Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (3)

plakát

Náš den přijde (2010) 

Proč nechápu motivaci postav (a ne, netvrďte mi, že zabíjejí na potkání proto, že se jim v dětství spolužáci posmívali)? A proč mám pocit, že tvůrce těm postavám fandí a všechnu tu demenci a zlo se snaží poetizovat?

plakát

Potomci lidí (2006) 

Ano, Potomkům lidí nelze upřít atmosféru a dojem opravdovosti, ale že Cuarón zachytil skutečný svět o dvacet let pozdějí? Jak tohle může jasnovidec Cival vědět? Vlastní snad křišťálovou kouli? Ve filmu je budoucnost zachyceně buď tak, že je k nerozeznání od současnosti, nebo jde o válečné scény, které mají svou sxtrémností k běžné skutečnosti dost daleko (a to nemyslím jako útok proti režisérovi, jen zmírňuji tu adoraci, které jsem tady svědkem). Srovnávat film například s Vendetou je trochu mimo. tam šlo přeci jen o výraznou komiksovou stylizaci. A opravdu si všichni myslíte, že dobrý filmař se pozná podle toho, jak dlouhý záběr dokáže natočit? Mně ta scéna taky přišla výborná, ale stejný dojem by na mě jistě udělala, i kdyby byla dobře sestříhaná (pod čímž si asi představuju něco jiného než Cival, protože se odvažuji říct, že Potomci lidí jsou po střihové stránce spíše podprůměrní). A to nejdůležitější na konec: příběh. Základní premisa je rozhodně plodná, ale zbytek je jen důkazem tvůrčí impotence. Vždyť v celém tom filmu jde jen o to, že se objeví těhotná žena, ta někomu věří, ale zjistí, že mu věřit nemá, a prchá, přičemž uvěří někomu jinému, aby posléze opět zjistila, že mu věřit neměla... a už jsme skoro na konci. Škoda, velká škoda.

plakát

Skrytá identita (2006) 

Podle mě nejlepší dílo v mistrově kariéře od dob Casina. Nejen Nicholsonovi, ale dokonce i DiCapriovi (!) se dá v jejich rolích věřit. Trochu haprují některé motivy (milostný trojúhelník, Costellova oscilace důvěry a nedůvěry vůči Bilovi apod.), ale co byste taky čekali od adaptace, jejímž autorem je scenárista Království nebeského, že? Z pohledu Evropana nefunguje film ve srovnání s Volavkou tak špatně. Zatímco asijská předloha uhání dopředu až šíleným tempem, americká předělávka daruje jednotlivým scénám a postavám tolik času, kolik vyžadují, abyste při nich ještě stihli i trochu přemýšlet. Chápu, že závěr může někomu připadat "překombinovaný", ale na mě právě ta kumulace kruciálních momentů v posledních minutách docela zapůsobila.