Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komtesa Gladiola (I. Janžurová) se má stát nevěstou bohatého továrníka s cikorkou (M. Kopecký), aby tak došlo ke spojení dvou významných rodů. Jenže! Její představy o lásce jsou zcela jiné, a tak rozehraje hru, která způsobí nejednu pohromu... Parodie na operetní převleky, záměny osob, nečekané „klasické" situace, samozřejmě se šťastným koncem... To je rozverná komedie Zdeňka Podskalského s hvězdným hereckým obsazením. (Bohemia MP)

(více)

Recenze (32)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Milý Haštale. Mám pocit, že začínám ztrácet přehled a souvislost." To už se tak v operetách plných záměn stává, ale tady bylo důležité, že skomírající sluha Haštal neztrácel rychlost, že komtesa se identifikovala podle zadku a že baron Kozlovic byl ochoten kohokoli provdat i adoptovat. Já tedy operety nemám v lásce, takže umím ocenit, když si do nich někdo pořádně rýpne, totálně přepálí záměnové scény a ještě vyšle do boje herce, jejichž hlasové možnosti jsou přibližně stejné jako u "pěvců" z Divadla Járy Cimrmana. Alespoň je tu o důvod víc se této taškařici zasmát. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Chápu sice, že obliba Podskalského humoru je značná, ale Oplustila opravdu jen zřídkakdy lze přežít. V této televizní hovadince je možno se povznést nad vším snad jen díky tehdejšímu výběrovému ensemble. Ačkoli nabordelené je to slušně, Homola a Trégl pamatovali lepší časy, Janžurka a Zázvorková byly zrovna v kursu, Landovský se tu zřejmě ocitl omylem, Štercl nepochopil žánr a Filipovská byla ještě za lolitku. Nu a Kopecký? Ten si podržel úroveň vždy a všude. Neb nemohl jinak. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asi by to ode mě chtělo větší nadhled, ale když já ty operetky v lásce nemám a to ani tehdy, když mi je předkládají jako parodii. Konec konců mám pocit, že aspoň některé scénické výstupy seriálu Pletky paní operetky Podskalského muzikál po stránce humorné nadsázky předčily. Když zkrachovalý baron zapěje: "Já si střádám do prasátka, až tam bude padesátka celá...", to mi to v koutkách úst taky zacuká, po hříchu těch momentů je na celkovou stopáž jen málo a řada písniček podle mě jen dokládá nízkou úroveň operetní produkce své doby. Když už mluvit o něčem pozitivním, tak na mě příznivě působilo setkání s málo obsazovanou Pavlínou Filipovskou, Václavem Tréglem nebo Jaroslavem Šterclem. Jinak si ale tenhle kousek můžou v televizním archívu nechat. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že na řečech těch, co o Podskalském mluví jako o ztělesnění plytké zábavy a socialistické estrády, je malý kousek pravdy. Ne že bych se s nimi ztotožňoval, ale už je chápu. Celkový dojem: 45 %. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Pane barone, dovolte abych se naposledy představil. Jsem Cyprián Kachle, továrník na cikorku." Mám rád operety, mám rád parodie a mám rád bez výjimky všechny herečky i herce, kteří se v Námluvách komtesy Gladioly objevili. Proto s plným hodnocením neváhám ani na vteřinu a stále žasnu, jaké skvostné kousky se v zaprášeném televizním archivu povalují. ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Tento styl vyprávění není úplně má krevní skupina. Ale to nemění nic na tom, že když se na operetku podívám objektivně, musím přiznat jak je zrealizovaná velmi nadprůměrně. A to hlavně díky všem hercům, kteří nejen hrají ale i dobře zpívají. Dějově je nám předkládaná klasická náplň operety, tedy láska, žal, nějaká ta intrika a také samozřejmě drama. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Dle slov komorníka (Václav Trégl), který zakopal na zahradě truhlu v roce 1866 před Prusy a pak na ní po devadesát let zapomněl, se tedy film odehrává v roce 1956. (rakovnik)

Reklama

Reklama