si ani uz nepamatuju 3. dil, a 4. mne teda docela desila. Nastesti jsem byl velice mile prekvapen a dobre jsem se u teto oddechovky bavil. Neni to sice zadna vylozena bomba,  a dej i zaver je dost predvidatelnej, ale i tak je to rozhodne jeden z tech lepsich animaku poslednich let. Proto tomu pridavam extra jednu *. Z prumernych 3* tomu teda davam nadprumerne 4*.

Potvora

diax3Potvora(2016) 

V hlavní roli šlohnutá soška poprsí, komplikovaný vztah s macechou (nenáviděnou náhradou zemřelé matky), závidění spořádaného dospělého života starší sestry, morčata v kavárně mrtvé nejky a uprostřed cynicky vnímané reality romantická fantazie inspirovaná Ptáky v trní coming true... To prostě dává rozum, že postava, o který to je, neni ani v nejmenším v cajku. Kdekdo jinej by na jejím místě skončil ve cvokhausu, ale ona to bere s humorem!

Útěk z Utopie

JohnCZÚtěk z Utopie(2023) 

Nervydrásající záležitost a naprostý husarský kousek filmařů, který zaráží nejen tím, že to dokázali natočit a s ještě tak masivním množstvím materiálů, ale že vůbec byli všichni zúčastnění ochotni v dokumentu transparentně a s odvahou vystupovat. Tohle totiž nebyla cesta za lepším. Tohle byla poslední možnost. Ze zoufalosti podniklá strastiplná pouť za přežitím, ve které podraz, chyba nebo jen špatná náhoda může znamenat selhání a smrt (a to ještě v tom lepším případě). Kdo v posledních minutách, ve zlomovém momentu, neronil slzy štěstí společně s celou za svobodou prchající rodinou, tak není člověk.

Parfém: Příběh vraha

DanikaaParfém: Příběh vraha(2006) 

Kniha ma zaujala a bola som zvedavá na filmové spracovanie. Nakoniec som film nedopozerala. Tak dobre to bolo spracované, až mi z toho bolo nevoľno....

Reklama

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno