Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Jesse Eisenberg, Diane Lane, Laurence Fishburne, Jeremy Irons, Holly Hunter, Gal Gadot, Kevin Costner, Scoot McNairy (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V době, kdy svět řeší otázku, jakého hrdinu skutečně potřebuje, v obavách z naprosto nekontrolované moci téměř božského superhrdiny se střetává respektovaný a mocný ochránce spravedlnosti ve městě Gotham s nejuctívanějším spasitelem moderní doby ve městě Metropolis. A zatímco mezi sebou Batman a Superman válčí, rychle se vynořuje nová hrozba, která představuje pro celé lidstvo ještě větší nebezpečí než kdy v minulosti. (Freeman Ent.)
(více)Videa (43)
Recenze (1 748)
V zásadě vše co platilo o „jedničce" platí bezezbytku i tentokrát, akorát je to díky množství postav a nakousnutých linií chaotičtější a znatelně méně sevřené. Hlavním poznávacím znakem jsou tedy ruku v ruce jdoucí rozporuplnost s rozpolceností, kdy na patnáct minut stopáže připadá pět minut nadšení (některé výkony, dějové linie, konkrétní scény), pět minut postranních pohledů na hodinky (množství balastu kolem zdlouhavého budování fikčního světa, které není zúročeno, do dění násilně cpané linie s eskapádami Lois či překombinovaně tupé fáze Luthorova plánu) a pět minut zoufalého mlácení hlavou o sedačku (přestřelená nabubřelá pompéznost, snové pasáže Clarka i Bruce, Eisenbergovo dětinské přehrávání, nepřehledná akce vrcholící během půlhodinového digibordelového „už zase padají mrakodrapy" nezáživného finále, neexistující tenze mezi ústředním duem a především "Marta!"). A to se celý snímek skládá z deseti po sobě jdoucích takovýchto čtvrthodinek. Nejlépe se to dá ilustrovat na Affleckovi/Batmanovi. Role životem unaveného stárnoucího Bruce mu sedne výtečně, ale scénář z něj dělá zapšklou naivní loutku ve hře inteligentnějších. Jako Batman je také vynikající, ale je zbytečný, jelikož během finálního zúčtování jen uskakuje před padajícími baráky, zatímco se super(muži/ženy/mutanti) bitkují. A tak je to tu se vším; dobré úmysly a nápady, jejichž realizace mnohdy značně skřípe a to místy až na hranu nechtěné sebeparodie. Ultimate edition sestřih je pak uhlazenější, navzdory délce pocitově lépe plynoucí, ale nic moc z toho. Ano, úvodním dvěma hodinám to prospívá, motivace Clarka i Bruce jsou propracovanější, Lois má rázem co dělat, celé to lépe představuje Snyderovu pochmurnou vizi. Ovšem k čemu to, když funkční pnutí je stejně posláno k ledu v závěrečné třetině (což je stále hodina stopáže) během "CGI se monstr bitkujeme", které je echt debilní jako nezáživné. A naprosto nesedící do tónu nastoleném úvodními dvěma třetinami. Což tento sestřih paradoxně ještě umocňuje. ()
Pre fandov najlepší sex ich života, pre náhodnych divákov ťažkotonážna nevstrebatelnosť. Nolanove ukotvenie Batmana v realite vystriedalo Snyderove rozprestrené komixové univerzum. Kvôli množstvu postáv a ešte väčšiemu množstvu ich motivácií by to potrebovalo kľudnejšie tempo a ešte dlhšiu stopáž. Napriek tomu veľký, vťahujúci zážitok, s povedomou hudbou z Man of Steel (po Batmanovych motívoch z Nolanovej trilógie ani stopy). V poslednej tretine nároky na pozornosť diváka poľavia a príde nerdovské finále. Super úvodné prepojenie s Man of Steel. Affleck v pohode. ()
Spousta fandů se obávalo obsazení Bena Afflecka, ale paradoxně on se nakonec ukázal jako na filmu to nejlepší. Jeho Bruce Wayne je nezajímavý a průměrný (což je v kontextu filmu ještě pochvala) a jeho Batman je docela našlapaný. Hora svalů, super hlas a styl boje, který chytlavě demonstruje sílu a maskuje Affleckovu neobratnost (a věk). Jeho pětiminutový souboj se Supermanem má grády, ale pak přijde zlom, který už tak primitivní scénář odpraví do největších hlubin demence (Martha!). Dění filmu je zkratkovité a jak plyne čas, rapidně narůstá hloupost filmu. Sousto, které si Snyderovi scénáristé ukousli, je příliš velké - zkrátka nelze začít od píky, uspokojivě objasnit motivace tří unikátních postav a ještě vše završit mega sjednocením. Z filmu se stal příšerný paskvil, který jen pramálo vypovídá o nějakém "úsvitu spravedlnosti". Všemu ještě Snyder nasadil korunu nezvládnutou technickou stránkou, kdy natáčí vše nepřehledně zblízka a ještě nepřehledněji to stříhá. 4/10 ()
potesila identifikacia Lateefa v zaberoch a vacsi priestor pre Drazica, ktory od australskej strednej urazil kus cesty (skoda ze bez Anity, ta by bola pre mna vhodnejsou Wonder Woman) - ved modri uz vedia :), zvysok je naplnenim pribehu o psickovi a macicke, ktori zacali varit kasu ale skoncili pri nestravitelnom gulasi. ()
Spoilery - Z očekávané katastrofy je velkofilm plný překvapení. Snyder se totiž obratně vykrucuje z toho, co během propagace působilo jako noční můra, tedy Jesse Eisenberg jako Luthor a Doomsday jako finální monstrum. První jmenovaný, v trailerech ve formě rušivého elementu poskakujícího skřítka, je strhujícím portrétem mladého člověka s velkou mocí, kterého pohlcují vlastní ambice. Druhý pak i při svojí vizuální zaměnitelnosti funguje jako násobná katarze s úžasným soundtrackem na pozadí patřičně titánského (i dostatečně úderného) souboje. Co té katarzi předchází, je ale jedna velká směska, kde se střídá jistota se znatelným tápáním. Nejmarkantnější je to při odkazování na události komiksu, které jsme ale ve filmech neviděli a v dohledné době ani neuvidíme, a to bez ohledu na to, jak nakonec celé stavění velkolepého vesmíru skončilo. Proč zmiňovat Jokera a jeho činy, když jsme ho v tomto světě nikdy nepotkali? Naopak kritizovaná malá domů v podobě Wonder Woman nakonec nepůsobí jako pěst na oko, přestože právě tady si DC do budoucna zásadně podtrhla vlastní nohy. Teď ale stačí, aby Gal Gadot párkrát zamrkala, nahodila všeříkající úsměv, a nejen Bruce Wayne zůstane stát s pootevřenými ústy. Bohužel právě Netopýr zůstává po celou stopáž tím třetím vzadu, což je vzhledem k prostoru, který dostává, největším selháním. Ne snad, že by Affleck byl přímo za troubu, protože melancholické zadumání mu sedí. To jen v přímé konfrontaci s Cavillem, obzvlášť v emocionálních chvilkách, dostává od svého protějšku naloženo snad v každé větě a je trochu smutné vidět, jak právě takto vyhrocené scény nečekaně neuhrává. Naopak Cavill v poloze sestupujícího Mesiáše vládne snad každým gestem a jeho pouto s Lois Lane je nejkouzelnější linkou celého filmu. Po dvou a půl hodinách pořádného rachotu jsem nevstřebal všechno. Halasu je příliš, necitlivého vyhazování vděčných linek také a vadí mi, jak přehrocené je Batmanovo chování vzhledem ke křehkosti celé jeho motivace i jejího rozuzlení. Přesto mělo tohle měření sil smysl, mohlo nakročit k zajímavým tvůrčím snahám, ale všechno přehlušila touha mít co nejrychleji na trhu Ligu spravedlnosti. Na tu se vábilo více než důkladně - a přesto ve mně nevzbudilo pražádnou chuť, natož hlad. ()
Galerie (292)
Zajímavosti (116)
- Režisér Zack Snyder prohlásil, že se nechal lehce inspirovat komiksem Franka Millera "Batman: Návrat temného rytíře". Konkrétně při natáčení závěrečné bitvy se Supermanem (Henry Cavill). Inspirací mu ale byl i komiks "Supermanova smrt" (The Death of Superman). Obě tyto díla lze zhlédnout i v jejich animované podobě. Jedná se o díla: Batman: Návrat temného rytíře část 1 (2012) a 2 (2013) a Superman: Soudný den (2007). (ThatKidMaty)
- Batmanův (Ben Affleck) hlas byl modulován, aby zněl více nepřirozeně. Tento proces byl použit také v seriálu Arrow (od r. 2012). (henrycruel)
- V talkshow Jimmy Kimmel Live! (od r. 2003) se Ben Affleck (Batman) vyjádřil: „Uvažoval jsem o režii vlastního Batmana, ale i když jsem pracoval s opravdu dobrým scenáristou, stejně jsem tomu nemohl přijít na kloub. A tak byl čas dát šanci někomu dalšímu. Mají na to pár opravdu šikovných lidí.“ Na závěr se rozloučil slovy: „Nejsem Batman“. (Geralt z Rivie)
Reklama