Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Pohádka
  • Animovaný
  • Krátkometrážní

Recenze (852)

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 6 (2024) (epizoda) 

Hezky se nám zápletka zaplétá. Dobrá byla Pája a její metafory. A Radka, která na Veveří nenakupuje v Albertu ale v (Al)Brechtu.

plakát

Portrétistka Marie-Antoinetty (2015) (TV film) 

Hezké, zvláště pak v některých případech prolínání hraných scén s malovanými obrazy (Neapol). Na druhou stranu vůbec by na velkorysé ploše sta minut nevadilo ubrat hraných ilustrativních scének a ukázat víc obrazů, věnovat se víc technice, přidat podrobnější fakta.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 1 (2024) (epizoda) 

Vypadá to slibně. Prušinovský si vždycky potrpěl na kvalitní hudební podkres, ale za Jiřího Bulise a samozřejmé prosazování místní (zde tedy brněnské) hudební scény (viz i trička režiséra v předešlé sérii) rozhodně hvězdička nahoru.

plakát

Dejvické divadlo (2023) (seriál) 

Dejvické divadlo je fenomén a dejvičtí herci jsou skvělí. Proto je dobře, že o nich vznikl dokument, ale myslím si, že mohl být mnohem lepší a hlavně podrobnější než jen ukázky z vybraných her se stručnými komentáři. Vzhledem k obtížné dostupnosti divadla samozřejmě potěší i tahle verze.

plakát

Chlapec a volavka (2023) 

Myslím, že jde o důstojné završení Mijazakiho díla. Jde po motivech, které mu připadnou důležité, místy i bez ohledu na logiku nebo završení příběhu. Hodně se mi taky líbila střídmější Hisaišiho hudba. Shodou náhod se mi povedlo jít za sebou do kina na pohádku českou - japonskou - americkou (to omylem) - a anglickou. Hodně zajímavé srovnání. Samozřejmě nepřekvapí, že japonská dá divákovi nejvíc - když dokáže opravdu poslouchat a dívat se.

plakát

Mezi živly (2023) 

Pixar se stále umíněně snaží přijít s něčím novým (formální stránka), ale Disney mu spolehlivě podráží nohy s dokonale prefabrikovaným scénářem. Bylo to vidět už v V hlavě nebo Duši - kdyby nemuseli uzpůsobovat obsah tak, aby ho pochopily i americké děti, servírovat zásadní sdělení co nejpřímočařeji a všude strkat rádobyžertovné postavičky, mohly v Pixaru vznikat nádherné filmy.

plakát

Zvedá se vítr (2013) 

Poprvé u Mijazakiho se mi tak nějak nedařilo ponořit se do příběhu. Asi proto, že se jedná o částečně životopisný příběh a ačkoli jsou odkazy na realitu (hospodářská krize, Hitlerovské Německo, vynálezce letadel v této době, kdy víme proti komu a jak ta letadla budou použita) spíše nenápadné, nejdou ignorovat a žádná idylka, naprostá oddanost vlastnímu snu ani romantický milostný příběh je nemůže překrýt.

plakát

Jane Austenová za zavřenými dveřmi (2017) (TV film) 

Jojo, Britové vědí, jak svoje kulturní poklady prezentovat. Když holčičkovsky vyhlížející průvodkyně pořadem pochoduje s archeoložkou po prázdném poli a volají na sebe, tady byly dveře? teď jsme v hale? je to až dojemné. Stejně jako výroba inkoustu podle Austenové receptu, která s tématem nemá už vůbec nic společného. Dokument rozhodně diváka nezatíží spoustou faktů, na druhou stranu to základní divákům předloží. Herecké scénky jsou tam úplně zbytečné, ale jako u děl Austenové, i tady je kouzlo v detailu a ve faktech, řečených jen tak mimochodem.

plakát

Mimoni (2015) 

Hudební výběr 60. let (Rolling Stones, Beatles, Doors) pro rodiče cílové skupiny rozhodně potěší, stejně tak různé odkazy a decentní parodie královny nebo závěrečný chaos song a la Revolution. Ale stejně to nemá sílu zakrýt skutečnost, že jde jen o ledabyle pospojované více či méně vtipné krátké skeče. Ostatně jako všechny filmy s Mimoni (a padouchy), jejichž masovou oblibu, se přiznávám, jsem nepochopila. Viděno s dabingem a nutno podotknout, že I. Chýlková byla výborná. Ostatně jako J. Lábus a V. Žilková v padoušských dílech.

plakát

Divadlo Na zábradlí (2018) (seriál) 

Asi nejlepší dokument o historii pražského divadla z těch, které jsem zatím viděla. A jde to i bez hraných scének a listování v archivu (Vinohrady).