Diskuze
a shadwell je tvůj brácha, co? na přímou otázku neumíš přímo odpovědět. smaž se.
co to je za nemoc, když někdo nutí ostatním vlastní diagnózy? :) narovinu jako dycky: ty nemáš názory, jen si myslíš, že je máš. nic si neumíš podložit a i ten zájem je jen předstíraný. póza, která se ani sama jako póza neumí chápat, co může být beznadějnější :) a rád bys mi kázal? komukoliv? běž do konkurzu na kabaretního komedianta prosimtě
kecy, kecy a hovno z toho...seš beznadějnej
klídek Silasi, že ty si zas včera večer nebyl připuštěn?
Eodeon: Tak sem už dopr*ele napiš ty 2 filmy a přestaň sračkovat
Machrovic: Ale to je čistě individuální záležitost, což sice platí u všech filmů, ale u undergroundu především! Dojmy ostatních ti v ničem nepomohou. Zkus se alespoň na vteřinku oprostit od zažitých konvencí a zkusit film analyzovat jinak než rozumově. To nepochopení se totiž vůbec netýká filmu, na tom není co chápat, jde o nepochopení principu filmu (a sice, za jakým účelem byl natočen a s tím vědomím k němu přistupovat). Zkus v tom filmu přestat hledat smysl nebo nějaké sdělení a možná budeš mít štěstí, že ho najdeš. Ani záměr autora zde podle mě není důležitý. Důležitý je výsledek, a tím výsledkem nemyslím film, ale jeho účinek na diváka. V Tarantinových filmech taky s úsilím hledáš vyšší myšlenky? A horory, zahrnující množství krve, odtrhaných končetin, vyhřezlých vnitřností a kdovíjakých gore efektů také hážeš do odpadu jen proto, že na to nebývá pěkný pohled?
Z filmů které jsem od Kurta Krena viděl jsem nepochopil ani jediný a proto je hodnotím tak jak je hodnotím, tedy povětšinou odpad. Ano, možná nějaký vyšší význam opravdu mají, ale já jako divák jsem ho opravdu neodhalil a tak jsem ve většině z nich viděl jen nechutný a nudný blábol v epileptickém střihu. Nejzajímavější mi přišel Trees in Autumn - různě zkroucené stromy vypadají hezky a ke konci na mě měl až lehce hypnotický účinnek.
tak takhle jsem si ho vůbec nepředstavoval :) sympaťák co točí (pro mě) nesympatický filmy
Machrovic: Ještě řekni, že to není sympaťák .]
http://www.canyoncinema.com/K/Kren.html
Já nikomu názorovou svobodu přece neubírám. Jak si přišel na to, že mám patent na rozum? Dyť se tě ptám, když něco nevim. Lidi s patentem na rozum to většinou nedělaj.Tak mi prosím řekni alespoň ty dva úspěšné abstraktní experimenty. Docela by mě zajímala jejich jména. Třeba jsem zatím viděl tu horší část Krenovy tvorby. To víš jsem zvědavej. Já jsem naopak cizím interpretacím otevřenej.
Machrovic: Ty jediný tu mluvíš o jakési genialitě. Já jsem tu svůj názor na Krenovy filmy ani nenapsal a neobhajuju nic krom názorové svobody ostatních. Snažil jsem se ti to vysvětlit už v diskuzi k 2001: A Space Odyssey, ale když ti někdo jiný polopaticky převysvětlí film podle svého, v ničem ti to nepomůže, spíš naopak, zkus zaujmout vlastní stanovisko, to už jsi vlastně udělal, ale tím cesta končit nemusí. A odpusť tu ironii předtím, ale já prostě nemám rád týpky s patentem na rozum. Necháme toho, tohle nikam nevede.
Eodeon: Které jsou ty jeho dva úspěšné abstraktní experimenty? Z tvé přehnané reakce na mé názory (ano, uznávám, že byli dost sarkasticky formulované, ale obešel jsem se bez ironických poznámek na tvou adresu narozdíl od tebe) předpokládám, že vidiš v jeho filmech, co já ne. Tak se tě ptám, co je jeho díla vyjadřují, co sdělují, jaký je jejich význam? Jaký byl tedy podle tebe záměr autora? Jsem vůči Kurtově genialitě evidentně slepý, tak mi prosím otevři oči ať zřím jeho velikost jeho díla ve vší kráse. Obhajuješ tady Krenovu genialitu, tak mi ukaž v čem věží! Ty máš zřejmě ponětí o čem mluvíš, tak mluv!
PS: já jsem nikdy netvrdil, že Kurtova díla nemaj smysl, jenom že ho nevidím
"Normální" divák je podle mě člověk, který nedokáže vnímat víc než dejme tomu 30/20 nebo kolik střihů za minutu aniž by ho od toho neboleli oči. Hlavní můj argument proti Krenově tvorbě je hlavně forma sdělení (ty střihy!) a ne už tolik ten obsah (ten jsem nepochopil, i když nevím je-li na něm co k pochopení)
V mých hodnocení najdeš filmy, které jsem viděl, abys mi Kurtovu genialitu mohl vysvětlit na filmech, které znám.
"Filmaři musí pochopit, že "normální" divák nemůže vstřebat 100 střihů za minutu."
Pochybuji, že tohle nějak zajímá všechny ty avantgardní a experimentální filmaře - "normální" divák jim je těžce u prdele - a tak to má být - jen tak je možné natočit zajímavý experiment, který vyvolá vlnu polemiky a rozdělí diváky na dvě strany - zaryté zastánce a odpůrce - a to je jenom dobře.
Machrovici, říkají ti vůbec něco pojmy "avantgarda", "experiment"? Tam se na normálnost nehraje. Holt nechápeš - ale to je v pořádku - jsi "normální" divák.
Machrovic: Máš jistě obdivuhodné znalosti historie umění a teorie filmu když si troufáš na takové soudy //ukazuje kudy cesta prostě nevede// a já ti je nehodlám upírat. Samozřejmé je ovšem i to, že pokud ani tys smysl ve filmu nebyl schopen najít, zákonitě tam žádný nemůže být. Konec ironie, a teď vážně: Uvědomuješ si absurditu svých argumetnů? Možná ti nedochází, že tvoje požadavky na film se vůbec nemusí shodovat se záměrem autora (který ti očividně nedošel). A skutečnost, že tobě se filmy tohoto druhu nelíbí ještě neznamená, že jsou špatné, tak to nikomu nevnucuj jako v tvém prvním příspěvku na této diskuzi. Opět ta samá rada - nedívej se na to. Stejně hloupé mi přijde rozkazovat tvůrcům (režisérům), jak mají své filmy točit, co musí pochopit atd. Nevím, jestli se také zabýváš nějakou uměleckou tvůrčí činností, ale zřejmě ne, když si troufáš na taková prohlášení. Moc rád bych slyšel tvou definici pojmu /normální divák/.
Vyber si jakékoliv jeho dílo a pokus se mi vysvětlit co jím chtěl Kurt Kren sdělit. Rád se nechám poučit. Já jsem v jeho díle moc smyslu nenašel. Kurt Kren má pro historii filmu určitě význam, protože ukazuje kudy cesta prostě nevede. Filmaři musí pochopit, že "normální" divák nemůže vstřebat 100 střihů za minutu. To prostě z fyzilogického hlediska nejde. Já zas toho Kurta zcela nezatracuju. Některým jeho "dílkům" jsem dokonce nedal odpad. Ad: Nebylo snažší se na na ně nepodívat? - Bohužel moje zvědavost zvítězila nad varováním těch co už to viděli.
Ten smysl je mi vzálený: a) protože jeho díla žádnej smysl nemaj nebo b) jsou tak sofistikovaná a nesrozumitelná, že mi jejich smysl uniká. (V tom případě se rád nechám poučit) Od autora filmů bych očekával minimálně snahu něco smysluplného sdělit.
Machrovic: Žádný jeho film nepovažuji za špatný. Jsou to vysoce abstraktní experimenty, které jsou imho minimálně ve dvou případech úspěšné. Za špatné je označí jen ten, kdo nemá v nejmenším ponětí, o čem mluví. Víš, jen málo věcí tak moc nesnaším, jako když někdo plive na něco, čehož smysl je mu na míle vzdálený. Opravdu netuším, co jsi od experimentálních undergroundových filmů očekával? romantickou komedii, nebo akční sci-fi? snad ne příběh? Nebylo snazší se na ně nepodívat?
Dadel: Oni smázli dílo takového velmistra! To je velký zločin na filmové genialitě. :)
mandes: Šílenec, který se dostal do análů (ne do konečníků, ale letopisů, i když by možná spíš patřil do toho prvního) a jehož dílo slouží k týraní studentů filmové vědy.
preboha čo to kua je za človeka
Machrovič: Kde na youtube? Já mám všude This video has been removed due to terms of use violation. A je to tak dobře. Někomu by mohlo jejich sledování způsobit psychickou újmu.
Pokud vím, ta existujou minimálně dva celkem běžně dostupné DVD výběry jeho filmů - "Action films" a "Structural films".
Který Kurtův fim považujete za nejméně špatný? Otázka pro masochisty: daj se jeho filmy najít někde jinde než na youtube?
Režisér
Filmy | |
---|---|
2010 |
Körperanalysen |
1991 |
47/91 Ein Fest |
1988 |
Trailer |
1968 |
18/68: Venecia kaputt |
Dokumentární | |
---|---|
1995 |
Tausendjahrekino |
1982 |
41/82: Getting warm |
1981 |
39/81: Which Way to CA? |
40/81: Breakfast im Grauen |
Herec
Filmy | |
---|---|
1996 |
Die Liebe des Ganoven (TV film) |
1980 |
Exit... nur keine Panik |
1976 |
Hinzelmeier (TV film) |
Krátkometrážní | |
---|---|
1997 |
Wirehead |
1996 |
Copyright Kren |