Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Animovaný

Obsahy (3)

Bez střechy a bez zákona

Bez střechy a bez zákona (1985)

Road movie, které se hned tak nevidí. V centru je totiž dívka, stopařka, která se protlouká jihofrancouzskou krajinou, přespává na vinicích, v rozpadlých budovách... zkrátka jak a s kým se namane. A ještě k tomu v zimě. Její cesta má spoustu odboček, které můžou vést jak ke spokojenějšímu, tak ke ztracenému životu. Ona ale stále pokračuje tou svou vlastní... A ač jí absolutní svobodu ledaskdo závidí, její přežívání má zdá se neodvratitelné a nelaskavé finále.

Režisérka Agnes Vardová vypráví příběh mj. pomocí flashbacků či dokumentárních vstupů v podobě rozhovorů s postavami, jež se dostaly do kontaktu s Mado (jméno hlavní hrdinky). Často zmiňovaný je úvodní obraz, kdy se Vardová vrací k Truffautovu snímku Nikdo mne nemá rád - Mado, vycházející z moře (obdobně jako Botticelliho Venuše), je ale narozdíl od klasického panoramování zleva doprava snímána zprava doleva. Narážka míří do řad francouzské Nové vlny, ze které Vardová sama vzešla (debut Krátká jehla). Film se pyšní jedenácti významnými oceněními, které si mezi sebe dělí především Agnes Vardová jakožto režisérka a Sandrine Bonnaire, představitelka hlavní role.

Miluji tě, miluji tě

Miluji tě, miluji tě (1968)

Po neúspěšném pokusu o sebevraždu je ústřední postava tohoto filmu vtažena do experimentu s cestováním v čase, doteď prováděného jen na myších. Dochází však ke komplikacím a Claude tráví ve své minulosti více času, než vědci plánovali... Snímek se pyšní rozmanitou narativní strukturou a zachycením syrové reality na podloží fikce. San Sebastián 1968: cena za nejlepší herecký výkon Claude Richovi.

Našim láskám

Našim láskám (1983)

Suzanne se ve svých patnácti letech potýká s láskou. V úvodu nacvičuje Mussetovu hru S láskou nejsou žádné žerty a má problémy s uchopením role. Ve skutečném životě se rozchází s přítelem Lucem, neboť není schopná projevit své city. Následně projde postelemi několika mužů, v nichž také jakoby se ukrývala před rodinou - otcem, který opouští rodinu a mezi nímž a dcerou se projevuje tzv. Elektřin komplex, matkou, která je na pokraji nervového zhroucení a bratrem, který přebírá otcovství a důrazně ho na Suzanne praktikuje. Východiskem se zdá být svatba, kterou už nepřekazí ani Lucovo vyznání. Kostrbatá Suzzanina cesta za poznáním lásky však pokračuje... "Ty jej nemiluješ, ty jen chceš být milována..." Suzzanin otec (hraje sám Maurice Pialat) komentuje svatbu své dcery.

Film získal cenu Louise Delluca (1983) a dva Césary (1984): za nejlepší film a za herecký výkon Sandrine Bonnaire (Suzanne). Nominace na Zlatého medvěda (1984), Césara za režii (1984).

Reklama