Poslední recenze (11)
What the Fact? (2023) (pořad)
Fantastický příklad toho, jak by měla vypadat vzdělávací forma státní televize v dnešní době. Epizody jsou nabité zajímavostmi a baví snad každého, kdo je kdy viděl. Největší hodnotu vidím v tom, že scénáristům ČT věřím, že nic podstatného nevynechají a že jsou prezentovaná fakta skutečná a ověřená - oblast ve které naprostá většina youtuberů zásadně chybuje.
Křeček v noční košili (1987) (seriál)
Krásný seriál a na tu dobu (tedy alespoň v naší kotlině) vymakaný. Poslední dobou přemýšlím o sci-fi a jeho tradici v Česku. Ať už návštěvníci nebo křeček v noční košili jsou ukázkou, že vůle dělat moderní a propracované seriály/filmy tu byla, a nemůžu se udržet pocitu, že nebýt železné opony, možná by starwars vznikaly v Praze. No nic, tolik k nostalgii a bájným představám. Moje oblíbené jsou prvorepublikové pasáže z reálného gymnázia, kde Profesor Berka učí a je vidět jeho nadšení pro cokoliv, na co sáhne. Boj dobrého Radima a Káji s chamtivým inženýrem Křečkem je hezky pohádkový a seriál se mi dneska líbí stejně, jako když jsem ho viděl poprvé, když mi bylo osm.
Jan Žižka (2022)
Neuvěřitelný krvák. Je to skutečně velkofilm a je to vidět i v mnoha rozhodnutích o pojetí příběhu a celkově stylu. Mě se to vlastně líbilo - jak to vypadá, kde točili a podobně, ale celkově mě Žižka prostě nebavil... Co však musím vyzdvihnout je, že se povedlo, aby české znění působilo celkem přirozeně i z úst zahraničních herců. Dubbing není odfláknutý a až na pár minoritních přešlapů neruší a člověk o něm vůbec nepřemýšlí.