Reklama

Reklama

Yao-Kun Pan

Yao-Kun Pan


Hongkong

Biografie

Hongkongský herec, režisér, akční choreograf, producent, kaskadér a bojový umělec Yao-Kun Pan je znám také pod jménem Poon Yiu-Kwan. V mládí studoval bojová umění kung-fu a u filmu se poprvé ukázal jako herec v zapomenuté kung-fu mlátičce The White-boned Pin (1964) s hvězdným obsazením. Poprvé se tak setkává se slavnými bojovými umělci jako Kien Shih, Lau Kar Leung, Han Ying-Chieh a Simon Yuen.

Z počátku ho obsazoval do vedlejších rolí thugů legendární režisér a scénarista Yeung Kung-Leung, než v roce 1965 umřel. V té době si ho všiml i herec Wang Yu a nabízí mu menší roli člena klanu Red Lotusu v povedené šermířině Twin Swords (1965). Roli mnicha ztvárnil společně se začínajícím akčním režisérem Woo Ping Yuenem i jeho otcem Simonem Yuenem ve wuxia snímku Knight of Knights (1966). Nejčastěji se před kamerou během 60.let potkával se slavnou star Connie Chan, ale byl využíván hlavně jako kaskadér. V té době se může pochlubit  extra rolemi v kultovních kusech jako Come Drink with Me (1966), či Dragon Inn (1967).

První větší roli jednoho z detektivů mu v akčňáku Angel Strikes Again (1968) nabídl známý režisér Lo Wei. V té době už však Yao-Kun Pan vytváří ve filmech své první akční choreografie. V úspěšné šermířině Swordsman of All Swordsmen (1968) režiséra Josepha Kua vypomáhal jak režisérovi, tak poprvé koordinoval i akční choreografii snímku. Na svém kontě choreografa má kolem třech desítek bojových snímků a mezi nejznámější patří práce na Grand Passion (1970), Rider of Revenge (1971), A Touch of Zen (1971), A Girl Fighter (1972), nebo z pozdějších let pecky Silver Spear (1979), Kung Fu Kids Break Away (1980), Deadly Duo (1981) a Young Hero of Shaolin II (1986). Nejčastěji koordinoval oblíbenou Polly Kuanovou. Jako herec hrál spíše vedlejší role a během dvacetileté kraiéry si zahrál jen v 35 snímcích.

Epistemolog

Reklama

Reklama