Reklama

Reklama

Amazing Spider-Man

  • USA The Amazing Spider-Man (více)
Trailer 3

Peter Parker je středoškolák, který nemá mnoho kamarádů. On sám je trochu podivín, jehož v dětství opustili rodiče a svěřili ho do péče strýce Bena a tety May. Stejně jako většina mladých lidí v jeho věku hledá Peter svou identitu a zároveň prožívá první lásku. Společně se svou dívkou Gwen Stacyovou se potýkají s bouřlivými city, závazky a tajemstvími. Peter jednoho dne objeví otcův tajemný kufřík a rozhodne se vydat po stopách svých rodičů, aby pochopil, proč ho opustili. Pátrání ho zavede přímo do Oscorpu a laboratoře otcova bývalého kolegy Curta Connorse, kde se musí postavit doktorovu alter egu, Lizardovi. Petr je přitom nucen učinit několik rozhodnutí, která mu navždy změní život... (HBO Europe)

(více)

Videa (43)

Trailer 3

Recenze (1 598)

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

No,... tak Andrew Garfield nebol taký neznesiteľný na pohľad, ako som si myslela, keď som videla trailer. Aj tak sa mi lepšie pozeralo na Emmu Stone a Rhysa Ifansa. Ehmm, a prečo sa vlastne spracúvala tá istá časť Spíďovej histórie a života, ktorú už predstavil Tobey McGuire??? To mi chce Hollywood povedať, že ten Spider-man s dlhočiznou komiksovou minulosťou a mega základňou fanúšikov má len zopár sfilmovateľných storylajnov, ktoré sa podobajú ako vajce vajcu? Wormboy to vystihol presne - zbytočný film (hoci videla som aj zbytočnejšie). ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

První dojem? Fajn. Nejsem nadšená, nejsem zklamaná, prostě jsem dostala tak nějak to, co jsem očekávala. Jestli je to dobře nevím, každopádně srovnání s původním Spidermanem se přímo nabízí a tak se mu nevyhnu. Spiderman z roku 2002 se zabýval více faktory; Peterem jako loserem, jako hodným synovcem, víc se řešila láska, víc se řešilo jeho špatné svědomí ohledně smrti Bena. Bylo to takové vtipnější, zatímco Amazing Spider-man na to nahlíží z té temnější stránky. Začátek slibný, jakmile si však Peter nasadil masku, nastala rutina superkýčovitých superhrdinských filmů. V té chvíli se dostavilo mírné zklamání.. Psalo se o tom, jak se tenhle film víc zabývá jeho minulostí a osobním životem, ale není to pravda. Asi nebylo zbytí,ale původnímu Spidermanovi se podobá v některých scénách až příliš. Jakobych měla dejavu. Vadí mi spousta nedořešených, nebo nevyužitých věcí, jako co se stalo s rodiči, nebo vina ze smrti strýce. Ale možná si to schovávají na druhý díl (i když to druhé asi těžko,že..). Kirsten Dunst nemusím, takže obsazení mojí oblíbené Emmy bylo úlevou. A Andrew Garfield docela ujde,i když nemá na to utáhnout hlavní roli a měl by trochu zapracovat na výslovnosti:)Abych to shrnula, je škoda, že toho tvůrci pořádně nevyužili a nepředvedli nám nějakého úplně jiného Spidermana. Ale snaha byla a uvítala jsem , že se tenhle Peter nesnažil tolik o to být za každou cenu superhrdinou. Amazing Spider-man ale more amazing než první rozhodně není. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Začal bych asi tím, že mé hodnocení poslalo film do Červených ČÍsel :D Je to slabší Čtyřka, koukat dvě hodiny 15 na Spidermana, kterého jsme viděli tolikrát!! Zábava na večer to byla Fajn! Objevili se i Vtipné momenty, Například rozmlácení budíku! Akce- Místy šílený střih a hned to zkazilo Dojem, působilo to na mně jako Pohádka pro Mladistvé, nýbrž Akční Nářez a s přibývající stopáží, jsem malinko ztrácel přehled o Co Go! Ale tu 4 mu dám ! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu je tvrzení, že superhrdinské komiksy jsou čtení pro děti a teenagery, samozřejmě nesmyslný předsudek. Ovšem pokud o některé ze zavedených komiksových sérií lze právě tohle tvrdit, pak je to Spider-Man. Stejně jako jiní superhrdinové i Peter Parker se svými čtenáři dospíval a dostával temnější odstíny, ale v jeho jádru i přes všechny Venomy, úmrtí jeho blízkých či tragické zvraty zůstal v jádru obyčejným mladíkem, pro něhož jeho superhrdinská dobrodružství představují katalyzátor dospívání. To je také jeden z hlavních důvodů, proč se filmový Spider-Man dočkal rebootu "již" deset let po prvním díle v režii Sama Raimiho. Za tu dobu totiž dospěla nová generace diváků. Nicméně pro dnešní mládež působí cokoli starší pár let jako prehistorie, což ovšem není tolik dílem ignorace, jak rádi tvrdí někteří přemoudřelí geronti starší třiceti let, ale příznak či produkt soudobé nabobtnalé multimediální popkultury, která neustále chrlí stále nové vjemy. Dnešní teenageři nejen že nebudou koukat na deset let staré filmy, protože mají řadu jiných podnětů k zábavě, ale dost možná by je starý Spider-Man ani neoslovoval. V tomto ohledu se kinematografie přiblížila televizi, kde také pro každou novou generaci vznikají rebooty či alespoň proměny velkých franšízových superhrdinů. Filmovému průmyslu to rozhodně vyhovuje, neboť právě coby průmysl nemůže jen čerpat rentu ze starých produktů, ale naopak musí v rámci ekonomického koloběhu neustále produkovat nové tituly. Při zohlednění této "chladné kalkulace" uchvátí "Amazing Spider-Man" coby promyšlený a precizní projekt. Snaha trefit se do vkusu mladého publika a současně vytvořit snímek, který bude v rámci kánonu ambiciózní a originální je patrná jednak z obsazení scenáristů Jamese Vanderbilta (Zodiac), Alvina Sargenta (předchozí dva Spider-Mani a řada oscarových filmů předtím) a Steva Klovese (všechny Harry Potterové vyjma Fénixova rádu), ale i z obsazení režiséra Marca Webba na základě jeho nezávislého hitu "(500) Days of Summer". V jejich podání se sice Spider-Man vrací na střední školu, ale současně dostává větší důraz jeho spojení s druhými lidmi a jeho dospívání coby mladíka i hrdiny. Důslednější profilaci, citové rozměry a především aktivnější roli ve vyprávění a tedy i ve vztahu k formování samotného Petera Parkera dostávají i všechny vedlejší postavy. Obzvláště zaujme zdejší podoba Gwen Stacy, která si na jedné straně zachovává tradiční a spidermanovským kánonem předepsanou roli motivačního prvku pro hrdinu, ale není zobrazena jako pouhý pasivní objekt hrdinovy lásky. Jednak vystupuje jako jedna z vedlejších postav, které formují hrdinu (od propracovanější podoby strýčka Bena i tety May po kapitána Staceyho, Dr. Connorse i Flashe Thopsona). Především ale má Gwen v řadě scén nad Peterem Parkrem navrch jako osobnost a také z hlediska sociální inteligence i důvtipu. Ačkoli by se mohlo, především kvůli povaze Webbova předchozího filmu, zdát, že Gwen bude další z řady "manic pixie dream girls", od této škatulky se přinejmenším vzdaluje právě svou aktivní rolí ve vyprávění i profilací svého volnočasového, studijního i rodinného zázemí. Samotný Peter Parker pak není jen byl další variací na klišé roztržitých dospívajících nerdů. Jednak díky profilaci skrze síť vztahů s jinými postavami, ale především prostřednictvím fyzického herectví Andrewa Garfielda dostává podobu uvěřitelného mladého muže s démony, strachy, úzkostmi, ale i radostmi, tužbami či neduhy. Příznačně většinu filmu, i když je oblečen v kostýmu, má sundanou masku. Tím se zvýrazňuje rovnítko mezi Peterem Parkerem a Spider-Manem, který tentokrát je nejen psychologickým zrcadlem hrdinovy idealizované verze sebe samotného, ale spíš se postupně vyvažuje s Parkerovou osobností (která během vyprávění dospívá přes onen idealizovaný obraz). K tomu připočtěme evidentní inspiraci Nolanovým Batmanem z hlediska sepjetí maskovaného hrdiny s jeho městem (vedle konceptu zdůraznění hrdiny za maskou) a výsledkem je jeden z nejchytřejších, ale pořád zábavných a svou cílovou skupinu respektujících filmů o superhrdinech. Základní spidermanovské dilema "s velkou silou přichází velká zodpovědnost" zde není jen prvoplánově konstatováno v patetickém sloganu, ale naopak se plně rozvádí do jednoho z hlavních motivů, které vyprávění rozvádí a zkoumá z různých stran. Hlavní silou filmu pak je, že nestojí na bombastických akčních sekvencích, ale právě na scénách, které rozvíjejí vztahy postav. _____ Update po devíti letech: Dneska už si z toho filmu vůbec nic nepamatuju. A to nepřeháním, opravdu ani jediný výjev a ani zkouknutí traileru nic nepřipomnělo. A tak to je s těmi nadšenými bezprostředními reakcemi na blockbustery. () (méně) (více)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Ať už je ten film jakkoliv klišovitý a bez sebemenší známky nějakého režisérského rukopisu, chcete-li gulí, abychom použili slovník Mirka Topolánka, nedá se mu upřít jeden geniální postřeh týkající se akčních scén. V zásadě se nám tu říká poměrně zásadní věc, že ať už je akční scéna stříhaná rychle v krátkých záběrech, anebo pomalu v delších záběrech, působí na diváka zhruba stejně intenzivně a není v tom až takový rozdíl. Konkrétně v tomhle filmu jsou jednak různé rychle střihané rvačky s pobudy, ve škole či s ještěrem, a vedle toho ony slavné POV sekvence bez střihu připomínající videohru Mirror's Edge. A i když jsou ty POV sekvence jistě atraktivnější, fakticky vzato nejsou o moc intenzivnější než rychle stříhaná akce, minimálně pokud se jí zhostí talentovaní lidé stojící kupř. za sérií Bourne. Amazing Spider-Man v sobě tak pojí dva přístupy, jak se dneska dělá exkluzivní akce ve filmu. Na jedné straně je to Greengrassův či Bayův shake & cut styl, na straně druhé dlouhé záběry známé z Potomků lidí či Spielbergovy Války světů. Vtip je ovšem v tom, že oba ty přístupy dosahují vzdor své odlišnosti u diváka velmi podobného vtahujícího účinku. Závěr z toho je ten, že tady prostě není nějaká binární opozice mezi krátkými záběry pro zobrazení duševních stavů hrdinů a dlouhými záběry pro nějaký objektivnější popis situace, ale funguje tady spíš cosi jako trinární model - krátký záběry pro vtahování (Greengrass, Bay), středně dlouhý pro objektivnější popis, a dlouhý záběry opět pro vtahování (Potomci lidí, Válka světů). Krátké záběry jsou se svou snahou podat divákovi na místo prostorového spíše emocionální zprostředkování akce skutečně velmi subjektivní, ovšem i dlouhé záběry se po určitém trvání jaksi překlopí z objektivity do subjektivity. Třeba Sokurova Ruská archa natočená v jednom záběru u mě navodila velmi intenzivní okamžiky, byť to už je velmi speciální případ záběru bez střihu, totéž některé Tarrovy sekvence. Objektivita naopak jako by připadala pouze záběrům o délce kolem 3-10 sekundy někde mezi těmito dvěma případy subjektivnějších záběrů. Úplně tentýž trinární model, kde spolu dva krajní prvky vzdor své odlišnosti souvisí a jen ten prostřední se odlišuje, nacházíme ovšem i v přírodě - kulička na pružině kmitající ve třech polohách (dva kraje a jeden střed), těleso nacházející se ve vodě (kraje, kdy se těleso potápí či stoupá, a střed, kdy se vznáší), nebo tep srdce (malý a velký tep značí potíže, střed klidový stav). Je v tom prostě něco velmi univerzálního, ačkoliv lidé jsou odpradávna přesvědčeni, že náš svět stojí na dualitě (rozumu a citu, života a smrti, černé a bílé…). Tato dualita je ovšem falešná. ()

Galerie (274)

Zajímavosti (88)

  • Lizard (ve filmu Rhys Ifans) je klasický marvelovský záporák, který debutoval v komiksu „The Amazing Spider-Man“ č. 6 v roce 1963. A o dva roky později se ve stejnojmenném sešitě s číslem 31 objevila krásná Gwen Stacy – dívka, jež v podání Emmy Stone zamotá hlavu Peteru Parkerovi (Andrew Garfield). (oje)
  • Slavné spojení "amazing Spider-Man", které je samozřejmě i názvem tohoto filmu, zaznělo i ve vůbec první filmové verzi, konkrétně z úst wrestlingového konferenciéra v podání Bruce Campbella. (NIRO)

Související novinky

Zemřel herec Irrfan Khan

Zemřel herec Irrfan Khan

29.04.2020

V 53 letech zemřel hvězdný indický herec Irrfan Khan. Příčinou byla infekce tlustého střeva. Od roku 2018 zároveň bojoval s rakovinou. Herce mohou diváci znát nejlépe z rolí jako Pí a jeho život,… (více)

Andrew Garfield jako nadějný skladatel

Andrew Garfield jako nadějný skladatel

31.10.2019

Bývalá hvězda Spider-Mana Andrew Garfield se upsal novému režijnímu projektu Lina-Manuela Mirandy Tick, Tick… Boom! pro Netflix. Příběh se odehrává v devadesátých letech minulého století a sleduje… (více)

Vrátí se Spider-Man zcela pod Sony?

Vrátí se Spider-Man zcela pod Sony?

09.07.2019

Od té doby, co se postava Spider-Mana díky dohodě se Sony vrátila částečně pod Marvel a funguje tak po boku Iron Mana a spol. v rámci MCU, těší se opět obří popularitě. Není to přitom tak dávno, co… (více)

Režisér Spider-Mana plánuje chytání špiónů

Režisér Spider-Mana plánuje chytání špiónů

02.03.2014

V Sony čerstvě potvrdili, že Marc Webb zůstává v comicsové síti. Režisér Amazing Spider-Mana a Amazing Spider-Mana 2 natočí i třetí díl pavoučí ságy, který půjde do kin 10. června 2016. Čtyřku, jejíž… (více)

Reklama

Reklama