Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dokumentární

Poslední recenze (123)

plakát

Moje noc s Maud (1969) 

exposition postav skvělá; závět se zdál nedotažený – možná doocením až budu velkej a tak

plakát

České století (2013) (seriál) 

Mě na tom vadí hlavně jedna věc: "charakter" (a to nemyslím positivní, ale vůbec nějaký) mají zpravidla jedna dvě postavy každého dílu; ty ostatní jsou taková jako universální povaha - jak si asi Sedláček představuje 'muže obecně'. Konfrontace (což je, vzhledem k někdy možná až převážnělému ladění seriálu, vlastně jakákoliv zobrazená konversace) těchto postav působí hrozně primitivně a machisticky (skoro má člověk při těch dlouhých 'měřeních se pohledem' až dojem, jakoby jeden vrčel, zatímco druhý stahuje ocas mezi nohy). Asi nejlépe to bylo vidět v díle o 68., kde se 'muži obecně' nějak vymykal snad jen Dubček (a možná paradoxně ještě Brežněv) zatímco ostatní (včetně Kriegela) si smečkově vyštěkávali alfa-posici. Neříkám, že to tak mezi muži často nechodí, speciálně v politice je asi vlastní ego často opravdu těžké břemeno. Na druhou stranu postavy až na výjimky měly zobrazovat lidi poměrně inteligentní a u mnohých z nich by se dala předpokládat přinejmenším snaha povznést se nad první signální (už vzhledem k problémům, které museli řešit a které často určitou míru takového povznesení vyžadovaly). Mnozí pravděpodobně také znali mnohem lepší prostředky, jak dosáhnout svých cílů (ať už jakýchkoliv), než stříkat kolem sebe testosteron. Jenže, jak se mi tak zdá, pro Sedláčka musí být člověk nejméně Dubček nebo Havel, aby by mohl dovolit ho nestříkat, a i u těch jako by říkal "lidi ty chcípáčky prostě respektovali, ale vůbec nechápu, jak je to možné". Nicméně abych byl k seriálu spravedlivý, právě popsaná Sedláčkova šovinistická necitlivost se asi týká všech jeho režijních projektů, a co se konkrétně 'Českého století' týče, během posledních dvou dílů se (pravděpodobně díky obecnější známosti vystupování zobrazených) poněkud zmírnila. Na druhou stranu ale souhlasím, že letošní série se stává dramaturgicky stále chudší a chudší, "pohřební" chování postav méně a méně uvěřitelné a vzhledem k historické blízkosti jde stále více a více o subjektivní interpretaci. - proto první 4*plus, druhá: 3*minus

Poslední hodnocení (1 268)

Soukromý život kočky (1944)

27.05.2015

Odpolední osidla (1943)

26.05.2015

Na souši (1944)

26.05.2015

Nanuk - člověk primitivní (1922)

25.05.2015

Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)

22.05.2015

Déšť (1929)

14.05.2015

Metropolis (1927)

14.05.2015

Häxan: Čarodějnictví v průběhu věků (1922)

14.05.2015

Hip, hip, hip... tady Paříž (1950)

14.05.2015

Reklama