Recenze (830)
Madam Tutli-Putli (2007)
Budu se na to muset podívat ještě jednou, docela matoucí snímek, než jsem se dokopala k tomu, abych si vysvětlila pointu, myslím, že mi unikla spousta nápadů a detailů. Z toho, co jsem pochytila, byly především dokonalé lidské oči u loutek, jak už tu psali další uživatelé, především u madame. To bylo děsivé samo o sobě. Jinak úžasně depresivní film, včetně vyjmutí orgánů a omračující ohnivé jízdy. Konečné splynutí se světlem a proměna v "můru" byla působivá tečka . 83%
Soumrak (2002)
Nemám, co dodat. Závažný, konfrontační film, kde mi rozhodně nevadila jeho stopáž, navíc ponurá, poslední část v domě mě nenechala dýchat. 88%
Inspirace (1949)
Kouzelná (barevná) hříčka kamery, světla a loutek a hudby Zdeňka Lišky. Překrásné, ale není to nic jiného, než lyricky snový kraťas, lehoučký jako chmýří pampelišky. 80%
Pan Prokouk filmuje (1948)
Nejlepší Zemanova agitka, která si i utahuje sama ze sebe a v závěru je tak pře-agitačně trhlá, že nemohu jinak, než dát plný počet. Nejvíce mě však dostala výroba kamery a nábor vrátných. Nakonec pan Prokouk přeci jen dostane, co si přál - natočit dokument bez umělého zásahu, přímo a doslova napsaný životem. Jak zde zmiňuje uživatel formelin, Vertov by se tetelil blahem. :-) 86%
Chirusoku no natsu (2003)
Moc pěkný film, který je vším možným, jenom ne jednorozměrnou sladkobolnou účelovostí. Rozvíjí motivy a pečlivě prostírá své poslání. Docela zarážející je, že některé scény (např. v tunelu) a detaily (např. posílání romantických vzkazů,..) by jinde působily lacině, případně hloupě, tady nikoli. A hlavně oceňuji, že i když tu prýští emoce, že i odolný divák slzu uroní, vykalkulovanému plačtivému údolí se tvůrci vyhnuli obloukem. Silné 4 hvězdy a 82%
The Lady and the Reaper (2009)
Ani Smrť nemá lehké živobytí, velmi vtipný kraťas, a obávaný Kerberos v závěrečných titulcích též neměl chybu. 81%
Johnny Express (2014)
Ten námět mi velmi připomněl jistou starší sci-fi povídku o prvním setkání mimozemských civilizací, jež bylo završeno překvapením posledních příchozích, kteří se divili, proč byla k slezině vybrána planeta tak nevhodné velikosti a proč tam zatím ještě nikdo nedorazil. Jinak jsem od snímku čekala trochu kousavější závěr. 60%
Ring 2 (1999)
Neřekla bych, že pokračování je o tolik horší, než první film. Jde na diváka trochu jinak, než jednička, ale přesto zde zachovává původní mrazivou atmosféru, místy jsem se docela slušně bála. Silné 3,5* a 76%
Kruh 2 (2005)
Zklamání. Na rozdíl od prvního dílu je dvojka pouze zbytečné, natahované cosi, od kterého jsem se kromě klišovitých, někdy i tuze hloupých scén dočkala především velké várky nudy. Hrůza a mrazivé napětí z jedničky se schovaly za režisérskou židli a odmítaly vstoupit na plac. 21%
Kruh (2002)
Jedna z těch mála předělávek, která jen otrocky a hloupě nekopíruje, ale sama přiloží polínko, dokonce vytvoří něco úplně nového. Proto má Kruh dobrý základ být kvalitním remakem, kterým podle mě je. A pokud bych tu měla začít velebit, pak vychválím kameru, a taky barevné "pojetí", místy je to opravdu skvost. Vyrované skóre s originálem, tedy silné 4* a 83%