Režie:
Sophie BarthesScénář:
Sophie BarthesKamera:
Andrij ParekhHrají:
Emilia Clarke, Chiwetel Ejiofor, Vinette Robinson, Kathryn Hunter, Jean-Marc Barr, Verona Verbakel, Rosalie Craig, Leonoor Koster, Ken Samuels (více)Obsahy(2)
Romantická sci-fi komedie Generace F, britské režisérky Sophie Barthes, vypráví příběh newyorského páru Rachel (Emilia Clarke) a Alvyho (Chiwetel Ejiofor). Ve společnosti bláznivě zamilované do technologií, všichni touží po ještě pohodlnějším životě. Jenže jsou věci, které prostě z podstaty být pohodlnější nemohou... Nebo ano? Divoká cesta Rachel a Alvyho za rodičovstvím právě začíná. (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (13)
Blízká budoucnost, kde AI a nové technologie vytváří i nové společenské problémy, jako absence přírodního prostoru, přístup k mateřství a silný korporátní tlak. To si přímo žádá o hlubší sondu. Ta se bohužel drží jen těsně pod povrchem a film tak - z mého pohledu - zůstal trochu za očekáváním. A když už zde chybí prostor pro hlubší zamyšlení, nabízí film alespoň solidní herecké výkony, působivé prostředí a soundtrack, či nějaké ty úsměvné situace, z tohoto pohledu je alespoň přístupnější, což byl nejspíš i záměr autorky. ()
The Pod Generation je svěží, hravá a decentní romantická sci-fi komedie. Sci-fi staví na (americké) společnosti ve 22. století a řeší aktuální (a budoucí) společenské problémy, hlavně tedy - mateřství (otcovství) a odklonění se od přírody, které využívají moderní technologie jako řešení. O romanci s komedií se starají rodiče, Rachel (Emilia Clarke byla sázka na jistotu, která se vyplatila) a Alvy (Chiwetel Ejiofor byl velkým překvapením), kteří mezi sebou mají skutečné pouto a protože jsou ,,pouze” lidi není nouze o situační humor, menšího oči většího kalibru. Jedná se o milý umělý přírůstek do rodiny sci-fi. ()
Obrovské překvapení, podle zdejšího hodnocení jsem čekal nesmysl, ale naopak film vyvolává celou řadu otázek, ať už filozofických, teologických, nebo prostě jen o přetechnizovaném světě, ve kterém žijeme a budeme žít ve 22. století. Upřímně řečeno mě tato vize budoucnosti hodně vyděsila, více než leckterý dystopický film... Tzv. LUSK místo matčina lůna, to je prostě děsivé. Trošku je poznat menší rozpočet, ale hlavní jsou ty otázky, bohužel se nedozvíme odpovědi na ně, ale řekl bych, že je to proto, že odpovědi prostě nejsou. Tolik kritizovaný konec se mi líbil, takže nemůžu než za pět...95% ()
Futuristická mateřská, která má navozovat představu o přebrání té nejpřirozenější události moderními technologiemi. Líbilo se mi přecitlivělé hraní s mimikou Emilie Clarke, bohužel scénář otevírá mnoho dalších zásadních otázek okolo kapsle či právních pořádků, kterým se Sophie Barthes a film nakonec vyhne a tak nabízí opravdu jen (ne)hezky zpodobněnou budoucnost vajíčkového novorozeněte. 60% ()
Film je skvělý, nečekané překvapení, pracuje totiž s několika zajímavými tématy. Podle zdejších recenzí mám pocit, že jsem se díval na jiný film. 1) Film nenápadně ukazuje naprostou zoufalost a bizarnost woke feministek, a celý ten bullshit okolo "můžu naplno dělat kariéru a zároveň být skvělá máma". Tady ukázáno jako "nebudu rodit, a šupnu dítě do umělé dělohy (kokon), aby mě to náhodou neomezovalo." A korporátní HR to doplňuje finanční podporou pro koupi kokonu. Ale běda s kokonem dítěte do officu! Hezky šup ho do skříně, aby ses plně soustředila na práci! Autoři oblékli ženy v mužském stylu, aby to Vám to fakt došlo. Autorům tleskám, jak mistrně ten bullshit ukázali. 2) Jaké je to být ňouma, zbaven své mužnosti, co si nechá lhát, manipulovat a gaslightovat od své woke feministické ženy? Bylo mi z toho někdy špatně. A Vám by mělo taky. "Cože, Tys mi neřekla, že jsi nás přihlásila do programu pro to mít dítě v kokonu? Cože, Tys tam šla na úvodní pohovor a zaplatila jsi deposit $8k? .... No tak teda jo. Jsem totiž úplně zoufalý *****, jako všichni chlapi, klidně se mnou zametej dál." 3) Celý svět je prostoupen AI, která decentně manipuluje míněním lidí. Ukazuje realitu, ve které lidé chodí k AI terapeutovi, místo aby šli k lidskému terapeutovi. Velmi aktuální téma v příštích letech. Film je komornější, ale za to, jak přistoupil k těmto věcem, dávám 5*****. ()
Galerie (16)
Photo © Quad
Reklama