Kamera:
Raymond Pierre LemoigneHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam, Robert Dalban, Albert Dagnant, Christian Toma, Michel Duplaix, Olivier de Funès, Florence Blot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
"Vy nevite, co jsou gadgety? To nechodíte do kina?". Druhý díl už od animovaných titulků a prvních dvou scén nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavní hvězda. A protože světu právě vládla bondománie, Juve se rozhodl držet krok s dobou ("Je tu doba tajných agentů") a předvádí nám své vylepšováky. Ze zloděje Fantomase se dle bondovského syžetu stane šílenec, který chce ovládnout svět (ten ďábelský smích jde Maraisovi skvěle), ale i když i zde byl příběh autorizován Marcelem Allainem, jde spíše o exhibice Funese, kterého nechává Hunebelle řádit bez dozoru (což je u komika jeho typu vždy ke škodě). A protože jde o rodinnou podívanou, přibude ještě nezbedný kluk. Starý dobrý Fantomas je pryč... ()
Po ročním odmlčení se Fantomas vrací, a unáší profesora fyziky Marcharda. Novinář Fandor (Jean Marais) má podezření, že Fantomas chce vyvinout nějakou zbraň, a že se pokusí unést také profesora Lefebvra z vědeckého kongresu v Římě. Rozhodne se na sebe vzít podobu stařičkého profesora, a tím Fantomas oklamat a dostat jej tam, kam patří. Naštěstí (pro Fantomase) je zde ještě potrhlý komisař Juve (Louis de Funes), který má úžasnou vlastnost pokazit veškeré Fandorovy plány ... Tento díl se mi líbil možná o chloupeček více než ten první - a je to hlavně díky tomu, že daleko větší prostor získává Louis de Funes. To co předvádí ve scéně beze slov na Římském nádraží, příp. při vysvětlování situace se třemi profesory Lefebvry v italském blázinci jsou naprosto úžasné. Stejně tak paní čekající na WC ve vlaku (které využívá LdF ke svým převlekům, příp. Fantomasovi pohůnci) ve mne vždycky vyvolá záchvaty smíchu. Víc takových filmů, víc, víc... ()
Protože tomu jsou už dva dny, kdy jsem se naposledy vysmíval Maraisovi, tak teď to musím napravit: chudák, on za svou varhánkovou tvář doopravdy nemohl. Však si zkuste mít na sobě nejdřív masku Fantomase, pak na ní masku doktora... za prvé, pleť se dusí, odumírá, a za druhé, když si strháváte jednu pečlivě přilepenou masku za druhou, tak i při té nejopatrnější manipulaci se zkrátka tvář vytahá a nikdo se pak nemůže divit, že postižený vypadá jako šarpej. Možná mohli Maraise kapku přiškrtit, jako že by sám zmodral, čímž pádem by jednu masku ušetřili. Funésovi patří uznání za jeho ránu, pouhým doutníkem se trefí líp než kdokoli jiný revolvérem. Ani se tomu jednomu padouchovi v černém nedivím, že v následujícím dílu vstal z mrtvých, ono být zastřelen doutníkem je pěkná ostuda, na náhrobku se to špatně vyjímá. No a film taky krásně objasňuje, proč se Citroen DS nejmenuje kachna - sice umí lítat, ale tuhle přezdívku si pro sebe okupoval již předchozí typ. ()
Druhý díl už je téměř Funèsovka. Z komisaře Juvea se stala hlavní postava, žánr se definitivně překlopil do komedie a pokračování se lehce přeneslo přes vysoce nastavenou laťku. Taky aby ne, když se zvýšily sázky a Fantomasovi už nejde jen o peníze a klenoty, ale rovnou o ovládnutí světa. To ale nemůže chrabrý a dekorovaný komisař dovolit a vytáne do boje s celým svým arzenálem. S umělou třetí rukou, dřevěnou střílející nohou a hromadou převleků se chystá dopadnout svou nemesis. Co na tom že se občas dostane do moci úřadů a nebo skončí na psychiatrii. Francouzského policistu takové marginální překážky přece nemůžou zastavit. ()
Po mém soudu rozhodně nejpodařenější díl celé trilogie, komika přímo srší a přitom nebrání tomu, aby si člověk vychutnával řadu dalších motivů, které se ve filmu mihnou: závěrečný šílený pád, trikově sice naprosto překonaný, ale i tak pořád skvělý, krásy Říma, vědeckofantastické kouzlo Fantomasova podmořského paláce, a tak všelijak podobně... Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, Gemini ()
Galerie (43)
Zajímavosti (38)
- Komisař Juve (Louis de Funès) používá doutník-zbraň, o dva roky později použije James Bond (Sean Connery) cigaretu-zbraň ve filmu Žiješ jen dvakrát (1967). (Jan.Kanak)
- Fantomas (Jean Marais) má vůz, který se může přeměnit v letadlo. O devět let později se podobná věc objevila ve filmu Muž se zlatou zbraní (1974). (Jan.Kanak)
- Max Montavon, který hraje vychovatele, hraje v dalším dílu vrchního číšníka. (M.B)
Reklama