Recenze (16)
Fargo - Season 5 (2023) (série)
Postupně se rýsující aktuální americká témata ideově rozdělené země, která vystupují v tradičně vyprávěné "fargovské" formě tragikomických událostí. Směrem k finále příběh ztrácí na komičnosti a nabírá tragičnosti, aby v poslední třetině závěrečného dílu dostala prostor i teologická interpretace řešení věčného problému přítomnosti zla...
Les Rendez-vous d'Anna (1978)
Ve stejné tónině jako Nebe nad Berlínem.
Tvář (2018)
Smarzowski to není, ale i tak se jedná o milou člověčinku, která Polsku určitě zvýší rating v soutěži o nejšťastnější zemi planety.
Nečekaný vrah (2021) (seriál)
Televizní formát, nízký rozpočet, nicméně příklad toho, jak lze za málo peněz zahrát hodně kvalitní muziky.
Svatba (2021)
Tohle nebude režisérův majstrštyk, nicméně stále se jedná o výbornou filmařinu. Smarzowski tu tlačí trošku víc na pilu, některé motivy vyznívají zkratkovitě, ale to jsou jen drobnosti, které v celkovém hodnocení nehrají významnější roli. A znovu je vidět, jak jsme na tom u nás bledě. Polskému filmu už dávno nestačíme, to si přiznejme, ale ani nějak nezaznamenávám pokusy o filmové zpracování jednoho z těch neuralgických témat naší historie: poválečné vyhnání německé menšiny v roce 1945.
„Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“ (2018)
Po zhruba třech měsících viděno podruhé, a musím zvýšit na 5 hvězd. Za málo rozpočtových peněz neskutečně mnoho žánrové muziky. Nedělám si iluze, že bychom v rámci naší kinematografie mohli něco takového dopustit, ehm dokázat ale jako připomínka toho, že to alespoň technicky/rozpočtově lze, by tento Judeho filmový počin mohl sloužit coby oslu mrkev.
Dámský gambit (2020) (seriál)
Seriál si po celou dobu zachovával odstup od scenáristických klišé, aby se v posledním díle proměnil v ukázku připitomělého kýče.
Otevři oči (1997)
Námět pro Almodóvara, který v druhé půli režisér proměňuje v hitchcockovskou variací napětí mezi snem a skutečnosti, aby v poslední třetině dal zavděk módní verzi sci-fi. Příliš mnoho zajíců - myslivcova smrt.
Místnost sebevrahů. Hater (2020)
Talentovaný pan Ripley z řad mileniálů. Když pominu přesné herecké výkony (samozřejmě hlavní postava, ale vlastně snad všechny), funguje propracovaný scénář, jistá režie a dokonalá kamera a střih. V detailech to možná může skřípat - bacha SPOILER!!! - např. při přepadení střelnice - KONEC SPOILERU, stejně tak délka filmu by snesla zkrátit, každopádně summa summarum nám Poláci opět nakopali prdel. Ale to není překvapující, to je již několik desítek let standard...
Balón (2018)
Režijních a scenáristických klišé přehršel. Ballon aneb Kterak hlupáci měli tak neuvěřitelné štěstí, že jen taktak neskončili ve spárech STASI.