VOD (4)
Obsahy(3)
Po katastrofických událostech, které Avengers prožili v New Yorku, žije Steve Rogers neboli Captain America ve filmu Captain America: Návrat prvního Avengera poklidně v ústraní ve Washingtonu, D.C. a snaží se přizpůsobit modernímu světu. Když ale dojde k útoku na jeho kolegu z organizace S.H.I.E.L.D., zaplétá se do pavučiny intrik, které ohrožují celý svět. Společně s Black Widow se Captain America pokouší odhalit stále se prohlubující spiknutí a současně se na každém kroku střetává s profesionálními zabijáky, kteří byli posláni, aby ho umlčeli. Když dojde k odhalení skutečné šíře zákeřného plánu, povolávají Captain America s Black Widow na pomoc svého spojence Falcona. Přesto se brzy ocitají tváří v tvář nečekanému a zdatnému nepříteli – Winter Soldierovi. (Falcon)
(více)Videa (27)
Recenze (1 415)
Ten film je tak strašný mustr, tak strašné nic. Jedničku alespoň oživovalo rutinní retro, tohle je úplně vyprázdněné, zkonstruované se sofistikovaností patníku u silnice (je to takový ten film, kde záporák nosí půl filmu masku, aniž by k tomu měl důvod). Pokus o přesahy a špiónské motivy spíše legračně povrchní. Prostě nuda. ()
LOL, to, že tam je Robert Redford a nějakou organizaci tam někdo infiltruje, z toho ještě nedělá špionskej blockbuster, takže bych pro příště prosil trochu víc pokory v marketingovym oddělení. Marvel tady jinak spíš přešlapuje na místě - ultradementní dialogy vyvažuje skvělá, velkolepá a přehledná akce, výsledkem je proto čirej průměr. Dabing zlo, 3D zbytečné. 65% ()
**** a půl. MARVELous! Winter Soldier nasazuje současným (nejen) komiksovým trhákům vysokou laťku takovým způsobem, jak se to do té doby snad nikomu nepodařilo. Kde byli do této doby Russo's Brothers schovaní? :) Parádní nářez s úchvatným, promyšleným scénářem a dialogy, end credits perfection, soundtrack Henryho Jackmana považuju za jeden z nejúžasnějších a nejvýraznějších za hodně dlouhou dobu, FUCKING EPIC (Winter Soldier Theme, Cap Theme, Lemurian Star, Causeway), a geniálně natočenými akčními scénami - jedna z úvodních scén při obsazení lodě, střílečka na mostě je cinematic masterpiece, a vůbec hudba v celé té dokonalé "Highway scene" je stunning. Střet dvou nejlepších přátel po desítce let a odkrytí masky "Who the hell is Bucky?", bitka ve výtahu "Before we get started, does anyone want to get out?", Piercova žádost o Mission Report a Bucky, který ho vůbec nevnímá a myslí se mu prohání pouze jediné "The man on the bridge, who was he? I Knew him." Začínají se mu vybavovat střípky na svou vlastní, dávno ztracenou identitu, zcela zničenou léty systematického "brainwashing" a experimentů. A nakonec také monumentální souboj v závěru, který mě vždycky položí "I'm with you till the end of the line." Obsazení posíleno o Anthonyho Mackie v roli Falcona, Roberta Redforda či Franka Grilla, sexy frajer, i když hajzl jeden:) A ti, kdo pamatují legendární Supermax a sledovali Školu zlomených srdcí, možná najdou i drsňáka Dresica, coby jednoho z členů STRIKE. Tím největším, nejdrsnějším, nejstylovějším borcem a (anti)hrdinou je zde Winter Soldier. Sebastiana Stana jsem si pamatovala ze zábavné pitomosti Síly temna. A jako Winter Soldier mě dostal tak, jak se to ještě nikomu nepodařilo. I have never been so emotionally drowned with such intensity to one character and for such long time. I never felt this way. Ever. Sebastian Stan je neskutečný. Propůjčil své postavě patřičné tajemno, stejně jako zranitelnost. Dokáže působit jako hrozba a naprostý badass, stejně jako zraněné zvíře lapené v pasti. A zároveň, když si člověk uvědomí, že pod tím vším se skrývá starý kamarád Bucky Barnes, který si musel projít tak hrozným peklem a mučením za celá desetiletí, vidí trosky lidské bytosti, která byla přetvořena na "killing machine," just heartbreaking. Sebastian za celý film řekne sotva pár vět, ale "THOSE EYES" toho dokážou říct víc, než tisíc slov. Zračí se v nich všechno to, na co se slova nezmůžou. One of the most complex Marvel characters. Vývoj jeho postavy "between movies" je úžasný. Snad žádná jiná postava neprošla tolika změnami ve svých filmech. Tři filmy a v každém dojde na charakterovou změnu, posun. Sebastian dokázal projít obdivuhodnou proměnou. Při jeho scénách na mostě se mi vybaví Bane, Nelítostný souboj a nevím proč, mi připomíná i Predátora:) Asi nikdy jsem nebyla natolik uchvácena "action and fight scenes" jako v případě WS. A to ještě pak přišlo Civil War. Jestli si z MCU někdo zaslouží prequel, tak právě ON. Tady se tvůrcům nabízí obrovské možnosti, jak jeho příběh zpracovat. Přerod ochranitelského Buckyho Barnese ve smrtící a nelítostnou zbraň Hydry. Skoro měsíc(e) jsem nedokázala sledovat nic jiného, než Kapitána Ameriku, stejně jako jsem většinu času strávila přilepená k čemukoliv, co se týkalo Sebastiana Stana. Stucky, nebo Evanstan. Tak jim říkají:) Bucky Barnes a Steve Rogers alias Winter Soldier a Captain America se po Wolverinovi a Iron Manovi zařadili mezi "my favourite Marvel characters." A to mi ještě v Avengers přišel CA jako nevýrazný a docela nudný. Jo, jo, stačí odhalit jeho začátky, čím vším si prošel, charakter, strohý smysl pro humor, a to všechno v podání Chrise Evanse. Díky za to. Pokračování Marvelovského Mirka Dušína má spád, je dynamické, a v rámci blockbusterů Marvel i nadále dokazuje, že je OVER THE TOP. Jeho filmy jsou zároveň i chytré, promyšlené a dokáží v sobě dokonale spojit zábavu, akci a triky, s důrazem na důležitost a propracované charaktery s potřebnou psychologií. Žádná bezduchá CGI řežba s plochými postavami. HAIL MARVEL! () (méně) (více)
Podobně jako byly Tři dny Kondora nebo Pohled společnosti Parallax reakcí na Watergate, lze druhého Kapitána Ameriku sledovat jako hollywoodskou interpretaci dění okolo WikiLeaks a NSA. Steve Rogers má s hrdiny filmů od Pollacka a Pakuly společné, že neví, co se kolem něj děje a komu může věřit, díky čemu mohou tvůrci dále rozvíjet „a fish out of water“ motiv, aniž by kopírovali Avengers (kde byla hlavním zdrojem Rogersovy zmatenosti nová doba). Kromě dovnitř nasměrované deziluze sedmdesátkových thrillerů, připomínaných ikonografií Washingtonu, obsazením Redforda nebo hudbou, v sobě ale nová marvelovka nese i kus studenoválečného konzervatismu filmů prosazujících namísto analýzy dat přímou fyzickou akci jako Rambo (zejména druhý a třetí díl) nebo Rocky (kterého připomíná minimálně nasnímání úvodního běhu). Opět, stejně jako v záměrně staromódní jedničce, tak na sebe tradicionalistický protagonista váže odkazy k filmům s odlišným hodnotovým podložím, než na jakém stojí dnešní společnost. Jen už ty hodnoty nejsou tak jednoznačné. Jednoznačná je teprve poslední třetina filmu. Znovunastolení klidu nemá s ohledem na hrdinovo uplatňování přímočaré vojenské logiky charakter diplomatického vyjednávání, ale masivní akce, která je tím méně přehledná, čím víc jdou postavy do sebe (syrové uliční přestřelky ve stylu Nelítostného souboje tak střídají souboje, v nichž je akce vytvářena výhradně střihem, hudbou a zvukem, nikoli samotným pohybem). Špionážní hrátky s paranoidním nádechem se po odhalení původce „nákazy“ - za uplatnění obdobně černobílého rámování, jaké dnes ruská média využívají k obhájení vpádu na Krym - mohou jevit jako přetvářka filmu, který navenek vyjadřuje znepokojení zcyničtělým systém, ale ve skutečnosti jeho ideologii obhajuje. Toto čtení je ale alespoň částečně zpochybněno závěrečným zavrhnutím některých starých struktur. Na stylistické rovině mne hladký (pravda, možná až příliš hladký) přechod od svižného politického thrilleru ke konzervativnímu superhrdinskému dobrodružství bavil a beru ho jako důkaz snahy nespoléhat jen na zaručenou teenagerskou cílovku a oslovovat také nové diváky. Nápaditěji než jiné komiksové adaptace film oslovuje také divačky. Identita ani jedné ze tří ženských postav není odvozená od postavy mužské (třebaže se k jedné romantické podzápletce schyluje, na její rozvíjení není čas), nedochází k sexualizaci ženského těla a všechny hrdinky jsou srovnatelně samostatné a odvážné jako hrdinové. V souhrnu si nemyslím, že by Zimní voják (který by ve filmu mimochodem ani nemusel být a na zápletce by se to moc neprojevilo) byl až takovou sázkou na jistotu, jakou by se mohl jevit a jakou by si mohl dovolit být. Doplněná a revidovaná verze komentáře zde. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Bluntman, kiddo, mcb, ScarPoul, Fancipal ()
Ten film má svá silná místa, jsou to pasáže, které každého doslova nadchnou, neboť se jedná o skvělá akční scény nebo brilantní trikové orgie, ale celé je to taková kravina, že jsem se musel vysloveně nutit, abych to vůbec dokoukal. Pořád ale lepší, než první díl. Ne, tenhle typ maskovaného hrdiny mě prostě nebere. Je divný, působí teple a používá středověký štít proti mečům k obraně před rotačním kulometem. Kapitán Amerika je jakási slabina celého toho avengerského univerza. Ale je dost možné, že to někdo žere. Proč ne. Ačkoliv je tu všechno divný, i padouch (ten je snad nejdivnější), kluky to asi zaujme. Tak to má být. ()
Galerie (227)
Zajímavosti (140)
- Anthony Mackie (Sam Wilson/Falcon) vždy snil o tom, že si zahraje komiksovou postavu od Marvelu, a posílal do studia pravidelně emaily. Ty se nakonec dostaly až ke Kevinu Feigeovi, který ho skutečně obsadil. (HellFire)
- V tomto filmu se poprvé dozvíme céle jméno Black Widow (Scarlett Johansson) a to je Natalia Alianovna Romanova. (Technical58)
- Nataša Romanoff (Scarlett Johansson) se krátce zmíní o kanadské agentuře zvané Oddělení H. Jde o organizaci, jež v komiksech prováděla experimenty na Wolverinovi, který jí vděčí za svou adamantiovou kostru. (HellFire)
Reklama