Poslední recenze (1 392)
Exhuma (2024)
Milé překvapení. Má to pomalejší začátek, ale jakmile se to více a více začne rozjíždět a postavy zjišťují o co tady ve skutečnosti jde, tak je to zajímavá hororová podívaná, která mi udělala radost. První polovina byla velmi dobrá a hororové pasáže taky tak. Ale...ten zlom přijde v půlce filmu, kdy se ten film otočí jiným směrem a já byl najednou do filmu extrémně zainteresovaný a nemohl jsem z toho odtrhnout oči. První scéna s hlavním záporákem je úžasně děsivá a já byl pěkně u toho napnutý. Nádhera. Celkově zde musím pochválit nevyužití lekaček. Na diváka celou dobu dýchá to zlo, až z obrazovky a tou atmosférou mě ten film nepustil až do konce. Herecky super, režie perfektní, hudba velmi dobrá (sluchátka k hororu povinnost), atmosféra a celkově hororové scény neměly chybu. Tohle se mi moc líbilo a zatím je to pro mě osobně nejlepší horor, co jsem letos viděl. Nějakou výhradu bych pro to měl, ale trošku bych zabíhal do spoilerů a nikomu ten zážitek kazit nechci. 8/10
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
...je to granát. 9/10
Království Planeta opic (2024)
Wes Ball to zvládl. Dokázal připravit divákům kvalitní pokračování, jaký si trilogie s Cézarem v hlavní roli zasloužila. Představuje nám zde nový příběh, který se odehrává o 300 let po událostech předchozího dílu. Nový příběh je zajímavý a dobře se zde představily nové hlavní postavy. K samotným postavám jsem v průběhu filmu neměl, co vytknout. S postavami se zde dobře pracuje. Především bych chtěl zmínit záporáka Proximuse, kterého ztvárnil herec Kevin Durand (mohli jsme ho vidět v letošním hororu Abigail). Bohužel u něho zamrzí menší stopáž na plátně. Přesto si bral pro sebe každou scénu ve které byl. Herečka Freya Allan (nejvíce známá jako Ciri ze seriálu Zaklínač) zde ztvárnila hlavní lidskou postavu se kterou se zajímavě pracuje postupem filmu a než přijde závěrečná třetina její motivy jsou nejednoznačné a divák netuší, jak se zachová v dalších minutách. V čem je snímek nejsilnější je vizuální stránka. Zde si tvůrci dali opravdu záležet. Původní trilogie měla každým dílem digitální efekty u opic lepší a lepší. Nový díl má detailní záběry na digitální postavičky opět výborně do detailu zpracované. A nejenom postavy, ale také prostředí je fantasticky zpracované, až jsem si během sledování vzpomněl na herní The Last of Us. Sledovat tento film na velkém plátně byla zkrátka nádhera. Dostali jsme zde poctivou filmařinu do které byla vložena láska a srdce. Výprava filmu je parádní a kamera je pěkná. Je to ten typ blockbusteru na který se divák bude rád dívat zas a znova i díky samotné kráse (čtěte vizuálu) celého filmu. Wes Ball doručil poctivou podívanou, která v žádném případě nedělá předchozí trilogii ostudu a ukazuje se zde, že má Planeta opic pořád, co nabídnout. Není to sice, tak silný v emocích, jak by mělo být (závěrečná třetina je lehce uspěchaná) a chybí tomu ta špinavá atmosféra předchozích dílů a rukopis Matta Reevese se zkrátka nedá nahradit. Skladatel John Paesano vytvořil pěkný, funkční soundtrack, který si bere motivy z posledních dvou dílů trilogie a jeho hudba zde funguje. Podobně jako Wes Ball není Matt Reeves, tak John Paesano není Michael Giacchino. Ale víte vy co? Tohle srovnání je zcela zbytečné (slýchávám to často v recenzích). Nový tvůrci tomu dali nový směr a podobu a já si to užil. Osobně doufám v další díl, popřípadě celou novou trilogii. Má to náběh na zajímavé věci do budoucna. A pokud u toho bude zase Wes Ball zlobit se nebudu. Ba naopak. 8/10
Poslední deníček (90)
TOP 10 nejlepší horory roku 2023
Rok 2023 nebyl sice, tak silný na horory, ale dostaly jsme tady filmy, které stojí za to. Přesto doufám, že rok 2024 přinese lepší snímky v tomto žánru. Tady je tedy můj žebříček nejlepších hororů roku:
2. Mluv se mnou
4. Dům běsů
5. Kostlivec
6. Vřískot 6
7. Saw X
8. Seminář
9. Pavučina
10. Infinity Pool