Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garrett M. Brown (více)Obsahy(4)
Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (2 437)
Jediná dobrá věc: hudba Johna Murphyho, ačkoliv to je silná vykrádačka jeho práce pro 28 dní poté a Sunshine, jestli to není ovšem přesně totéž. A když tak nad tím přemýšlím, on byl asi celý ost ze sekáče. Asi stárnu, ale opět mi vadil způsob, jakým bylo ve filmu zobrazováno násilí. Čím to je, že když Uma Thurman rozseká na kusy osdesát osm krasavců v kvádrech, slintám u toho blahem, a tady mi stačí SPOILER zkopání a zastřelení jednoho impersonátora /SPOILER a už vím, že tohle není film pro mě? Asi to bude tím, že tohle násilí není kůl násilí, není to ani metafora k ničemu jinému, je to prostě násilí a je běžné a působí běžně a dovedu si představit, jak to v mozečcích dětiček co na to koukají hluboce klíčí. ()
Já vám nevím, zas tak dokonalé mi to nepřišlo. Ano, ta holčička je vážně skvělá a natočené je to opravdu svižně a jeden čas jsem to všem doporučoval, ale teď s odstupem času mi to už tak skvělé zasejc nepřijde. Nevím, možná je to momentální náladou. A proto, že se na to chci podívat ještě jednou, dávám tedy nakonec lepší 4. ()
Pro mě osobně nejopojnější film za hodně dlouhou dobu, který nápaditě, i když mnohdy nepříliš důsledně míchá několik "estetických" přístupů (pastiš, persifláž, camp), je velice chytře odvyprávěn a neustále na něco okázale odkazuje a své inspirační zdroje přitom přiznává, aniž by to působilo rušivě. Navíc se jedná o ukázkovou přehlídku nespočtu sílících trendů hollywoodské kinematografie v posledních letech, od zaměření se na fandovskou komunitu orientující se v popkultuře, přes vlivy jednotlivých médií na sebe navzájem (komiksové knihy, videohry) k formální uvědomělosti (vypravěč je jako z filmu A, B a C, styl upomíná hudbou na D, zatímco prací s mizanscénou na F, přičemž se skládá pocta E) nedovolující pohlcení filmem a ztotožněním se s postavami. Problém mám s tím, že na místo podvratnosti a výboji vůči konvencím komiksových adaptací film skončí jako typický film podle komiksu; bráno ovšem z hlediska kulturálního je to zásadní počin, který po dospělých komiksových snímcích posledních let vrací subžánr těm, kterým vždy patřil - pubertálním geekům a nerdům. Škoda toho, že k užití si přehršle narážek a odkazů je potřeba "jen" základní sběhlost v popkultuře a kinematografické a komiksové historii, protože poučenější divák objeví určitou neobeznámenost se zákonitostmi vyprávění právě na straně filmu (jak si do prdele může vypravěč plést jednotlivé typy narace?). Ve zkratce: přestože se KICK-ASS více drží předlohy, než tomu bylo u předchozí millarovské adaptace WANTED, je to právě ta, která se svou ideologickou drzostí a formální "neoriginálností" mnohem více blíží tomu, z čeho si cinefil sedne na zadek. Takhle se jedná "jen" o Rkovou odpověď na SPIDER-MANA, která není významově o moc bohatší. P.S. Kdo by nechtěl číst celý komiks, v následujícím odkazu se skrývá jeho "rychlo-verze": http://www.comicsalliance.com/2010/04/16/kick-ass-in-60-seconds/ . A kdo nerad listuje, tak na Youtube jsou v rámci propagace první tři čísla: http://www.youtube.com/results?search_query=Kick-Ass+issue&aq=f . ()
Hernajs, to byl ale Film (velké F píši záměrně:-))! Nářez - super ocas, který snášel nakládačku o něco lépe než ostatní, člověka opravdu pobavil. Jeho holka - fakt kočka! Taťulda v podání Nicolase Cage opravdu sedl a malá Mindy?? OMG! Může být něco rozkošnějšího?! Takové charizma! Absolutní špička roku 2010. ()
Scénář: Jane Goldman, Matthew Vaughn .. Počkejte, až zjistí, co ve mně je. ___ Wanted 1.5 _ ♥! Nářez! Kick ass! Tady nemohu rozhodně nijak, než jen chrlit ódu. Jinak mi dá Velký taťka i s úchvatnou dcerkou na prdel... Veselé, hravé, drzé, efektivní, cool, současné. Papírová předloha se za svůj filmový přepis vůbec nemusí stydět, ba co víc, podařilo se z látky vytřískat maximum a ještě mnohé přidat. Matthew Vaughn jen potvrzuje svoji tvůrčí extra třídu, chrlí nápady, drží si nadhled a k ruce mu výborně jdou i hrátky s vizuálem (Kryptonit), stylem a vyprávěním, které doplňují lahodné hudební kousky (Sunshine vždycky:-*). Nicolas Cage si konečně (a hodně dobře) zahrál v pořádném comics movie, za velkou pozornost stojí také démonický padouch Mark Strong, ale i tak jsou zcela převálcováni mladším hereckým ansámblem, kterému famózně kraluje hvězdička Chloe Moretz.. Resumé: Absolutní guilty pleasure comics orgie. Nejlepší filmový počin jarní sezóny a pravděpodobně i roku! Další kino projekce jsou vyloženě povinnost.. 100%. _ BlackBox projekce + pár dalších..;-) ___ ☼ FILM ROKU ☼ ()
Galerie (159)
Zajímavosti (63)
- Pro roli Taťuldy (Nicolas Cage) byli zvažováni i Daniel Craig či Mark Wahlberg. (Kulmon)
- Postava Chrise D'Amica, kterou hraje Christopher Mintz-Plasse měla ve scénáři podstatně menší prostor. Když však režisér Matthew Vaughn herce uviděl, rozhodl se význam postavy rozšířit. (Terva)
- Po prvním setkání Nářeze (Aaron Taylor-Johnson) a Zabíjačky (Chloë Grace Moretz) vidíme Taťuldu (Nicolas Cage) stát před billboardem Claudie Schiffer, manželky režiséra Matthewa Vaughna. (Kulmon)
Reklama