Poslední recenze (382)
Lesní vrah (2024)
Skôr Lesný sebevrah. Nerozumiem nielen motívu páchateľa, ale ani motívu a potrebe režiséra toto natočiť. Nevadia dlhé zábery, ani minimum dialógov, ale nezmyslenosť a zbytočnosť scén. Milionár, hokej, cesta autom, cesta vlakom, cesta metrom... záverečný výsluch bol utrpenie. Bez zbytočného mentorovania, na čo je toto dobré? Áno, film je prázdny ako ten vrah, ale na to nemusím zabit 78 minut. Španielske Hodiny dňa v českom vydaní opozdené o 20 rokov.
Případ Outreau: Francouzská noční můra (2024) (seriál)
Nadhodnotím kvôli téme a prípadu, o ktorom počujem prvý krát. Bohužiaľ to ide po povrchu, hoci kauza otvára mnoho nezodpovedaných otázok. Prioritne tú ako jednať s maloletými obeťami sexuálneho zneužívania tak, aby z procesu nemali ešte väčšiu traumu než z činov samotných. Toto bolo brutálne z mnoho dôvodov, snáď sa to raz dočká aj silnejšieho spracovania.
Walesa: člověk naděje (2013)
Wajda prekvapivo udržal dramatický pátos na uzde, do filmu vhodne votrel humor a nijak mu to neuškodilo. Walesa nie je čiernobiela postava a režisér sa s tým vysporiadal dobre, aj vďaka tomu, že skončil v roku 1989. "Podvratná" hudba aj dobové zábery zážitok spestrujú. Pani Danuša má môj rešpekt, toto by aj na koňa bolo moc.