Reklama

Reklama

Petr a vlk

Krátkometrážní / Animovaný / Hudební
Velká Británie / Polsko / Norsko / Mexiko, 2006, 30 min

VOD (1)

Podaří se malému Péťovi a jeho zvířecím kamarádům přelstít krvelačného vlka? Moderní adaptace klasické ruské pohádky s originální hudbou Sergeje Prokofjeva. Oscar za nejlepší krátký animovaný film.
První záběry realisticky animovaného filmu Petr a vlk nás zavedou do rozpadajícího se ruského městečka kdesi na svazích Uralu. Britská režisérka Suzie Templetonová ale nemusela hledat podklady pro scénografii tak daleko, velmi podobně vypadá i rozkopaná ulice a zchátralý dům na okraji Lodže, kde sídlí studio loutkového a experimentálního filmu Se-ma-for, kde film vznikal.
Osmadvacetiminutový Petr a vlk je filmovým zážitkem-potěší kritiky i normálního přemýšlivého diváka. Film popisuje proměnu chlapce Petra, který je zpočátku dítětem uzavřeným do sebe. Po zápasu s vlkem se ale mění, a začíná odhalovat divokost světa i cenu svobody.
Petr a vlk je film složitý významově i technicky. Vznikal na sedmi hlavních scénách současně. Režisérka použila klasickou metodu snímání loutek po okénku. Další efekty a úpravy provedli počítačoví odborníci.
Práce od projektu přes scénář až po výrobu trvaly čtyři roky. Na výrobě se podíleli i animátoři z Anglie, Německa a Maďarska, jen v Polsku na filmu pracovalo 150 lidí. Nejtěžší byla preciznost práce, kterou vyžadovala režisérka Templetonová. Dekorace musely sedět na milimetr. Bylo to umělecké dílo. Film Petr a vlk vznikl na základě hudby a libreta ruského skladatele Sergeje Prokofjeva.
Premiéra filmu se konala v londýnské Albert Royal Hall za účasti velkého symfonického orchestru, který hudební stopu zahrál živě. Studio Se-ma-for po oscarovém úspěchu filmu Petr a vlk konečně získalo důstojné prostory a přestěhovalo se. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

easaque 

všechny recenze uživatele

Tato moderní adaptace Prokofjevova díla zapůsobila na mě za 5 hvězdiček. Nejde ani o animaci - ta už mi přišla standardní, ale hlavně o příběh a vybudovanou atmosféru. Přál bych si, aby se to líbilo i běžným divákům, ale bojím se že pro pochopení musí mít hlubší zkušenosti nebo aspoň zvládnout pomalejší děj. [ PŘÍBĚH: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: X (3*MAX) ] ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí animace plus Prokofjevova hudba rovná se náramná atmosféra. Prvních pět minut jsem byl sice v rozpacích, protože mi film připomínal leccos, ovšem Péťu a vlka, kterého znám já (tedy tu verzi s Karlem Högerem coby vypravěčem) rozhodně ne. Pak ale hudba konečně spustila, začal se odvíjet v mnoha ohledech pozměněný, ale přesto tentýž příběh, který je díky obdivuhodnému zpracování velice působivý, hravý, střídá veselejší chvilky s napětím jako z hororu. Když došlo na finále, zjistil jsem, že zmíněný úvod měl opravdu smysl, a odlišný konec (v původní verzi skončí vlk v zoo) se mi líbil snad ještě více než originální. ()

Reklama

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Výborně vystavěné. Hodně zajímavá práce se vztahy v několika vrstvách. Výtvarně pěkné, ale trochu mi vadila až přílišná realističnost, která občas přibližuje vizuální dojem 3D počítačové animaci, což je dle mého zbytečné, spíše na škodu. Motivace a činy postav jsou místy až příliš intelektuální. *** Ve zkratce: Chudák kačenka. Chudák kačenka. Chudák kačenka. ()

Artran 

všechny recenze uživatele

Templetonová opět nezapřela svou zálibu ve vyhrocené tematice a přesunula klasickou hudební Prokofjevovu pohádku do současného Čečenska. Nemůžu říct, že bych tím byl jako divák nadšený (zajímalo by mě, jestli tam někdy byla... sotva), ale díky její standardně velice kvalitní animaci je pochopitelné, že dokáže vzbudit značnou pozornost (Oscar, Grand Prix na festivalu v Annecy ad.). Naštěstí už také nebere samu sebe tak vážně jako v jejím Psovi a do Petra a vlka se jí vkradly stopy jejího bývalého humoru. ()

Kobitch 

všechny recenze uživatele

Vítěz Oscarového klání je, jak už to tak u mně bývá, trochu překvapivý. Začnu ale pozitivy: film je moc pěkný po vizuální stránce. Stop-motion loutky sice už dnes ničím nepřekvapí, ale stále jde o moji oblíbenou výtvarnou formu. Pěkná je i hudba od Sergeje Prokofjeva, sovětského skladatele z první poloviny 20. století. Ten složil hudbu pro stejnojmennou „symfonickou pohádku“ v roce 1936. Hudba byla pro novou verzi snímku z roku 2006 znovu nahrána. Pěkné propojení starého s novým. Tím jsem pravděpodobně pozitiva vyčerpal, dále už to bude jen horší. Atmosféra filmu je poněkud nejednoznačná — snímek se snaží být vážný i vtipný zároveň a moc se mu to nedaří. Rádoby vtipné pasáže mi přišly spíše rušivé a vytrhávaly mě z jinak tíživé atmosféry chladné krajiny i obyvatel města. Ti jsou všichni do jednoho nesympatičtí, a to včetně hlavního hrdiny i jeho zvířecích kamarádů. Příběh je banální a mladý Petr zkoumá, co všechno nabízí krajina za hradbami města, narazí na vlka, chytí ho (poté, co mu vlk sežere kačera), odveze do města jako trofej a nakonec ho pustí na svobodu. Chápu, že tam byl přesah, chápu, že Petr došel k tomuto závěru z vlastní zkušenosti s obyvateli města, ale nijak to na mně nezapůsobilo. [Oscary 2007] ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama