Recenze (256)
Noc a mlha (1956)
Neskutečně mrazivý dokument.
Vzpoura na lodi Caine (1954)
V tom filmu je naprosto všechno: romantika (i když ta je trochu na obtíž), krimi, drama, válka dokonce i trocha psychologie. Je to pecka a mě se to celkem líbilo. Humphrey Bogart předvedl exceletní výkon. Jen ta příšerně uslintaná romantická vložka mi lehce kazila dojem. Jinak klasika ve svém žánru, které se vyplatí dát šanci.
Sedm samurajů (1954)
Nemá smysl rozepisovat se nad genialitou tohoto veledíla, to je jako nosit dříví do lesa. V tomto filmu se povedlo snad úplně všechno co mohlo ( skvělý příběh, vynikající režie, kostýmy, exteriéry, scénář,herecké výkony ......) Absolutní legenda a praotec všech těch výpravných historických velkofilmů z Ásie (nejvíce z Číny a Jižní Koreje), velká poklona pane Kurosawo. * Jediná věc čemu nerozumím, je ta, jak to že Sedm statečných má lepší hodnocení než tahle prvotní verze.
Farma zvířat (1954)
Skvělá animace a samozřejmě kultovní příběh od George Orwella.
Purpurová pláň (1954)
Moc pěkná psychologicko romantická klasika z období 2.sv.války dějištěm někde v Barmě. Gregory Peck zde předvádí velmi kvalitní herecký výkon, ale to ostatně všichni herci v tomto snímku. Musím pochválit kvalitní práci s obrazem a kamerou, která divákovi jistě velmi zpříjemní sledování celého filmu.
Průzkum na řece Jang-C´ (1954)
Slabý,blbý, propagandistický a nudný film natočený na zakázku komunistické vlády Mao Ce-tunga. Hvězdičku dávám za kvalitní (na tu dobu) akční scény. Po filmu se nemá smysl schánět, ale pokud Vás i přesto zajímá zkuste to tady: http://www.youtube.com/watch?v=t8ixiXghCrQ
Jan Hus (1954)
Drsné, smutné a bohužel i nadčasové .. Dnes nás sice neuzurpuje církev, ale vláda našeho státu. Jinak Jan Hus je asi jedno z nejlepších filmových děl od Vávry, poměrně se doplňuje s Kladivem na čarodejnice, což je ještě lepší Vávrovo dílo. Opět vynikající kostýmy, kulisy a dialogy ( hlavně Husovo kázání). Opět zde stojí jedinec proti moci a již předem ví, že je jeho boj prohraný a jeho argumenty ačkoliv pravdivé, tak ortel nezmění. A opět končí hlavní hrdina upálen. Naše doba zoufale potřebuje takového Husa, aby poukázal že zde není něco v pořádku.
Malta Story (1953)
Podprůmerný válečný film který nenabízí nic nového vyjma krásného a exotického ostrova Malty.
Odvážlivci (1954)
Ze začátku to bylo dost o ničem, ale později se mi to líbilo čím dál tím více a krásu ostrova Rhodos jsem doslova hltal.
Stalag 17 (1953)
Vynikající komedie s velkou dávka dramatu odehrávající se v jednom ze zajateckých táborů pro důstojníky Stalagu 17. Příběh (ale spíš to bude prostředím) mi velmi silně připomíná legendární The Great Escape s excelentním Stevem McQueenem. Hlavní postavy jsou velmi sympatické a chování většiny německých strážců vzbuzuje úsměv až mírné sympatie. Samozřejmě že poměry v takovýchlo táborech byly naprosto odlišné, ačkoliv se zde měli zajatci mnohem lépe než němečtí zajatci v gulagu, nebo židé v Osvětimi, tak stále to nebyla procházka růžovým sadem, jak se může zdát v tomto filmu.