Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Patnáct různých tvůrců anime (Ani*Kuri je zkratka slov „anime“ a „creators“) vytvořilo sérii patnácti krátkometrážních filmů, kterým je společná pouze stopáž jedné minuty. (yenn)

Recenze (15)

TomX2 

všechny recenze uživatele

Pätnásť rôznorodých tvorcov z rôznych animačných štúdií, s rôznym animačným aj rozprávačským štýlom, sa podieľa na 15-dielnom projekte poskladanom z veľmi krátkych poviedok. Každý tvorca prichádza s jednou animáciou, ktorá má časový limit v podobe jednej minúty a každý tvorca tak musí ťažiť zo všetkej svojej fantázie, aby sa mu aj cez veľkú obmedzenosť podarilo previesť pointu do krátkej animácie a dokázať tak jeho zručnosti a kvality. Jedná sa o rozhodne zaujímavý nápad, ktorý zaručene poteší nejedného milovníka animácie. O to viac však bude človek sklamaný, keď zistí, že drvivá väčšina animácia neponúkne nič, než len nevýrazný vtip bez zmysluplného príbehu. Za zmienku tak stojí len príjemné A Gathering of Cats (7/10) zo života mačiek od Makota Šinkaja, uspokojivá animácia Good Morning (6/10) od Satoši Kona a melancholický klip From the Other Side of the Tears (4/10) od Akemy Hajaši, ktorý však mohol byť o niečo pútavejší a krajšie nakreslený. Možno by som ešte videl potenciál v Onmitsu Hime (3/10) od Mahira Maedu, čo je síce dobre nakreslená animácia, avšak zbytočne urýchlený a chaotický dej pripomína skôr len zrýchlenú nič nehovoriacu mecha akciu. Ostatné animácie mi neponúkli nič iné, než zmätok (a to dokonca aj u Ošiho 'Project Mermaid') a sklamanie, takže vo výsledku tak budem musieť tento projekt ohodnotiť len jednou hviezdou. Bohužiaľ. ()

Myshkin 

všechny recenze uživatele

Směsice různorodých krátkých snímků je velmi chaotická a pro nějaké představení autora je délka snímků příliš krátká... Myslím, že jednotlivé příspěvky měly být o něco delší, aby to celé mělo nějaký smysl a dokázalo vám to utkvět v hlavě. Pár dílků mě ale přece zaujalo, a to především Satoshi Kon a Makoto Shinkai - díky krásné animaci a taky proto, že v nich je narozdíl od spousty jiných jasně vidět nějaký záměr, myšlenka, nápad... V jejich případě dokonce i kratinká délka stačila. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Předváděčka patnácti dobových animátorů a režisérů je současně kompaktním přehledem stylu jejich zastřešujících studií, ale bohužel i shrnutím dobového stavu anime průmyslu. Na jedné straně je zde hrstka zcela osobitých tvůrců, kteří mají výrazný vlastní styl, především co do atmosféry, témat či kresby - Makoto Šinkai (kočky), Michael Arias (děti s robotem), Šódži Kawamori (mimozemský útok na NHK) a Satoši Kon (dobré ráno). Pak je tu ještě Mamoru Ošii (mořská panna), který už dělá ryze vlastní věci a na nic a nikoho se neohlíží. Vedle nich se najde pár tvůrců - obzvláště Šindži Kimura (invaze mimozemšťanů v laciném provedení), Kazuto Nakazawa (jeden den v životě animátora) -, kteří zaujmou svými výtvory, z nichž je ale zároveň možné poznat, že ač jako animátoři či designéři jsou vyhledávanými specialisty, těžko se od nich coby režisérů či tvůrčích autorů můžeme dočkat něčeho víc než jednorázových hříček. ()

yenn 

všechny recenze uživatele

Attack of Higashimachi 2nd Borough - 7/10; From the Other Side of the Tears - 7/10; Blaze Man - 4/10; Sancha - 7/10; Invasion from Space - Hiroshi's Case - 8/10; Project Mermaid - 6/10; Yurururu ~Nichijou Hen~ - 7/10; Gyrosopter - 3/10; Wandaba Kiss - 7/10; Supaatsutaisa - 7/10; A Gathering of Cats - 9/10; Princess Onmitsu - 6/10; Okkakekko - 6/10; Project Omega - 7/10; Good Morning - 8/10 ()

MajklCZsk 

všechny recenze uživatele

Krátkometrážní film považuji za jeden z nejtěžších formátů. Zejména za to může fakt, že prostě do tohoto času nestihnete narvat všechny detaily a všechny podkresy týkající se k příběhu. S tím pak přichází fakt, že nemusíte do dané minuty, což každý z patnácti filmečků tohoto cyklu má, všechno propracovat do takové formy, aby vše mělo svojí krásnou pointu. Chyba lávky je tedy ta, že autoři neměli dostatek prostoru pro velkou kreativitu, co se týče obsahu. Mnozí si však vyhráli s vizuálem. Víte, problém je u hodnocení takového formátu, že některé věci jsou dobré a některé ne. Taky na každým díle dělal jiný režisér, a tak se co nejobjektivněji (a také nejsubjektivněji) hodnotí co nejhůře. Vlastně to skoro nejde. A proto volím zlatý střed, jelikož něco byla katastrofa a něco bylo opravdu skvělé. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama